Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2011-02-07 11:46:57 följande:
    Du får väl fixa en tråd för gravida CA tjejer, ni är ju många nu och fler ska vi bli
    Hm, vågar inte riktigt ännu... Någon annan, som kommit längre, får nog ta sig an den uppiften...
  • amorosa
    cotton skrev 2011-02-07 15:38:25 följande:
    Ok, tråd skapad och den får växa okontrollerat nu Det är ju en hel drös som plussat de senaste månaderna CAs statistisk måste ha skjutit i höjden!
    Var har du lagt den?
  • amorosa
    Toppenloppan skrev 2011-02-08 20:46:07 följande:
    Amorosa:
    Åhhhhhh vad roligt vännen! Så glad jag är för din skull
    Tack, snälla du!

Vädur: är det vul idag? Då håller jag tummarna för många fina äggblåsor!

sydney: trist med biverkningarna. Men det behöver ju faktiskt inte vara biverkningar... Hoppas det är symptom istället!
  • amorosa

sydney: nej, känner mig inte alls gravid. Tycker jag är lite hungrigare än vanligt på kvällarna. Lite molvärk ibland i magen. Men sånt kan man ju känna annars också, så det känns inte som jag är gravid för det. Men jag gillar ändå när jag får lite känningar i magen. För det betyder ju att det händer nåt där inne. Inget illamående än, vilket jag är glad för.

• amorosa

Vädur: är du lättstimulerad? Är det därför du fick så låg dos? Min första omgång med Menopur började jag med 112 IE också, och fick spruta i all evighet (17 dagar tror jag). Nästa började lite högre, 150 IE tror jag. Sen höjdes den de sista dagarna. Blev inget bra. De sista gångerna har jag fått starta på 225 IE och det har varit perfekt. Vilken sprutdag är du på nu? Hoppas vul på måndag visar god tillväxt!

• amorosa

Vädur: vi fick ut 16 ägg, men bara ett endaste var gott nog för återföring. Det blev ju också ett plus! Så jag är ju ett levande exempel på att ni bara behöver ett finfint! Det kommer att gå jättebra!

FruNaftra: det var nog klokt att lägga FET på hyllan ett tag. Både kropp och själv måste ju vara redo för ett försök, annars blir det nog pannkaka. Stort grattis till jobbet! Fantastiskt!

längtar mycket: tack så mycket!

sydney: hur har det gått för dig? Har du testat ännu? Håller tummarna!

• amorosa
    sydney skrev 2011-02-14 07:44:24 följande:
    Det har inte gått bra, minus på RD 12 och minus idag på TD. Har inte varit någon munter helg.
    Nu vet jag inte hur vi skall gå vidare, har EN kvar i frysen. Vet inte om vi ska ge den en chans, känns som slöseri med tid och pengar. har nu gjort 2 FET som varit negativa. Vill inte använda mer progynon som jag tagit i samband med stimulerat FET. Ny full IVF ligger nog närmast till hands men antar att jag måste vänta innan vi kan dra igång. sedan är frågan om det blir lång eller kort... gjorde ju långa på den IVF vi har gjort...
    Känner att jag skulle behöva prata med någon läkare och få lite råd, men måste börja med att ringa distansgyn och meddela resultatet, får göra det imorgon...
    Så ledsen för er, sydney... Förstår så väl hur ni känner. Hoppas du får prata med en läkare idag, och resonera lite med dem hur ni ska gå vidare. Ta lite tid och låt kropp och själ läka innan ni ger er in på nästa försök. Varma kramar.
  • amorosa
    Vädur 78 skrev 2011-02-14 10:39:13 följande:
    hemma från vul. 6 blåsor på ena sidan och den andra sidan står fortfarande still. Väntar på besked från CA
    3 st var 16 el över och de andra 3 på 14 så kan tänka mig att det kanske blir en spruta till och ÄP på torsda...... nu ringde de.... ÄP på fredag 
    Härligt att ni fått tid!

Cupcake4: välkommen hit! Vad har ni för historia? Du behöver inte berätta om du inte vill. Är bara lite nyfiken.

sydney: jag tycker också väntetiden mellan försöken har varit jobbig. Men samtidigt så har jag känt att kroppen behöver längre tid att återhämta sig än huvudet. Men visst är det stressande att behöva vänta. Ni ska så klart göra det som känns bäst för er!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19