Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Lycklig vill ha mer: nej, vad tråkigt. Beklagar verkligen. Som Sötisa skriver, så hade jag också en stark känsla av att det gått fel, redan innan slutgiltiga vul och hcg-prov. Jag kände mig väldigt tom, och var nästan 100% säker på mf.

Fismamman: härligt! Stort grattis! Det är klart du ska njuta av varje dag av din graviditet. Tills motsatsen bevisas, är du ju gravid!

• amorosa

Idag kom min mens igång. Äntligen! På onsdag är det sprutstart och nästa onsdag är det bokat vul. Nu jäklar kör vi! Ser fram emot en sommar och semester och höst och vinter utan alkohol! För nu ska vi banne mig plussa och få behålla det lilla livet! Så det så!

• amorosa

mom70: beklagar verkligen... Hoppas ni ändå kan finna tillfredsställelse med livet och njuta av det ni har. Lycka till med allt!

fismamman: ledsen för er skull. Skit skit skit! Som vi tidigare sagt så borde inte mf få lov att förekomma i ivf-världen. Det är så j-a orättvist. Glöm inte tillåta dig själv att sörja mf. Kramar till dig! Jag vet tyvärr inte när de stänger för sommaren.

• amorosa

Har börjat fundera på var vi ska bo natten innan ÄP den här gången. Bodde på ett superbilligt hotell, där vi båda sov uruselt, förra gången. Vill sova lite bättre den här gången. Men inte betala för mycket... Vet att Loppanlängtan och Majsanna bodde på hotell också, men minns inte vilka... Andra förslag? Kollade Ibis i Mölndal också, men ingen tv på rummet är ju superkass...

• amorosa

Tack Vädur och majsanna! Ska kolla hotellen och även rabatten på Panorama. Såg just att det är Göteborgsvarvet just den helgen... Ett lopp även på söndagen när vi hade tänkt åka upp. Men förhoppningsvis ska folk inte stanna kvar natten till måndag också...

• amorosa

Lito: tack för tipset. Finns tyvärr inget rum ledigt på lämpligt Scandic med ICA rabatt... Annars tack!

Jag ringde Panorama igår och frågade om pris på deras enklaste dubbelrum, och det kostade 1480 kr. Sa inget om CA's rabatt. Men eftersom det står på CA's hemsida att det är 10%, så är det ju bara att räkna bort. (Om det fortfarande gäller.) Blir ändå lite dyrare än vi vill betala.

Första sprutan tagen nu. Det är otroligt vad man glömmer fort hur det går till! Eller man kanske förtränger... Men det gick bra.

Ikväll ska jag hem till en tjej i föreningen Barnlängtan. Hon vill starta en lokalförening i Skåne, och frågade om jag ville vara med och starta upp. Det är ytterligare två tjejer med. Har aldrig träffat tjejerna förut, och aldrig varit aktiv i en förening förut, så det ska bli spännande! Får smyga undan och ta sprutan, men det är ju rätt sällskap, så de har nog överseende.

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19