Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Vädur 78 skrev 2011-06-06 09:07:46 följande:
    Men det låter ju lovande Vad testade du med för test nu då? Håller tummarna för ett starkare test KRAM

Det var testlagrets sticka.

Tack för tummar!

• amorosa

Tjoho! Det blev ett mycket tydligt plus med CB idag! Plus Och starkare streck med testlagrets sticka. Jag är gravid! Fattar inte... På två försök har vi plussat två gånger och dessutom fått en eskimå. Långt mer än vi någonsin trodde. I Malmö lyckades de varken med det ena eller det andra. Helt otroligt! Nu tänker jag njuta av att bönan finns kvar där inne, och att jag inte blöder nåt alls (som jag gjorde redan innan TD förra gången).

• amorosa
    Love is everything skrev 2011-06-06 16:53:28 följande:
    Grattis Amarosa!!! Skrattande Vad roligt för dig och för oss, vi ligger så lika man bara kan!!! Har du några symtom? Jag fick min mens rd12 sist och är på rd13 idag, så det känns skönt! Hoppas ditt + blir starkare i dagarna! Mitt har bara blivit starkare för varje dag. Ska också testa på onsdag med CB jag fick av CA! Tror du att du hinner göra VUL innan sommaren? Jag hoppas... Ska ringa imon!
    Tack! Häftigt att vi är så lika! Har inga symptom direkt, så känns väldigt overkligt. Det är väl tveksamt om vi hinner med vul innan sommarstängningen. När stänger de? Vid midsommar? Berätta när du ringt idag! Jag väntar på deras samtal imorgon istället. Man får kanske gå till egen gyn eller mvc istället för vul?
  • amorosa
    Toppenloppan skrev 2011-06-08 09:00:17 följande:
    Amorosa:
    Hur mår du då ???
    Är såååå glad över ert plus, beröättade även för maken om "hon som oxå gifte sig i Orangeriet" och han blev såklart glad han med!!
    Hihi! Jag mår alldeles utmärkt. Inga symptom alls än så länge. Tror jag. Igår var jag förstås konstant hungrig kändes det som. Men om det berodde på grav eller ej, det vet jag inte. Brösten är ju ömma, men det har de varit sen ÄP, så det kan jag inte heller se som ett tydligt symptom. Inatt kände jag en släng av illamående, men sen blev jag osäker på om jag inbillat mig. Så jag vet inte. Obestämd Men jag njuter i fulla drag!
  • amorosa
    Love is everything skrev 2011-06-09 10:45:51 följande:
    MF är ett faktum... Gråter Började blöda igår kväll och hade jättemycket mensvärk. Idag kom det ut klumpar och massa koagulerat blod.... Ska ändå gå och ta hCG imon och gå på VUL på måndag. Skönt att få det bekräftat rent fysiskt! Ett härligt sommaruppehåll innan vi förhoppningsvis gör ett nytt FET i augusti. Försöker se framåt...

Ta hand om er och om varandra!! Hjärta Själv ska jag o sambon tok-renovera på huset i sommar så vi har nåt att göra och tänka på! Skönt med när man väl sitter där med en bäbis att slippa bo bland sågspån och damm!

Kram till er alla!!
    (Kommer givetvis titta in här allt som oftast - jag är ju faktsikt liiiite beroende av Familjeliv) Flört
    Hur har det gått med hcg idag? Hoppas ändå på goda besked. Mirakel kan ju hända (vilket Lito har bevisat! ). Kram till dig!

Olivia: skönt att du fick ett bra samtal med Margareta. Har själv bara kört korta metoden med Menopur, och det har funkat perfekt när jag väl fick rätt dos. Tycker det är så skönt med kort behandling också. Man väntar så himla mycket på allt annat ändå i ivf-svängen... Men det är ju så klart väldigt individuellt vilket som är bäst för er.

Sissan: välkommen hit till detta underbara gänget med tappra kämpare!
  • amorosa

Love is everything: så ledsen för er skull. Men jag är övertygad om att ni kommer att lyckas igen. Vi plussade ju i feb för första gången och på fjärde ivf-försöket, och pausade sen lite och plussade nu igen. So far so good. Så jag tror absolut att det är ett gott tecken att man har fått ett plus en gång. Det betyder ju faktiskt att det kan fästa och det är en megatröst. Eller det var det åtminstone för oss. Ha nu en riktigt bra och skön sommar och sköt om varandra! Så ses vi till hösten i gravid-tråden!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19