Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Här är det verkligen lugna gatan!! Vad trist att tråden inte är aktiv längre. Fast om alla lyckats bli gravida är det ju förstås roligt!

Igår pratade vi om syskonförsök, och bestämde att vi kör igång efter sommaren. Då är Alice 1½ år. Man vet ju aldrig hur lång tid det tar, och vi är 36 resp 37 år, så vi vill inte vänta för länge. Har ett embryo kvar i frysen på CA, så vi börjar väl med det.  

♥Alice föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • amorosa

majsanna: stort grattis till lille Olle! Fint namn! Förstår att det är känslostormar!!

Sötisa: jättegrattis!! Vad härligt med tre i magen! Fantastiskt! Får man göra embryoadoption i Sverige nu, eller var har ni gjort det? Mår du bra?

• amorosa
    mumwannaB skrev 2013-01-30 11:31:09 följande:
    Jag efterlyser om det finns någon vänlig själ som har lite prednisolon/kortison över som ni kan tänka er att sälja. Är på RD8 och misstänker att jag är gravid. Har dock fått mitt envisa halsont som ofta kommer ca en vecka efter ÄL/ET/FET. Är rädd för att det här ska sluta i ytterligare ett mf.

Tyvärr inget här... Håller tummarna för att det går vägen!
  • amorosa
    Csillag skrev 2013-02-07 02:02:35 följande:
    Hej flickor. En liten groda har ni blivit en flicka som vi trodde. Började me värkar me bara 2 min mellan rum direkt vid 22.55 o började blöda så blev sjukhus i raket fart. Inne 23,55 i Borås o kl 00.13 tittade våran Lilla flicka ut.så de tog ca 1 h o 20 min tills allt va från start till slut så snabbt gick de.
    Jisses, det var fort marscherat! Grattis till lilla tjejen! Hoppas ni mår bra!
  • amorosa
    regina34 skrev 2013-02-25 15:36:49 följande:
    Hej ruvar på en 2-dagars. TD 6/3 någon mer som ruvar?  

Ruvar inte, men önskar lycka till och håller tummarna!
  • amorosa
    Vittoria skrev 2013-03-22 11:42:09 följande:
    Vill bara inge lite hopp till alla. Jag är gammal trådföljare som misslyckades med min tre IVF försök och efter en lång paus skulle vi börja om igen på onsdag. 6 år har v hållt på. I går fick vi veta att jag är gravid!!! Helt själva! Jag är bara i 4+5 men hoppet finns nu. Så kämpa på alla jag vet vad ni går igenom!!! Kram
    Fantastiskt!!!!!!! Grattis!
  • amorosa

feb81: grattis till er lille kille! Vår dotter blev 1 år i februari, och hon kom också till med hjälp av CA. Vi tänkte påbörja syskonförsök efter sommaren. Har också ett embryo i frysen på CA. Vi har haft ett kämpigt första år med dottern, så har inte känt oss redo för syskonförsök tidigare. Men nu ser jag fram emot att påbörja försöken i augusti. Håller tummarna för er!

• amorosa

feb81: ja, det blir nog att vi köper nya försök om det inte skulle funka. Men om vi köper ett i taget, eller ett 3-pack igen, vet jag inte. Har inte pratat så mycket om det. Vill fokusera på vår eskimå först! Samtidigt har jag svårt att tro att det skulle funka direkt, eftersom vi gjorde så många försök innan vi fick Alice... Även om vi blev gravida på två försök (ett mf) av två möjliga på CA! De tidigare försöken (fem stycken) gjorde vi i Malmö, och de misslyckades totalt...

• amorosa

Hemflyttad: det är ju helt otroligt att ni faktiskt blev spontangravida en andra gång också! Tråkigt att det blev mf. Men det finns ju verkligen chans för att ni kan lyckas på egen hand igen! Låter som ni resonerar sunt ang fler försök efter frysisarna.

Jag blir också 37 år i år, och känner verkligen lite stress. Ska det ta lika lång tid som med Alice, så är det verkligen hög tid att sätta igång! Hoppas ju så klart att det ska gå fortare den här gången, men tar inget för givet.

Eliezer: lycka till!

• amorosa

Hemflyttad: nej, det har jag aldrig hört talas om. Ska genast googla! Har du sökt hjälp?

Vicki: håller tummarna!! 

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19