Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Hemflyttad: men vad häftigt!! Grattis!! Har ni försökt seriöst, eller det kom som en överraskning? Hur som helst, så är det ju jätteroligt!! HÅller tummarna för vul imorgon går bra!

♥Alice föddes 2012-02-08♥ På 7:e ivf-försöket gick det!
  • amorosa

Hemflyttad: hur gick det idag på vul?

Vissa dagar är Alice inte direkt en prinsessa, och de dagarna undrar vi verkligen om vi orkar ge oss på syskonförsök just nu. Men samtidigt vet vi att det kan ta lång tid, och vi är inte purunga. Andra dagar är hon underbar, och det känns bara bra att sätta igång efter sommaren. Dagsformen avgör alltså...  

• amorosa

Fantastiskt Eliezer!! Grattis!

• amorosa

Vad härligt, tjejer! Då blir det precis runt Alices födelsedag det är bf för er, ser jag!

I helgen blev vi lite tveksamma till syskonförsök... Vi har haft en sjukt jobbig helg. Alices blev sjuk och förkyld i torsdags, och fre och lör natt var hon (och vi) vakna mellan ca 23-02 och vägrade somna om... Fre natt slutade med att jag satt och tittade på Teletubbies med Alice kl 1.30... Sen somnade hon.

Eftersom jag själv varit förkyld med jobbig hosta, så har jag inte sovit så bra själv heller innan Alice blev dålig. Så jag var otroligt trött i helgen, efter såna långvak och lördagen kändes som jag bara grät av trötthet hela dagen, och för att Alice var så kinkig och inte nöjd med nåt. Nu är det tack o lov bättre med hennes förkylning, och inatt sov hon relativt bra.

• amorosa

Hemflyttad: skönt att du har det bra! Och att KUB gick bra!

Idiot som man är, så hoppas man ju fortfarande att man ska lyckas bli spontangravid... Hur man nu kan tro det, när det aldrig hänt förut och det krävdes fyra år och sju behandlingar för att lyckas med Alice...  Korkat, eller hur??Skrikandes Hur som helst, så kommer nog mensen i helgen eller början av nästa vecka. Antingen ringer jag CA då, så planerar vi inför FET i nästa cykel. Eller så väntar vi en cykel till. Ska diskutera med maken så fort mensen dyker upp. Men jag känner verkligen mig sugen att komma igång nu. Längtar efter att vara gravid igen!

• amorosa

Mensen kom i helgen, så idag ringde jag CA. Innan sommaren sa de att vi skulle köra på FET i naturlig cykel, men nu tvekade hon. Hon skulle kolla med en läkare och återkomma. Vilket hon inte gjorde idag. Hoppas bara inte hon ringer när jag är på inskolningen på dagis imorgon...

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • amorosa
    CarolineB skrev 2013-08-15 10:55:49 följande:
    Någon som vet vilken dag i cykeln man börjar spruta med det korta protokollet?

Jag har börjat på dag 2.
  • amorosa

Caroline: hon tvekade inte mellan FET och färskförsök, utan om det skulle vara stimulerad eller naturlig cykel pga mina oregelbundna cykler. Hade tidigare 60-80 dgr cykler och nu efter graviditeten ligger den på i genomsnitt 45 dgr. Så den har ju förkortats betydligt, vilket är jätteskönt. Lite mer regelbunden också. Men jag har alltid äl, tror jag. Märker det på sekretet och magont. De bestämde iaf att det blir naturlig cykel och jag äl-tester med posten igår. Vul på onsdag.

• amorosa

Hemflyttad: ja, det där att ha egen doppler hemma är nog inte så bra alltid. Glad att jag inte hörde om det förrän efter Alice föddes. Visste inte att man kunde köpa sån själv.  Det är säkert inga problem, de här tidiga veckorna innan magen börjar växa kallas ju spökveckor. Vilken vecka är du nu i?

• amorosa

Hemflyttad: jag hade moderkakan i framvägg med Alice, och det dröjde ganska länge innan jag kände sparkar. Jag var i v 22 när jag kände nåt första gången. Så bli inte orolig om det dröjer med det också!

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19