Inlägg från: amorosa |Visa alla inlägg
  • amorosa

Carlanderskatöserna del 19

Såg när jag kollade de gamla papperna från CA att det bara är gratis frysförvaring de första tre åren, sen kostar det. Det hade jag helt glömt. Nu spelar det ju ingen roll för oss eftersom vi bara har en i frysen från två år sen och den kommer att användas nu snart. Men kanske någon annan som har gamla eskimåer i frysen som snart börjar kosta?

♥Alice föddes 2012-02-08♥
  • amorosa
    en som inte orkar mer: jättetråkigt att ni inte lyckats än så länge... Har själv känt precis som du, att alla andra runt omkring verkar lyckas hit och dit!
    Givetvis kan inte CA lyckas med varenda patient. Det gör ju ingen klinik. Vi gjorde själv sju färskförsök innan vi blev gravida och fick vår dotter. Precis som "Resande" säger, så måste man ju själv känna var gränsen går. Mycket beror ju på hur man mår under behandlingarna. Jag mådde väldigt bra fysiskt, och hade inga problem att göra sju behandlingar. Visst var det jobbigt pyskiskt, men vi kände ändå att vi orkade och var starka (för det mesta). Andra kanske inte orkar mer än tre behandlingar, om ens det. Det viktiga är ju att man själv känner att man är klar med ivf, när/om man väljer att gå vidare till t ex adoption. Vår läkare på första kliniken gav upp hoppet om oss efter fem försök, och tyckte vi skulle gå vidare till adoption. Själv kände vi inte oss klara med ivf, vilket ju var tur eftersom CA lyckades på andra försöket!
    Hoppas lyckan vänder snart och att ni får det barn ni längtar efter (på ett eller annat sätt!).

CarolineB: min första behandling tog jag 100 IU Puregon, alltså ännu lägre än dig. Vi fick ut 4 ägg på den behandlingen. Vad jag har förstått så börjar läkarna ofta på en lite lägre dos första behandlingen, eftersom de inte vet hur du svarar på behandlingen. Ser de sen på vul att det går lite långsamt, så får du nog öka dosen. Så du får säkert fin äggskörd!! Går det bra med sprutandet?    
  • amorosa

Ja, Orgalutransprutan är lite svårare att få in i huden. Men det fixar du säkert galant!!

Jag var på nytt vul igår, men det står still i min kropp. Har en cykel på ca 45 dagar, så ingen överraskning att inget hänt ännu. Äl bör ju vara runt dag 30 och jag är bara på dag 18 idag. Var på vul i Malmö, så jag ska ringa CA nu och höra vad vi ska göra. Läkaren igår sa "inget nytt vul förrän tidigast fredag". Lönlöst att jag äl-testar de här dagarna, känns det som. Så trist att köra på flera vul. Har en timmes körning enkel resa, så det blir många timmar i bilen och från jobbet... Hade varit enklare med stimulerad cykel, känner jag nu. Får se vad CA säger idag. 

• amorosa

Jag var på vul i Malmö idag, och läkaren sa att slemhinnan såg fin ut. Han skulle faxa min klinik och berätta resultatet. Trodde på äl i helgen. Sen ringde CA upp i em och sa att vi nog skulle avbryta eftersom vi är så långt fram i cykeln... Que?? Jag är på cd 24 idag och har hela tiden sagt att äl troligen är runt dag 30, och jag har alltid långa cykler. Dessutom hade läkaren sagt till dem att det inte fanns några äggblåsor, medan han till mig sa att äl nog skulle bli i helgen. Blev så arg. Kommunikation mellan läkarna?? Vi bestämde att jag fortsätter äl-testa och så ska jag ringa igen på måndag. Om jag får utslag i helgen, ska jag göra vul för att bestämma om jag verkligen haft äl. Har jag inte det, eller om inget äl-utslag så avbryter vi och kör stimulerad cykel istället. Jag har känningar i magen, så jag tror helt klart att äl är i helgen. Blev så arg och besviken på läkaren som gjorde vul idag. Han var väldigt slarvig och snabb när han gjorde vul. Kollade bara slemhinnan, inte äggstockarna direkt. Sa inte ett ljud.

Love is everything: jag hade också Crinone (som CarolineB) sista gången, och det var mycket bättre än de där vagitorierna. Så det ska jag be om igen. Nåt att prova kanske?

CarolineB: håller tummarna för en fin blastocyst på lördag!!   

• amorosa
    Love is everything skrev 2013-09-03 08:59:44 följande:
    Ja, jag ska ta Progynon för att bygga upp slemhinnan inför kommande FET!

Ja, jag vet att det finns andra mediciner, men Lutinus har funkat så bra alla försök vi gjort: inga biverkningar och perfekt slemhinna! Så jag vågar inte chansa med att byta nu! :-P Får leva med binda ett par veckor....

Amarosa: Fasen, vad surt! Har du gjort FET i egen cykel tidigare? Hoppas det slår om till helgen och att slemhinnan är kanoners på VUL nästa gång!

Nej, har aldrig gjort FET tidigare. Detta är vårt enda embryo vi någonsin fått till frysen.
  • amorosa

Härligt CarolineB!! Grattis!!

Jag fick utslag på äl-stickan igår, precis som jag trodde! Ska ringa CA imorgon, så får jag nog göra vul i Malmö i veckan för att kolla att äl verkligen varit. FET på fredag kanske? Eller till helgen? Wihiii!!

• amorosa

Love is everything: kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga. Har ingen aning...

Hemflyttad: lycka till på rul!! Härligt att se lilla knytet!

Själv var jag på vul i Malmö i tisdags för att kolla om jag verkligen haft äl. Det hade jag INTE... Så vi avbröt det här "försöket", och så fick jag recept på Progynon som jag ska börja med när mensen kommer. Det blir alltså stimulerat FET istället. Känns ändå ok. Vill ju ge lilla frysisen de bästa förutsättningarna! Vill inte riskera nåt med en osäker äl och halvtaskig slemhinna. Bara trist att behöva vänta ytterligare några veckor. Men det är ju som vanligt i ivf-svängen. Ett evigt väntande hela tiden... 

• amorosa
    Love is everything skrev 2013-09-16 22:30:06 följande:
    Hemflyttad: Lycka till imon!!

Amarosa: Jag tycker det låter som en toppenbra plan! Ska du invänta egen mens eller ska du "framkalla" en? Håller tummarna för dig!

CarolineB: Jag hade mensvärk varje dag när jag plussade, det är positivt! Annars kände jag inte mycket... Absolut inget i brösten eller nåt sånt. Så håller tummarna för dig! (Kan säga att iom att jag är en tjuvtestare, såg jag plusset redan rd5.) Lycka till nu! Spännande!
    Jag ska invänta egen mens. Men tror den kommer om 1-2 veckor. Så det blir inte såå lång väntan.

CarolineB: beklagar... Det är verkligen jobbigt med minus, men jag tyckte nog första gången var jobbigast för vi hade så väldigt höga förväntningar. Tänkte att "får vi bara hjälp, så löser det sig". Men så enkelt är det ju inte alltid. Många lyckas första gången, men långtifrån alla. Tyckte de följande försöken var "lättare" att hantera när stickan visade minus... Men det kommer säkert att gå jättebra nästa gång!! Tror du får invänta nästa mens för att göra FET. Tappa inte hoppet!!!
  • amorosa
    Love is everything skrev 2013-09-24 15:15:07 följande:
    Nu är jag ruvare igen för första gången på 2 år! En finfin blastocyst som klarade upptiningen perfekt, samma skick som när den frystes fick jag veta. Och den var på väg att kläckas så inom 24 timmar har den (förhoppningsvis) fäst!

Håll era tummar nu!!!
    Vad härligt!! Grattis!! HÅller tummarna stenhårt! Åh, vad jag längtar nu till vårt FET!!
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19