Inlägg från: Skrippo |Visa alla inlägg
  • Skrippo

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2011-02-12 14:32:57 följande:
    Hej tjejer.
    Ledsen att jag inte har varit aktiv här men jag har haft så vansinnigt mycket att göra sedan jag började jobba förra veckan. Jag har varit så stressad så jag känner ett tryck över bröstet....stressen är så påtaglig så det inte finns en chans att tänka på att hinna med en FET just nu. Jag mailade precis CA och avbokade tiden för VUL nu till veckan. Blir besviken men ändå lite lättad....

Sist jag kastade mig in i FET så blev det ju MA och jag vill verkligen inte att det ska hända igen med tanke på att jag nyss ätit provera efter den långa missfallsblödningen. Jag vill vänta lite och se så kroppen återfått sin balans.

Jag skickade in CV,t till det där IT företaget och det har gått så pass bra att jag kommer få ett jobberbjudande när jag ska dit på måndag. Då har jag ytterligare en anledning till varför det vore bäst att vänta någon/några månader med FET.

Skittrist men samtidigt lite skönt att ha en sak mindre att oroa sig för....fan alltså att man inte kan ynga av sig som normalt folk Skrikandes

KRAAAAAAAM på er och ett STORT lycka till med era behandlingar och graviditeter Hjärta Ni vet att jag hejar på er ända in i mål, stöttar och finns här för er. Bara att messa mig om ni vill. Annars hörs vi igen när jag är tillbaka i göra-bebis-svängen här inne i Carlanderskatråden
    Spännande med allt nytt som händer på jobbfronten för dig.
    Vi finns här och hejjar på dig när du känner dig redo att komma igång igen.

Stor kram
  • Skrippo
    sydney skrev 2011-02-14 07:44:24 följande:
    Det har inte gått bra, minus på RD 12 och minus idag på TD. Har inte varit någon munter helg.
    Nu vet jag inte hur vi skall gå vidare, har EN kvar i frysen. Vet inte om vi ska ge den en chans, känns som slöseri med tid och pengar. har nu gjort 2 FET som varit negativa. Vill inte använda mer progynon som jag tagit i samband med stimulerat FET. Ny full IVF ligger nog närmast till hands men antar att jag måste vänta innan vi kan dra igång. sedan är frågan om det blir lång eller kort... gjorde ju långa på den IVF vi har gjort...
    Känner att jag skulle behöva prata med någon läkare och få lite råd, men måste börja med att ringa distansgyn och meddela resultatet, får göra det imorgon...
    Åh vännen!
    Massa kramar
  • Skrippo
    sydney skrev 2011-02-14 08:42:23 följande:
    jag känner mer så att tiden rinner iväg och vill vara igång direkt med nästa försök. Tycker all väntan mellan försöken är så jobbig när det inte händer nåt.
    Jag har också tyckt att tiden mellan försöken varit jobbiga.
    men man känner själv vad som passar en bäst. hoppas du kan få till ett samtal iaf så snart som möjigt.

KRAM
  • Skrippo
    sydney skrev 2011-02-14 09:17:52 följande:
    jag går ju hos distansläkare. men kan jag ändå få en telefontid med en läkare på CA utan att det kostar något extra? känns inte som om min läkare har kompetensen att svara på alla mina frågor.
    Jag har gjort alla våra försök på distans men ändå velat samtala med läkare på CA. Har haft Torbjörn och har aldrig behövt vänta mer än en vecka för att få telefontid. Och inte har det kostatnågot extra.
    Bara ring och berätta hur läget är.

KRAM
  • Skrippo

Hej på er

Så kom då äntligen dagen och det efterlängtande KUB/NUPP UL....
    Vi fick samma dåliga barnmorska som vi hade när vi väntade vårt förra... ( hon kan knappt apparaten...)
    Det hon kunde se var att bebisen hade armar ben och huvud ( kliade sig på näsan en gång ). Den var också så stor som den skulle. HJärtat slog fint. Men.....
    Alla bilder hon fcik var väldigt suddiga för att bebisen låg djupt nere, har djupliggande livmoder. Och ev att moderkakan satt i framvägg. Så hon kunde inte kolla ordentligt och inte kolla vätskespalten i nacken...
    Så vi ska tillbaka på nytt UL på fredag. Då är även läkaren där och då kan de kolla med VUL om det skulle  behövas.
    I ena stunden så sa hon att vi inte behövde vara oroliga samtidigt att hon inte kunde lova att allt var som det skulle heller.
    Hon är så himla dum och opedagigisk att jag bara ville gråta.

Visst är jag glad att allt "verkade" va som det skulle. Men samtidigt livrädd att något ska va fel...
    Att man aldrig kan få slappna av....

Och de hade svårt att se när jag väntade mitt förra. Då var jag i 12+5 när de kollade. Idag är det 12+2 och tydligen kan det räcka med några dagar....
    Vill ha fredag NU!

• Skrippo
    Vädur 78 skrev 2011-02-17 11:43:42 följande:
    Bra då vet jag
    Åker upp i em och bor på hotell  
    Spännande!!! Vilken tid ska ni va där imorgon????

KRAM
  • Skrippo
    Vädur 78 skrev 2011-02-17 13:39:15 följande:
    Kl 7.45
    Då ska jag hålla tummarna hårt för er vännen!!!
  • Skrippo
    Vädur 78 skrev 2011-02-17 13:43:17 följande:
    tack och jag håller för dig
    Tack vännen!
  • Skrippo
    sydney skrev 2011-02-18 08:37:27 följande:
    Jag pratade med Torbjörn igår och han tyckte helt klart att vi ska försöka med vårt sista embyro innan vi sätter igång ett nytt IVF. Det var så fin kvalitet på det att det har stora chanser att lyckas, det är slumpen hela tiden sa han. Så jag är nöjd, eftersom vi ska testa ostimulerat igen så jag slipper käka progynon och jag får sättta igång DIREKT! igår var mensens första dag så det blir VUL 1 mars (dag 13). Hoppas nu att cykeln inte strular för mycket utan håller sig till Jag vet ju att det kan skita sig rejält. Att jag inte  fårÄL eller att embyrot klarar inte upptining. Men då får vi direkt köra igång med korta protokollet så det känns helt ok. Han sa att de använder sig mycket av det korta och att det ger bra resultat. pergotime för att stimulera ÄL nämnde han också, men det är problem med att få tag på pergotime, det finns inte så ofta på maknaden så vi får köra utan.
    Jag mår bättre av att slippa vänta så det känns liiiite bättre idag.
    VA skönt med ett bra samtal.
    Håller tummarna för att din cykel ska vara precis som den ska.

KRAM
  • Skrippo
    Vädur 78 skrev 2011-02-19 11:28:40 följande:
    Usch vad det svänger fort De ringde från CA nu och endast 1 var befruktat men såg fint ut nu i alla fall, så ET planerat till måndag em.... håll tummarna hårt....7
    SÅ låg dos var nog inte bättre för mig tyvärr..... 
    Håller tummarna HÅRT vännen!
  • Skrippo
    amorosa skrev 2011-02-22 12:41:20 följande:
    Vädur, Mirakelbarn: tack snälla... Kramar behövs och är väldigt välkomna. Även de som skickas genom cyberrymden.

Pratade med CA och bokade om vul till fredag nästa vecka. Skulle egentligen varit på onsdagen, men då hos Göran, som vi aldrig träffat. Därför bokade hon om till fredag, så vi får träffa Torbjörn igen, och la in tid för samtal med honom också. Inte bara vul. Undrar när man kan sätta igång igen? Vill de att man ska invänta naturlig mens? Det är nog det bästa för kroppen egentligen.
    Skönt att få träffa den man trivs med.

Jag hade ju missfall i höstas, i v9. Jag fick komma in på VUL när missfallsblödningen slutat för att kolla att allt var ute och se så allt stod rätt till.
    Efter det behövde jag bara invänta mens och sen köra igen.
    Men det handlar nog också om vad man vill och orkar.

KRAM
  • Skrippo
    Vädur 78 skrev 2011-03-11 15:56:46 följande:
    Ja jag vägrar starta på lägre än 225ie, jag tänker inte köra någon chans omgång till.... Vi sa ifrån i Linköping med men där hade man ju inget att säga till om men nu betalar vi själva och då tänker jag inte gå med på något som inte jag tror på. 
    Tack vare att vi lyssnade på Göran sist förlorade vi ju massa pengar, 4000 kr till Maya sen la vi ju 5000 kr på akupunktur och sen resor till Göteborg och hotelnatt så vill de inte hjälpa oss som vi vill nu så får vi väl gå vidare till ytterligare en klinik.
    Men det är skrämmande om man inte själv sätter sig in i detta....hade jag inte varit så insatt och läst så mycket hade vi nog aldrig fått barn.

Kram kram 
    Håller med om att ni ska stå på er. Det är ju faktiskt ni som betalar.
    Håller tummarna för ett bra samtal!

KRAM
  • Skrippo
    Vädur 78 skrev 2011-03-13 09:33:25 följande:
    Tack vännen
    Känns bara så jobbigt när man ska behöva strida och boka läkarsamtal hela tiden..... ibland har jag bara lust att ge upp kampen om syskon
    Förstår hur du känner. Och jag önskar det inte var så.
    Skickar lite ork

KRAM
  • Skrippo
    majsanna skrev 2011-05-12 16:31:18 följande:
    Idag har vi upplevt rutinultraljudet från helvetet. Läs mer på min blogg då jag inte orkar upprepa allt igen langtantillbarn.blogspot.com
    Finner inga ord!
    men skickar massa kramar!
  • Skrippo
    majsanna skrev 2011-05-16 08:10:22 följande:
    Snart dags att åka till förlossningen. Herregud, det skulle ju inte ske förän om tidigast 15 veckor. Allt är upp och ner här i världen.
    Mina tankar och kramar går till er!
  • Skrippo

Hej på er

Ville bara berätta att den 4/9 föddes ännu en liten CA bebis!
    En liten tjej på 3560g och 51 cm lång.

Kanske kan det muntra upp någon1

Hon är vårt andra CA mirakel och vi är så oerhört tacksamma!

Kram på er alla        

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19