Inlägg från: Skrippo |Visa alla inlägg
  • Skrippo

Carlanderskatöserna del 19

FruNaftra skrev 2011-01-10 13:47:17 följande:
    Nu har CA ringt.  Hon rådfrågade andra på kliniken och sa sedan att hon rekommenderade att jag sökte mig till gynakuten direkt. Jag känner personligen att jag inte orkar sitta där 4-5 timmar som sist men en rastlös liten tjej och sen låta en främmande person gynkolla mig när jag störtblöder. Urs och blä.....
    Jag kommer hellre till CA till min egen läkare när de har tid för mig. Så jag fick en tid i morgon på förmiddagen. Känns mycket bättre.
    Skönt att du fick tid imorgon iaf!
    Håller tummarna för dig!

KRAM
  • Skrippo
    cotton skrev 2011-01-12 09:35:25 följande:
    Var på UL idag. Fick se en fantastiskt fin liten skrutt på hela 60 mm. Har gått in i 13e veckan och längtar nu till dess jag börjar känna mig trygg i min graviditet. (lär knappast hända före RUL den 1 mars...)

Anyhow, all kämpan, all väntan, är så värd det den dag man ligger där med klet på magen och får se sin skrutt. 'Men det vet ni ju redan...

Tänker på er alla fina kämpar! Och håller tummarna vårt för en hel drös med vinter- och vårplus!!!
    Åh så underbart!

GRATTIS!
  • Skrippo

Hej på er fina vänner

Har ju hållit extremt låg profil här i tråden.
    Gjorde FET den 11/12 och hade TD 25/12. Och jag plussade!!!!
    Men rädslan har varit stor eftersom det slutade i MF sist.
    Men i måndags varvi på VUL och allt såg perfekt ut och det lilla hjärtat pickade på så fint!!
    Har nu varit på första besöket hos BM, mysigt!
    Nästa UL blir 15/2 och jag längtar som en tok!
    Men skillnade mellan när jag var gravid och fick missfall och denna gången är att denna gången så känner jag mig verkligen gravid. Mår illa, trött och har ömma bröst.

Kram på er alla

• Skrippo
    cotton skrev 2011-01-21 09:22:16 följande:
    Grattis Skrippo! Jag har verkligen tänkt på dig och hoppades att ert VUL skulle gå bra!

När har du nu BF? Fantastiskt! Denna tråd ska ju lusas ner av massor med plus nu så det var en  bra start på året tycker jag Eller rättelse, en FANTASTISK start på året!
    Tack vännen!

Bf är beräknat till 27/8. Så nu är det bara att hoppas och be...
    Just nu känner jag mig iaf väldigt gravid och det lugnar mig en hel del

KRAM
  • Skrippo
    nirakanna2 skrev 2011-01-20 21:03:00 följande:

Hej på er! Jag hängde här tills vi fick vår son för 2 år sedan och läser rätt troget i det tysta. Är det någon som vet hur det funkar med betalning för FET? I infopappren stod det bara att medgivandelappen för återinförande måste lämnas innan tining, men får man fakturan först när de vet om det blev någon FET?

Hej vännen!

Det räcker ni har med er samtyckeslappen när ni kommer för att göra FET ( det har vi gjort vid alla våra FET ). Fakturan får man efetr man varit och gjort FET.

Har ni planer på detta nu?

Kram och lycka till!
  • Skrippo
    42an skrev 2011-01-21 13:13:26 följande:
    Skrippo: Gratttis! Vad härligt, ta hend om er!

Sidney: Tack för att du undrade. CA sa att de inte rekomenderar oss fler försök men att de hjälper oss om vi vill. Missfallsrisken är ju rätt hög nu, fyller 42 i juni. Vet inte om det är värt att lägga våra sista besparingar med så dåliga odds. Hade jag inte haft några barn hade jag inte tvekat, då hade jag lagt min sista krona och sista ork men har jag ju 2 superfina barn, tack och lov!

Sorgen över att inte få uppleva en graviditet och förlossning samt det fantastiska mötet med sitt nya barn en gång till är stor. Samtidigt vet jag att jag måste försöka vara tacksam för att jag fått uppleva det 2 gånger, speciellt med tanke på alla ivf-kämpar här. Jag vet bara inte vart jag skall göra av min längtan, blir jätteledsen när jag tänker på att aldrig få bädda vaggan igen eller ta fram barnvagnen. Bara att bita ihop antar jag, det kunde varit så mycket värre. Kram och tack för att du bryr dig!
    Självklart har du rätt att känna sog ändå.
    och här inne får man spy ur sig hur mycket man vill.
    Vi finns alltid!

KRAM
  • Skrippo
    Shibby 78 skrev 2011-01-23 18:42:51 följande:
    Nu är jag tillbaka efter en fantastisk helg!! Är helt överlycklig! Hade en sådan fin dag och kväll. Idag sov vi till 9, var upp och åt frukostbuffe, sen kröp vi ner igen till halvtvå, då vi avslutade med en härlig brunch!
    Jag gjorde något lite dumt imorse, jag var så nyfiken så jag tjuvtestade... Är ju bara på ruvardag 5 så jag vet ju att det är tok-tidigt. Det blev ett PLUS! Det är svagt men fullt tydligt! Tog det imorse på hotellet, och har haft ett leende på läpparna sen dess. Tog ett till nu när vi kom hem, ett annat från testlagret, och det visade plus det med!
    Det kan inte vara Ovitrellen heller, det är ju 12 dagar sen jag tog den, och jag testade på ruvardag 0 och då var det neg. (för att kolla att den gått ur kroppen).

Det är ju supertidigt och allt kan ännu hända, vet inte riktigt om jag vågar tro på det ännu... Lycklig och livrädd..
    Grattis till bröllopet och grattis till PLUSSET!!!!

JAg plussade också på rd5 och jag är i V10 idag.

KRAM
  • Skrippo

Hej på er

Vädur: Håller tummarna för att mensen ska komma

Cotten: Åh jag förstår det är jobbigt. Men jag hoppas och tror att det ska gå bra.

Sydney: Bra att hålla sig sysselsatt även om det inte är så himla lätt alltid.

Ego: Är V 11 nu ( 10+3). Känner mig gravid och allt men jag är ändå sp himla nervöst att nåt ska va fel. Har inte haft något endaste som tyder påd et. Men det är så hima mycket lättare när det sysn tydligt att man är gravid och ännu bättre när man känner bebis sparka... UL 15/2 men jag vill det ska va NU.
    Är hemma men min sjuka lillatjej och min man är på kurs. Så det har varit några tuffa nätter nu: är helst slut. Både gravidtrött och att inte få sova. PLus min onda rygg...

Kram på er alla

• Skrippo
    FruNaftra skrev 2011-02-02 14:33:06 följande:
    Idag gjorde jag något jag aldrig trodde jag skulle våga i detta läge. Jag skickade in mitt cv till ett företag jag är intresserad av. Jag är så trött på att sitta ute hos samma kund hela tiden och jag känner att jag inte står ut längre. Men är det så smart att byta arbetsgivare nu, när man samtidigt försöker bli gravid? Ser det inte ganska illa ut att ena sekunden byta arbetsgivare och sen gå hem på mammaledighet (förutsatt att försöket lyckas någon jäkla gång....)?
    Jag tycker bara det var bra gjort!
    Livet måste få fortsätta även om man planerar för familj

Kram och lycka till
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19