Inlägg från: Skrippo |Visa alla inlägg
  • Skrippo

Carlanderskatöserna del 19

didda skrev 2010-09-15 23:13:10 följande:
    Tack för välkomnandet Vad roligt att se flera "gamla" trådkompisar från andra trådar här! Och några är gravida dessutom! Stort grattis! Håller tummarna för er som är mitt uppe i allt och skickar kramar till er osm har det motigt!

Själv har jag fått lite huvudbry just i dagarna här....vi bestämde oss för att satsa en sista gång för att lyckas på egen hand (trots att vår distansläkare faktiskt "förbjöd" oss att bli gravida i denna cykel pga att jag kommer börja spraya) och jag har ALLTID äl dag 16 viket skulle ha varit igår tisdag. Har provat SÅ många gånger med äl-sticka och får alltid utslag dag 16 men nu har jag alltså inte fått någon stegring ännu....började testa dag 13 så jag kan ju knappast ha missat det heller...nå, jag ska testa imorgon också (dag 18) sen skiter jag väl i det...konstigt tycker jag det är för jag har aldrig varit med om att det har hänt förut att äl har hoppat över (och jag har som sagt provat väldigt många gånger)
    Just denna månaden när jag skulle göra FET då var min ÄL 2 dagar sen. Det har aldrig hänt innan.....
  • Skrippo

Hej på er

Ingen blödning ännu. Men eftersom ÄL var sen akn ju mensen va det med plus att jag har BIM igår eller idag.
    Känns verkligen som om den är på väg, men det kan ju va för att man är livrädd för just det....
    Synar trosorna hela tiden känns det som
    Är så less på detta

Nu ska jag ha "Stor & Liten" här på jobbet med... Får ofta frågan om vi inte funderar på syskon... Orkar inte det just nu....

• Skrippo

Fru Naftra: Jobbigt med ryggen. Hoppas det känns bättre snart. Håller tummarna för att kontrollen ska gå bra så att du får tra ÄL-sprtan så snart som möjligt.

DEt är en blasto jag ruvar på och är bara på RD5 idag. Har bestämt att testa på lördag om inget hänt. Börjar jag blöda ordentligt idag så testar jag imorgon.

KRAM

• Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-16 14:39:09 följande:
    Ja men då är det RD 7 på lördag...då borde du se om försöket lyckats

Tänk på att jag också var 100% säker att mensen skulle komma för jag hade mensvärk och fick spottings - kroppen fattade väl inte att den var gravid och ville köra på som vanligt. Så även om det känns som att det kan skita sig vilken sekund som helst så kan det gå hur bra som helst. Hoppas du får sova natten fredag-lördag...natten innan tjuvtestardagen rukar vara ganska sömnlös.

Tack för tumhållningen!
    Jag tycker att VARJE natt är sömnlös redan nu

Har fått diagnosen reumatism i ryggen nu strax innan vi skulle göra FET. Är dock inte färdigutredd...
    Har gått på morfin sedan februari. Men nu under FET så har jag fått köra utan tabletter så jag har så ont ibland så jag inte vet var jag ska ta vägen och att ha värk konstant gör ju en trött. Men utan mina tabletter blir det nte mycke sömn....
  • Skrippo
    cotton skrev 2010-09-16 14:59:29 följande:
    Hej tjejer. Det är härligt att höra om alla starka kvinnor som kämpar här. Carlanderska har alltid varit oerhört bra och jag har alltid känt mig trygg där.

Vi genomförde vår första IVF där i maj i år och blev gravida på första försöket. Det kändes verkligen fantastiskt och vi kände nästan som att vi hade fuskat oss till graviditeten. Det kändes overkligt och jag vågade nästan inte tro på det där lilla plusset .

Tyvärr hände det värsta som tänkas kan på vårt RUL i måndags... det visade sig att vår lilla pojkes hjärta inte slog! Han hade troligen dött några dagar tidigare. Vilken chock, vilken sorg. En barnmorska samt två läkare varav en överläkare undersökte mig och bebisen och de var tyvärr alla överens om att han inte levde mer. I tisdags åkte vi in till Östra sjukhusets specialförlossning och blev inlagda och skulle föda vår lilla son. Han kom först dagen efter, på onsdagen klockan 10,11, han var 20 cm lång och vägde 160 gram. Vår lilla tappra kille som inte ville lämna mammas trygga famn i magen. Det blev en liten Cornelius och jag är så glad att jag fått se honom, hålla om honom och pussa på honom. Han hade sin pappas näsa och mina runda kinder och tio små fingrar och tio små perfekta tår. Läkarna kunde inte hitta något uppenbart fel på vår lilla kille. Men nu har de tagit massor med prover på mig och på Cornelius och på moderkakan och vi hoppas ju få svar på vad som kan ha skett.

Samtidigt som vi brottas med känslan av orättvisa och sorg och en stor villkorslös kärlek inför sin son, har vi tagit nästa försiktiga steg framåt och ska träffa Torbjörn på Carlanderska på fredag nästa vecka. På något sätt måste vi ta oss framåt och våga försöka igen och ge Cornelius ett syskon.

Oavsett, jag hoppas alla ni dagens ruvare och sprayare och spruttagare, får massor med plus och jag hoppas att alla gamlingar här, kommer vara gravida när jag skriver här som ruvare om någon eller några månader.

Kramar till era lla
    Finns inga ord!
    Men jag kan iaf skicka massa kramar.
    Ni är starka som orkar tänka framåt.
    Hoppas ni får ett bra samtal med Torbjörn. Håller med om att de är fantastiska på CA.

Önskar er allt lycka till!
  • Skrippo
    danei skrev 2010-09-16 15:02:52 följande:
    Jag är på RD3, såg i tidagare inlägg att du gjorde FET 2 dar innan mig men du har TD den 22? Jag har TD 27. Har du gjort stimulerat FET?

Är också jättetrött på att vänta, mår illa av väntandet och sover dåligt på nätterna. Värken i magen går inte över och jag undrar om det inte är för att man är så nervös av att vänta helatiden man vill ju bara testa så man vet ifall man ska behöva göra om allt igen om nån månad...

Har köpt folsyra nu med och hoppas att det inte var försent att börja med det. Fattar inte varför jag inte har tänkt på det den här gången och det stod ingen stanns i mina papper om det den här gången så jag glömde av det totalt...jaja jag hoppas på det bästa är ju inte säkert att det påverkar nåt i det här stadiet.
    Mitt FET är inte stimulerat. Dock var det en 6 dagars blastocyst de satte in.
    De satte bara 11 ruvardagar för jag har BIM idag eller igår. Och efetrsom jag inte tar några vaggisar eller gel så kommer jag att veta tidigare ändå.

Kram
  • Skrippo
    Hej på er

Fy fasen så segt det är att ruva!
    Tyckte mig se en rosa nyans i trosorna innan idag och tycker det känns konstant som att mensen är på g..
    Min ÄL var 2 dagar sen denna månaden så ev. blir ju mensen 2 dagar sen denna månaden. Så det gäller att klara imorgon också utan blödning....

KRAM på er ALLA
  • Skrippo

Hej på er

FruNaftra: Ja hormoner är jobbiga, super jobbiga. Hoppas det blir bättre om ett tag KRAM

Ingen blödning idag heller.

Kram på er

• Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-17 16:01:38 följande:
    Nu har jag varit på CA. Det tog ett tag eftersom det blev en del diskussioner kring hur vi ska gå vidare.

Tyvärr blir det ingen ET denna månad.
    Jag har alldeles för många äggblåsor. Gör vi en återföring så kommer jag bara hamna på sjukhus och kommer må jättedåligt säger Göran. Han räknade en stund och sa sen att det är typ 40 äggblåsor. Vid senaste IVF var det 16. Så jag kommer vara reält svullen och öm efter denna ÄP. De tyckte att jag skulle lämna över Ella till maken helt ett par dagar för jag kommer inte ha det så roligt dagarna efter. Nu blir jag orolig och nervös. Senaste ÄP gick ju bra men var ju jobbig eftersom jag hade så ont. Denna kommer bli mycket värre...snälla kan någon komma med några lugnande ord?

Så tyvärr blir det inget ruvande denna månad. Det får bli FET nästa månad istället, med en eskimå...om vi nu lyckas få några. Jag som hämtat ÄL-sprutan och typ tusen vagitorier. Jaja....nu får jag ingen användning för dom. Jag fick gå till apoteket igen och hämta ut  Suprefact som jag ska ta istället för Ovitrelle. Min kyl börjar se ut som ett apotek nu.....

Jag bad om att få något lugnande innan....Margareta sa att hon skulle ordna det. Skönt!
    På måndag är det alltså dags för ÄP!
    Ja det låter jobbigt men vi får hoppas på massa fina till frysen. Lyd nu dem och lämna över dottern till maken . De sak abara pyssla om dig och komma med godsaker.

Håller tummarna!

Kram
  • Skrippo

Hej på er

Ingen mens i sikte ännu.

Dock molvärk och lite ömma bröst.

Håller tummarna.

KRAM

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19