Inlägg från: Skrippo |Visa alla inlägg
  • Skrippo

Carlanderskatöserna del 19

Lilla fröet skrev 2010-12-09 08:53:46 följande:
    starkt + i  morse
    på naturlig väg..åh jag kan inte sluta skaka...hoppas hoppas detta går vägen nu, 5 g gillt
    Grattis!!!!
    Håller såklart tummarna att det ska få stanna.

Ring du och fråga CA, det hade jag gjort.

Och du.. Får jag också komma in på din sida??

KRAM
  • Skrippo
    Vädur 78 skrev 2010-12-09 18:01:06 följande:
    skrippo: Nu börjar det närma sig
    Ja jag är hur nervös som helst.
    Vågar inte hoppas på plus igen.. Än mindre på att plusset ska stanna...

KRAM
  • Skrippo
    sydney skrev 2010-12-10 08:46:27 följande:

Dagen har inte börjat bra för mig. Var på toa tidigare och fick lite rosa på pappret. Bådar inte gott. Så det känns precis som innan mens med mensvärk och ömma bröst. Brukar få spottar så det är väl på väg nu då. Förra ruvningen fick jag spottar också, men har för mig att det var så lite, och redan på RD7-8 och det höll i sig 2-3 dagar och försvann sedan. Nu blir det ingen rolig dag. Får testa imorgon bitti och sedan blir det vin imorgon kväll!

Va jobbigt!
    Men jag fortsätter att hålla tummarna hårt HÅRT!

KRAM
  • Skrippo

Loppanlängtan: Välkommen hit! Tror du kommer att trivas på CA. De är bättre än bäst där och värda vart enda öre. Hoppas nu att du äntligen ska få bebis.

En fråga till alla er som gjort FET. Hur har ni gjort med alkohol under ruvartiden? Jag har alltid låtit bli men har nu hört att många andra tillåtit sig ett glas vin eller så. Hur gör ni?

Kram på er

• Skrippo
    Fylgja skrev 2010-12-10 18:49:47 följande:
    Ett lite ego och OT-inlägg från mig. Idag har vi tagit farväl av vår lilla fyrbening. Han blev bara tillfälligt piggare av dropp och antibiotika, sedan har det gått utför och idag var det inte mycket att fundera på. Han fick somna in medan jag klappade honom. Så idag har det bara varit tårar och smärta - på alla plan, den där förbaskade mensvärken som förhoppningsvis inte är mensvärk.. är rätt jobbig.

Nåväl, nog om detta. Sköt om er allihop - och lycka till imorgon Skrippo!
    Va jobbigt! Många kramar till er!
  • Skrippo

Hej på er

34an: Förstår att det är tungt. Verkligen. Sorgen att inte kunna få barn som alla andra bär man alltid med sig. Och kampen är densamma oavsett om man redan har barn sen innan eller inte.

FruNaftra: Man får sörja precis så mycket man vill. Bara du känner när du själv sörjt klart. Kramar till dig!

Om mig: I LÖrdags så var det så dax för FET. Allt gick kanon! Jag hade Torbjörn. Tycker att han gör det mest smärtfritt faktiskt. Har haft Både Margareta och Göran också. De hade bara behövt tina en av blastocysterna. Den hade fortsatt dela sig fint. Så vi har 4 kvar i frysen vilket känns kanon. Testdag blir tyvärr i julhelgen. Men jag känner min kropp och vet att jag kommer att veta innan dess. Har det inte tagit sig så kommer mensen som den brukar. Så nu är det bara att ta sig igenom denna hemska ruvartiden. Kram på er

• Skrippo
    sydney skrev 2010-12-13 07:39:38 följande:

jag har hållit mig borta från FL i helgen. Det har inte varit så kul, har testat minus på RD12 och TD idag. Det var ju inte oväntat... men så tungt. Nu har jag slutat med progesteronet så får se när blödningen kommer. Har inte haft mer spottings sen i fredags. Nu börjar det jobbiga med att ringa kliniken och berätta för de få som vet att det inte har gått vägen. Så jag får ingen rolig lucia idag.
    Hela hösten har varit som en transportsträcka, väntan från MA till att göra nytt FET. 3,5 mån tog det och när jag nu har gjort FET och det blivit minus känns det som om luften gått ur mig, som om nån dragit ur proppen. vet inte hur jag ska orka med ännu mer väntan och besvikelse. Jag vet att det går på nåt sätt men frågan är om det är värt det... så jobbigt det har varit sen vi hoppade på IVF karusellen i maj...

var tvungen att skriva av mig. Mår dåligt och är trött efter 5 timmars sömn i natt.

Kramar till er!
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-12-14 12:51:21 följande:
    Nu är det så mycket jag har missat att jag inte orkar läsa bakåt så långt. Men något som inte går att missa är att Cotton är superpreggo och sett sin lilla majskrok leva loppan där inne. Fy fasen vad härligt att höra. STORT grattis. Nu kan du andas ut

Jag var på gyn idag för efterkontroll och läkaren tyckte att slemhinnan var tillräckligt tunn för att jag ska slippa skrapning. Skönt. Har ringt CA och berättade hur det hade gått och vi bestämde att jag ska ringa så fort mensen kommer så vi kan planera nästa FET, som vi vill göra så snart som möjligt. Hade varit underbart om man hann med en FET innnan jag går tillbaka till jobbet (i början av februari). Vill inte springa till kliniken stup i kvarten om man precis börjat jobba och kanske sitter ute hos ny kund. Sen har jag även lärt mig att det bästa sättet att få såren läkta är att planera framåt och kämpa vidare. Så det siktar vi på nu.

Ska försöka ligga lågt ett tag. Passa på att nalla av julnubben och njuta av julnissan och susar omkring och leker rövare här hemma.

KRAM till er!
    Skönt att ni fått prata om kunnat planera inför framtiden.

KRAM
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19