Inlägg från: Skrippo |Visa alla inlägg
  • Skrippo

Carlanderskatöserna del 19

Längtans Stina skrev 2010-09-14 19:36:09 följande:
    Har du okejat homeopatpreparatet med CA? Jag skulle inte fixa och trixa med egna grejer när de på CA så väl vet vad de håller på med. I övrigt önskar jag dig lycka till!!!!

Var på extra kontroll idag på CA  pga sparsamma blödningar. Hade det även när jag var gavid med lillan men jag blir lika skrämd av det ändå.

Allt såg ut som det skulle och vi fick de ett liiiiiitet, liiiiitet hjärta picka fort, fort. Är i v 6+0, så det var nog i tidigaste laget.

Torbjörn var mkt optimisktisk men vi ska på det vanliga inplanerade VUL:et om en vecka ändå. Håller forfarande alla tummar och tår och kan inte riktigt slappna av. Men jag mår toppen!!!
    Åh så underbart!!!
    Grattis till er!
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-14 22:07:19 följande:
    Längtans stina - stort grattis!!!

daniel - köp något motsvarandemitt val kvinna. Massa folsyra + järn + annat som kan vara bra att fylla upp sina reserver med. Tydligen ska man börja med folsyra 6 månader innan en graviditet om man vill minimera risken för ryggbråck hos barnet i magen (rätta mig om jag har fel).

34,an - förstår att du blir besviken på läkaren. Känns som det är helt fel attityd att bemöta en patient/kund med. Försök slå det ur huvet och tänk istället "Han är döm i hövve"  

Känns som luften gick ur mig idag. Vi har fixat barnvakt tills på söndag och måndag (oavsett vilken av de dagarna ÄP blir) - svärmor stannar kvar och tar Ella. Det borde muntra upp mig men ändå så är jag så trött och besviken över att det inte blev någon ÄP nu på fredag. Vad är detta att sura över? Skyller på hormonerna!
    Men det ÄR jobbigt när det inte blir som man tänkt sig och våndan och väntan är jobbig nog som den är.
    Massa kraar till dig!
  • Skrippo

Nu håller vi tummarna för att min mens INTE kommer imorgon, eller torsdag ( har BIM någon av de dagarna ) ja eller någon annan dag heller på mins 9 månader.

Kram på er!!

• Skrippo

Hej på er

Rd 4 iadg och än så länge inget blod eller rosa....

Lever på hoppet men fy fasen så långsamt tiden går....

• Skrippo
    didda skrev 2010-09-15 13:16:20 följande:
    Hej tjejer! Är det okej om jag hoppar in här hos er? Jag ska göra ivf via Carlanderska men har distansläkare i Linköping. Kommer börja med spray på söndag (19/9).

2008 gjorde vi två landstingsfinansierade ivf-försök på RMC i Linköping. Det första misslyckades medan det andra resulterade i en liten tös som föddes i maj 2009. Nu är det alltså dags för syskonförsök. Vi lyckades bli gravida på egen hand i mars i år men dessvärre slutade det med missfall. Hade även 2 ma innan vi började med ivf:en 2008.

Trots att vi alltså lyckade bli gravida via RMC så var dte inget svårt beslut att välja en annan klinik när det var dags för privatfinansierade försök. Jag har ganska mycket negativa upplevelser från RMC ffa så tycker jag att kommunikationen mellan klinik-patient och även mellan olika läkare inom samma klinik var under all kritik! Vi fick olika besked om väldigt väsentliga saker från deras olika läkare och jag tycker inte dte är okej när man är i en sådan utsatt position som man är när man går där och gör ivf.

Nå, nu har vi iaf bestämt oss för Carlanderska som vi hört så mycket gott om och dte ska bli väldigt spännande! Vår distansläkare är dessutom en underbar kvinna som jag mer eller mindre avgudar Så nu känner jag mig i trygga händer!

Vi har haft den stora lyckan att få köpa ett 3-pack trots att jag egentligen är för gammal (40 i år) och trots att det tydligen inte ska gå att göra 3-pack på distans som jag läste om här i tråden! Det var en nyhet för mig och dte var inget som min distansläkare ens nämnde! Konstigt! Nå, vi har som sagt blivit beviljade 3-pack och det tycker jag känns skönt- mindre stressigt på något sätt.

Ska bli roligt att hänga med er här i tråden!
    Välkommen hit!

Har gjort 2 försök på RMC Linköping och var allt annat än nöjd.
    Vår tjej blev till på CA.
    Just nu har vi gjort FET i väntan på syskon!

Kram
  • Skrippo

FruNaftra: Låter som en fullspäckad dag! Men ibalnd kan det va skönt också för då slipper man tänka på det som man går igenom.

Jag har jobbat på fm och nu på em så har jag städat. Men allra mest så har jag nojjat och sprungit på toa.

Kram

• Skrippo
    mulan skrev 2010-09-15 16:58:53 följande:
    Ingen blöding i sikte ?????
    Ingen blödning ännu..
    BIM idag eller imorgon..
    Testar nog på lördag om ingen mens kommit. Är ju på RD 7 då men det är ju en blasto så det kan ju visa plus då...
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-15 19:15:45 följande:
    Gud vad spännande. Är det RD 4 idag alltså? OooOohhh....nu har blastocysten säkert fäst och växer så det knakar

Jag får gåshud bara av att tänka på gravtestande. Så mycket som står på spel liksom...inte alls som för vanligt folk som bara kan fortsätta försöka månaden därpå. Nejnej....själv får man hjärtklappning och bli kallsvett och vågar inte titta på testet för man är så rädd för att det ska visa "Inte gravid".
    Ja det är jobbigt att ens tänka på det och ändå gör man inget annat....

Andra fattar inte hur bra dom har det. Att försöka bli gravida för dem är bara mysigt och förhoppningsvis skönt och GRATIS
  • Skrippo
    calcaneus skrev 2010-09-15 21:54:54 följande:
    Jag fick mens idag, precis på BIM. Jaja, så kan det gå, jag väntar och testar på onsdag och försöker igen direkt. Vi kan ju hålla på ett år på det viset (intalar jag mig själv)
    Nej så synd! Håller tummarna för nästa försök då.

KRAM
  • Skrippo

Hela dagen har gått utan blödning...
    Ny dag imorgon med nya våndor....

KRAM på er

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19