didda skrev 2010-09-15 13:16:20 följande:
Hej tjejer! Är det okej om jag hoppar in här hos er? Jag ska göra ivf via Carlanderska men har distansläkare i Linköping. Kommer börja med spray på söndag (19/9).
2008 gjorde vi två landstingsfinansierade ivf-försök på RMC i Linköping. Det första misslyckades medan det andra resulterade i en liten tös som föddes i maj 2009. Nu är det alltså dags för syskonförsök. Vi lyckades bli gravida på egen hand i mars i år men dessvärre slutade det med missfall. Hade även 2 ma innan vi började med ivf:en 2008.
Trots att vi alltså lyckade bli gravida via RMC så var dte inget svårt beslut att välja en annan klinik när det var dags för privatfinansierade försök. Jag har ganska mycket negativa upplevelser från RMC ffa så tycker jag att kommunikationen mellan klinik-patient och även mellan olika läkare inom samma klinik var under all kritik! Vi fick olika besked om väldigt väsentliga saker från deras olika läkare och jag tycker inte dte är okej när man är i en sådan utsatt position som man är när man går där och gör ivf.
Nå, nu har vi iaf bestämt oss för Carlanderska som vi hört så mycket gott om och dte ska bli väldigt spännande! Vår distansläkare är dessutom en underbar kvinna som jag mer eller mindre avgudar
Så nu känner jag mig i trygga händer!
Vi har haft den stora lyckan att få köpa ett 3-pack trots att jag egentligen är för gammal (40 i år) och trots att det tydligen inte ska gå att göra 3-pack på distans som jag läste om här i tråden! Det var en nyhet för mig och dte var inget som min distansläkare ens nämnde! Konstigt! Nå, vi har som sagt blivit beviljade 3-pack och det tycker jag känns skönt- mindre stressigt på något sätt.
Ska bli roligt att hänga med er här i tråden!
Välkommen hit!
Har gjort 2 försök på RMC Linköping och var allt annat än nöjd.
Vår tjej blev till på CA.
Just nu har vi gjort FET i väntan på syskon!
Kram