• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-04 15:24:26 följande:
    Men vafan....  Skrikandes
    Vi får hoppas att det händer något ikväll eller i morgon. Ska du testa ikväll igen?
    HUr går det för dig då?

Ja jag ska testa igen ikväll...
    Ska bara hålla mig 4 timmar först....
  • FruNaftra
    Skrippo skrev 2010-09-04 17:10:43 följande:
    HUr går det för dig då?

Ja jag ska testa igen ikväll...
    Ska bara hålla mig 4 timmar först....
    Hoppas verkligen att det får utslag ikväll.

Näru här står det stilla också. Det här har varit 4 väldigt långa dagar Rynkar på näsan
  • sushikatten

Hej Alla! Ja idag så kom  tantröd och då är det bara att gå på det igen. väntar en månad. Känner att jag måste få lite distans. Pluggar och jobbar en heldel och inte helt lätt att hinna med allt och behöva oroa sig.

Skrippo: det stämmer att man inte alltid har äl. Det är skit som du säger att det ska ske precis när man behöver det. Håller  tummarna tills ikväll.

• FruNaftra
    sushikatten skrev 2010-09-04 19:22:58 följande:
    Hej Alla! Ja idag så kom  tantröd och då är det bara att gå på det igen. väntar en månad. Känner att jag måste få lite distans. Pluggar och jobbar en heldel och inte helt lätt att hinna med allt och behöva oroa sig.

Skrippo: det stämmer att man inte alltid har äl. Det är skit som du säger att det ska ske precis när man behöver det. Håller  tummarna tills ikväll.
    Näää vad trist   Kramar till dig!!
  • Resande
    Sushikatten stor kram till dig!

Skrippo vad surt att äl ska krångla när ni vill köra på. Jag fick hoppa fet en månad just pga utebliven äl-stegring och då hade ändå vul sett jätte bra ut bara någon dag innan! Hoppas du får en stark stegring imorgon nu då.

Grattis  Längtans Stina till plus!!

Kulan det låter ju toppen!  Lycka till nästa vecka.
  • Släggan

Hej på er! Nu är jag tillbaks, laddad för att göra ett sista försök att få ett litet växande ägg. Vi har tidigare testat den korta metoden men nu ska vi ändra till den långa samt att ändra hormon till Menopur. Har fått så få ägg de andra gångerna och nu ska vi se ifall detta möjligtvis kan ge bättre resultat,
    Ni som testat långa metoden med nedreglering....hur var de första "spray" veckorna?

• FruNaftra
    Släggan skrev 2010-09-04 22:03:16 följande:
    Hej på er! Nu är jag tillbaks, laddad för att göra ett sista försök att få ett litet växande ägg. Vi har tidigare testat den korta metoden men nu ska vi ändra till den långa samt att ändra hormon till Menopur. Har fått så få ägg de andra gångerna och nu ska vi se ifall detta möjligtvis kan ge bättre resultat,
    Ni som testat långa metoden med nedreglering....hur var de första "spray" veckorna?
    Heeej och välkommen tillbaka till oss

Jag körde den långa metoden sist. Den första veckan kände jag ingenting och de 2 nästkommande veckorna var det precis som att man var i klimakteriet - värmevallningar, illamående....you name it. Jag hade ordentliga humörsvängningar. Kunde böla ena sekunden och nästa sekund vara så förbannad att jag kastade Lime på min stackars make (han minns den dagen med skräck i minnet..haha). Men så fort jag började injicera så försvann allt det och jag blev mig själv igen. Det är så individuellt det där. Vissa känner nästan ingenting medan andra mår dåligt. En tröst i det hela är att man oftast bara nedregleras i 2 veckor (jag fick nedregleras i 3 veckor eftersom jag gjorde IVF över jul). Den tiden kan man stå ut med. Speciellt om det ger bättre resultat - vilket jag hoppas att det gör för dig.

Nu håller vi tummarna för dig. Detta ska gå!!! 
    Jag ska köra igång med den korta metoden snart...bara menshelvetet kan komma (borde ha varit här för länge sen)
  • mulan
    Längtans Stina skrev 2010-09-03 19:53:58 följande:
    Plussade i går på TD!

Vill nu att det går vägen hela vägen om att det kommer ut en fin liten unge till i början på maj. Tycler att vi förtjänar det efter MF vid midsommar. Knappt att jag vågar tro på det.

Nästa milstolpe blir VUL om ett par veckor, sedan väntar KUB och NUPP och allt vad det nu heter.´Mer att oroa sig över.

Sushikatten; hoppas att du plussar i morgon så att vi kan följas åt till BF.
    Grattis grattis grattis !!! Vi håller tummarna stenhårt för att du får vara gravid flera månader in på nästa år och en bebis till våren . Kramar!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan

Fru Naftra: Det är mini innan jag fick tillbaka. Bilden som de visar på TV skärmen från labbet. MINI växer nu och frodas inne i min mage

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Kulan10 skrev 2010-09-04 10:43:14 följande:
    Längtans Stina: Grattis till plusset!!!

Själv var jag på mitt första VUL igår. Allt såg bra ut hade 8 stora blåsor och några små. Nästa VUL blir på tisdag och sedan blir det äggplock på torsdag eller fredag. Spännande...
    Åhh vad spännande !!! Håller tummarna!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19