• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 18:12:09 följande:
    Om det är fler än 6 eller om det är 5Drömmer så brukar de ju vilja fortsätta att odla dem till blastocyster, vi fick tid för det men sen när de såg att det bara var 4 st befruktade så ändrade de till 3 dagars istället.....
    AAAhh..det är bra att veta. Varför kan de inte odla alla en längre period även om man får ut många?
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 18:14:54 följande:
    AAAhh..det är bra att veta. Varför kan de inte odla alla en längre period även om man får ut många?
    De känns som de är väldigt flexibla i behandlingen, vet inte om de väntade en dag längre eftersom min kropp skulle få vila eftersom jag hade så många ägg.
    Får du många befruktade så långtidsodlar de nog gärna. När du har fått tillbaka blastocyster så har det varit vid FET då eller?
    Milo min underbara skatt
  • Skrippo

Frunaftra: Även det jag fick tillbaka som resulterade i vår dotter är blastocyst odlat. Så ET för oss var på dag 5. Sen odlade de andra ytterligaren en dag och kunde på så sätt frysa in 6 st
    Håller tummarna för många ägg för er ( fast inte för många så klart )

• calcaneus
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:39:13 följande:
    Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag
    Attans, då ses vi ju inte. Jag skall till gyn på måndag. Blir en skum vecka detta, maken är bortrest, jag skall bli gravid (?) och sköta dagislämningar och hämtningar själv vilket jag inte brukar.
  • FruNaftra

Jo jag har bara fått tillbaka 5 dagarsodlat vid FET.
    Vid ET har det varit tvådagars.
    ET har inte resulterat i graviditet med FET har gjort det varje gång (fast jag fick missfall en gång). Jag ska nog be om att få tillbaka en blastocyst men har tidigare låtit bli att fråga om det eftersom jag inte har upplevt att de har varit flexibla. Kan vara så att de var lite mer strikta när jag gjorde IVF sist eftersom jag var med i studien.

Tack för att ni uppmärksammade mig på detta - detta ska jag absolut ta med kliniken när jag ska dit på lördag.

• Skrippo
    calcaneus skrev 2010-09-05 20:39:58 följande:
    Attans, då ses vi ju inte. Jag skall till gyn på måndag. Blir en skum vecka detta, maken är bortrest, jag skall bli gravid (?) och sköta dagislämningar och hämtningar själv vilket jag inte brukar.
    När blir ditt FET då?
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 20:53:47 följande:
    Jo jag har bara fått tillbaka 5 dagarsodlat vid FET.
    Vid ET har det varit tvådagars.
    ET har inte resulterat i graviditet med FET har gjort det varje gång (fast jag fick missfall en gång). Jag ska nog be om att få tillbaka en blastocyst men har tidigare låtit bli att fråga om det eftersom jag inte har upplevt att de har varit flexibla. Kan vara så att de var lite mer strikta när jag gjorde IVF sist eftersom jag var med i studien.

Tack för att ni uppmärksammade mig på detta - detta ska jag absolut ta med kliniken när jag ska dit på lördag.
    Jag upplevde det som de helst ville odla till blastocyster men kanske var för att vi aldrig gjort det innan och inte hade haft bra resultat innan.
    Med dina tidigare resultat skulle jag satsa på att få tillbaka en blasto istället för en 2 dagars! Ta dig ett snack med dem! Fick du Göran på lördag eller vem jobbade helg nu?
    Milo min underbara skatt
  • calcaneus
    Skrippo skrev 2010-09-05 20:54:02 följande:
    När blir ditt FET då?
    Om allt är som det skall blir det FET på onsdag. Mitt första återförande!
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 21:12:48 följande:
    Jag upplevde det som de helst ville odla till blastocyster men kanske var för att vi aldrig gjort det innan och inte hade haft bra resultat innan.
    Med dina tidigare resultat skulle jag satsa på att få tillbaka en blasto istället för en 2 dagars! Ta dig ett snack med dem! Fick du Göran på lördag eller vem jobbade helg nu?
    Jag fattar det som att de helst odlar blastocyster om man har mer än 4-5 befruktade ägg för att de har bättre resultat på dem än tvådagars.

Efter fem dagar ringde de oss och sa att de fryst åtta blastocyster (varför har inte förkortningshysteriska FL någon vedertagen förkortning för dem?)  men de fortsatte odla de andra en extra dag och frös då fyra till. Jag tolkar det som att de inte var säkra på kvaliteten dag fem men att de hämtade sig till dag sex och då var värda att spara. Jag tänker mig att det kanske är detsamma med tvådagars som inte återförs direkt? Om de kanske inte riktigt verkar stabila nog att frysa kanske de odlas vidare?

Ja jösses vad jag spekulerar, och inte tror jag att jag kommer fråga, jag tror inte att de kommer ha tid att förklara ordentligt. 
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 21:12:48 följande:
    Jag mailade kliniken nu och sa att jag hemskt gärna vill återföra en blastocyst vid ET eftersom det tidigare har gett bäst resultat. Jag bad dem höra av sig så jag hoppas de gör det snart. Om jag inte minns helt fel så sa de till mig sist att jag hade över 50% chans att bli gravid med blastocyst och ca 30% med 2 dagarsembryo. Hmmm..vilken av dem föredrar man då liksom Drömmer

Jag vet inte vem jag kommer träffa på lördag...glömde helt av att fråga. Någon annan som vet?
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 22:41:16 följande:
    Jag mailade kliniken nu och sa att jag hemskt gärna vill återföra en blastocyst vid ET eftersom det tidigare har gett bäst resultat. Jag bad dem höra av sig så jag hoppas de gör det snart. Om jag inte minns helt fel så sa de till mig sist att jag hade över 50% chans att bli gravid med blastocyst och ca 30% med 2 dagarsembryo. Hmmm..vilken av dem föredrar man då liksom Drömmer

Jag vet inte vem jag kommer träffa på lördag...glömde helt av att fråga. Någon annan som vet?
    Tror det är 58% som plussar med blasto och sen försvinner det väl några % som får missfall så det är nog 50% som går hela vägen sen kanske....
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19