• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Skrippo
    mulan skrev 2010-09-05 13:43:57 följande:
    Gött!! Då är du snart ruvare igen . Var ett tag sedan nu
    Ja vi får väl se...
    Beror väl på vad gyn säger..
    Och som sagt luteralfasen denna cykel blir ju ev relativt kort. Men som sagt vi får se vad de säger.
    Du fick vaggisar denna gången va?
    Var det av Gyn eller CA?
    Bad du om det eller hur gjorde du?
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:46:30 följande:
    Ja vi får väl se...
    Beror väl på vad gyn säger..
    Och som sagt luteralfasen denna cykel blir ju ev relativt kort. Men som sagt vi får se vad de säger.
    Du fick vaggisar denna gången va?
    Var det av Gyn eller CA?
    Bad du om det eller hur gjorde du?
    Vaggisar tog jag men det hade jag hemma sen tidigare försök. På CA hade de först inte tänkt att jag skulle ta dom men när jag sa att jag hade hemma gick det bra. Ett bra val denna gången
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • Skrippo
    mulan skrev 2010-09-05 14:05:52 följande:
    Vaggisar tog jag men det hade jag hemma sen tidigare försök. På CA hade de först inte tänkt att jag skulle ta dom men när jag sa att jag hade hemma gick det bra. Ett bra val denna gången
    Jag har typ 30 kvar hemma....
    Hur ofta tog du?
    När började du och när slutade du?
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 14:07:46 följande:
    Jag har typ 30 kvar hemma....
    Hur ofta tog du?
    När började du och när slutade du?
    Jag hade nog ca 60 kvar. Tog morgon /middag /kväll. Tog tills dom tog slut. Fungerade ju smidigt då eftersom jag ändå var sjukskriven. Om de inte vill skriva ut fler så ta morgon och kväll.
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:39:13 följande:
    Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag

Ett steg i rätt riktning och idag är jag mycket gladare

Frunaftra: Grattis till start. Håller tummarna!

KRAM
    Håller tummarna för att allt ser bra ut så du får göra FET KRAM
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    Fru Naftra: Bra att barnvakt är fixat Mitt blev en dag tidigare än vad de sagt från början. När blir första vul?
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 15:09:42 följande:
    Fru Naftra: Bra att barnvakt är fixat Mitt blev en dag tidigare än vad de sagt från början. När blir första vul?
    Åh jag hoppas att de inte flyttar på dagen....men även om det skulle ske så ska det förhoppningsvis gå att ordna eftersom svärföräldrarna aldrig är omöjliga. Men jag hoppas ändå att återföringen sker under helgen eftersom svärföräldrarna även kan ta Ella då när vi åker in. Hoppas hoppas.

Första VUL blir nu på lördag. Får ta med mig en kompis som står utanför med Ella i vagnen (min man jobbar så han kan inte följa med). Jag har INTE hjärta att ta med Ella in. Jag mådde svindåligt av att se barn där inne när vi försökte få Ella. Så jag tänker inte utsätta andra för samma sak.
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 15:17:48 följande:
    Åh jag hoppas att de inte flyttar på dagen....men även om det skulle ske så ska det förhoppningsvis gå att ordna eftersom svärföräldrarna aldrig är omöjliga. Men jag hoppas ändå att återföringen sker under helgen eftersom svärföräldrarna även kan ta Ella då när vi åker in. Hoppas hoppas.

Första VUL blir nu på lördag. Får ta med mig en kompis som står utanför med Ella i vagnen (min man jobbar så han kan inte följa med). Jag har INTE hjärta att ta med Ella in. Jag mådde svindåligt av att se barn där inne när vi försökte få Ella. Så jag tänker inte utsätta andra för samma sak.
    Hoppas det löser sig på bästa sätt med dagarna, ska du få 2 dagars tillbaka eller ska de odla till blasto?

Härligt att du tänker på andraHjärta fint av dig
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 15:24:12 följande:
    Hoppas det löser sig på bästa sätt med dagarna, ska du få 2 dagars tillbaka eller ska de odla till blasto?

Härligt att du tänker på andraHjärta fint av dig
    Jag trodde man alltid fick tvådagars vid ET....?

Jo det är ju klart....känns inte som man har mycket till val. Jag minns en gång när jag satt i väntrummen på CA och in kommer en tjej med en flicka på kanske 1-1,5 år. Antar att hon skulle skaffa syskon. Jag tog så illa vid mig så jag började gråta.Tror det var i samma veva som när jag fick missfall och jag var på en väldigt mörk plats i livet. Fy attans vad jobbigt det var. Ingen ska behöva må så på grund av mig.

Kram!
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 17:52:43 följande:
    Jag trodde man alltid fick tvådagars vid ET....?

Jo det är ju klart....känns inte som man har mycket till val. Jag minns en gång när jag satt i väntrummen på CA och in kommer en tjej med en flicka på kanske 1-1,5 år. Antar att hon skulle skaffa syskon. Jag tog så illa vid mig så jag började gråta.Tror det var i samma veva som när jag fick missfall och jag var på en väldigt mörk plats i livet. Fy attans vad jobbigt det var. Ingen ska behöva må så på grund av mig.

Kram!
    Om det är fler än 6 eller om det är 5Drömmer så brukar de ju vilja fortsätta att odla dem till blastocyster, vi fick tid för det men sen när de såg att det bara var 4 st befruktade så ändrade de till 3 dagars istället.....
    Milo min underbara skatt
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19