• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • Skrippo
    FruNaftra skrev 2010-09-05 08:38:20 följande:
    Men vad underbart!!!!

Och vet du vad? Jag fick min mens inatt...vaknade strax efter att jag hade lagt mig för natten av att jag hade mensvärk. DUBBEL LYCKA för oss!! 

Jag vet inte om det innebär att jag får börja spruta redan ikväll. Jag hoppas på det. Ska ringa dem och höra nu.

Underbart väder, jag har fått mens, Skrippo har fått ÄL omslag...kan det bli bättre?
    Kanon!!!!
  • Skrippo

Förresten... Pratade ju in på deras svarare innan. Ringer de upp idag eller imorgon tror ni?

• Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-05 09:10:18 följande:

Förresten... Pratade ju in på deras svarare innan. Ringer de upp idag eller imorgon tror ni?

Tror de ringer idag, men tror de brukar ringa samtalen efter kl 12, men beror ju säkert lite på hur många patienter de har idag på CA. De har ringt mig 3 söndagar tror jag och då har det varit mellan 12-14
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra

Skrippo, om de inte har ringt dig än så lär de väl göra det nu. De ringde precis upp mig nämligen.
    I morgon ska jag börja injicera. ÄP blir förmodligen den 17,de.

Frågade vad som händer med betalning om något går fel under behandling och fick detta svar:
    - Svarar inte kvinnan på hormonbehandlingen så brukar man få tillbaka nästan hela summan. BM sa att man kan få betala 4 000 men att det är något man får diskutera med läkaren.

- Hinner kroppen ägglossa innan ÄP (dvs inga ägg kan plockas ut) så får man tillbaka hela summan man betalat. Man ska inte behöva betala något eftersom det har gått något fel i behandlingen.

- Blir inga av äggen befruktade (dvs det blir ingen ET) så får man tillbaka halva summan.

Skönt att få det definitiva beskedet för sådana grejer har man undrat över men aldrig fått chans att fråga.

• Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-05 10:10:45 följande:
    Skrippo, om de inte har ringt dig än så lär de väl göra det nu. De ringde precis upp mig nämligen.
    I morgon ska jag börja injicera. ÄP blir förmodligen den 17,de.

Frågade vad som händer med betalning om något går fel under behandling och fick detta svar:
    - Svarar inte kvinnan på hormonbehandlingen så brukar man få tillbaka nästan hela summan. BM sa att man kan få betala 4 000 men att det är något man får diskutera med läkaren.

- Hinner kroppen ägglossa innan ÄP (dvs inga ägg kan plockas ut) så får man tillbaka hela summan man betalat. Man ska inte behöva betala något eftersom det har gått något fel i behandlingen.

- Blir inga av äggen befruktade (dvs det blir ingen ET) så får man tillbaka halva summan.

Skönt att få det definitiva beskedet för sådana grejer har man undrat över men aldrig fått chans att fråga.
    Grattis till start Bra att du frågar vad som gäller KRAM KRAM
    Milo min underbara skatt
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-05 10:14:16 följande:
    Grattis till start Bra att du frågar vad som gäller KRAM KRAM
    Tack vännen! Hjärta

Precis nu har vi sålt vår finfina Volvo V50 Flexifuel 2007 så vi fick reält med tjing i kassan, vilket verkligen behövs nu när man ska betala massa pengar till CA. GUD vad jag saknar min bil! BUUUHH!!! Har även fixat barnvakt till ÄP. Snäll svärmor jag har som alltid släpper allt och ställer upp när vi behöver det.

KRAM till er!!
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 07:28:04 följande:
    Nu på morgonen fick jag omslag!!!!!!
    Så nu har jag pratat in på Cas telefonsvarare...
    ÅHHHHH GRATTIS GRATTIS GRATTIS !!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • Skrippo

Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag

Ett steg i rätt riktning och idag är jag mycket gladare

Frunaftra: Grattis till start. Håller tummarna!

KRAM

• mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-05 08:38:20 följande:
    Men vad underbart!!!!

Och vet du vad? Jag fick min mens inatt...vaknade strax efter att jag hade lagt mig för natten av att jag hade mensvärk. DUBBEL LYCKA för oss!! 

Jag vet inte om det innebär att jag får börja spruta redan ikväll. Jag hoppas på det. Ska ringa dem och höra nu.

Underbart väder, jag har fått mens, Skrippo har fått ÄL omslag...kan det bli bättre?
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS TILL TANTEN!!!!!

Och grattis till starten
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    Skrippo skrev 2010-09-05 13:39:13 följande:
    Hej hej

JO de ringde runt 10 till mig.
    De vill jag ska in på VUL tisdag eller onsdag hos min gyn ( ska ringa direkt imorgon )
    Ser allt ok ut då så ringer de upp mig.
    FET blir då på lördag

Ett steg i rätt riktning och idag är jag mycket gladare

Frunaftra: Grattis till start. Håller tummarna!

KRAM
    Gött!! Då är du snart ruvare igen . Var ett tag sedan nu
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19