• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-09-02 19:39:15 följande:
    Då är det inte billigare på distans längre då..... funderar lite på om vi ska göra via Jkpg vid FET blir det hel behandling vill jag göra allt på CA
    Så mycket som 11" tror jag inte att det är på distans. Max 10" skulle jag gissa på
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • sydney

Jag mailade CA förra veckan och fick svar att det kostar 9000 kr att göra FET via distansgyn.
    Tyvärr går inte mina besök hos distansgyn på högkostnadskort och de tar 900 kr/besök, räknar med 2 VUL så det slutar på 11000 kr som CA tar om man gör allt hos dem.

Spännande att det verkar vara många i tråden som är på gång med nya behandlingar.

Jag väntar på mensen, men den kommer nog inte förrän om 2-3 veckor. Vet ju inte hur kroppen blir efter MA.

Hur går det för ruvarna i tråden då?? Hoppas på flera pluss nu i höst!

• Vädur 78
    mulan skrev 2010-09-02 19:50:49 följande:
    Så mycket som 11" tror jag inte att det är på distans. Max 10" skulle jag gissa på
    kanske skulle åka t din gyn, måste ju vara närmare än göteborg i alla fall....
    Milo min underbara skatt
  • calcaneus

Huga vilken dag!

Jag fick omslag på ÄL idag, ringde glad i hågen till distansgyn där sköterskan sa att det var ju vid mensen jag borde ringt. Hon kollade med gyn som inte ville ta i det denna månad utan tyckte att jag i så fall skulle vända mig till CA. Jag gjorde det. Maken höll på att få stresssammanbrott. När jag fick tag på dem lät det på BM som om det skulle kunna lösa sig men hon ville kolla med gyn. Bad henne ringa med besked till maken eftersom jag inte skulle vara tillgänglig på eftermiddagen. När jag var tillgänglig igen kollade jag, då hade han precis fått besked om att de tyckte att vi skall försöka! Hurra!

Så nu skall jag till distansgyn på måndag för att kolla "ovalutionsultraljud" och om slemmhinnan ser fin ut blir det FET på onsdag. Då är maken bortrest och jag skall INTE GLÖMMA ta med mig påskrivet godkännande. Något mer jag inte skall glömma när jag ändå håller på? 

• pessl

Hej alla
    fick ett meddelande av Mulan om att listan var helt ur dato. Uppaterar mig därför på listan även om jag inte är så aktiv på FL över huvud taget. Jag tänker att det är lite hoppingivande om graviddelen av listan är lång
    Många kramar till alla som försöker! 

• mulan
    calcaneus skrev 2010-09-02 21:05:38 följande:
    Huga vilken dag!

Jag fick omslag på ÄL idag, ringde glad i hågen till distansgyn där sköterskan sa att det var ju vid mensen jag borde ringt. Hon kollade med gyn som inte ville ta i det denna månad utan tyckte att jag i så fall skulle vända mig till CA. Jag gjorde det. Maken höll på att få stresssammanbrott. När jag fick tag på dem lät det på BM som om det skulle kunna lösa sig men hon ville kolla med gyn. Bad henne ringa med besked till maken eftersom jag inte skulle vara tillgänglig på eftermiddagen. När jag var tillgänglig igen kollade jag, då hade han precis fått besked om att de tyckte att vi skall försöka! Hurra!

Så nu skall jag till distansgyn på måndag för att kolla "ovalutionsultraljud" och om slemmhinnan ser fin ut blir det FET på onsdag. Då är maken bortrest och jag skall INTE GLÖMMA ta med mig påskrivet godkännande. Något mer jag inte skall glömma när jag ändå håller på? 
    Oj ringde du aldrig gyn vid mensen . Han vill ju alltid ha in oss på VUL innan ÄL. Tur att det löser sig ändå .

Kan inte komma på något mer du ska ha med dig. Här hemma håller vi tummarna !!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    pessl skrev 2010-09-02 21:12:34 följande:
    Hej alla
    fick ett meddelande av Mulan om att listan var helt ur dato. Uppaterar mig därför på listan även om jag inte är så aktiv på FL över huvud taget. Jag tänker att det är lite hoppingivande om graviddelen av listan är lång
    Tack för uppdateringen !!!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • mulan
    pessl skrev 2010-09-02 21:12:34 följande:
    Hej alla
    .... och ett stort GRATTIS till sonen
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • calcaneus
    mulan skrev 2010-09-02 21:14:15 följande:
    Oj ringde du aldrig gyn vid mensen . Han vill ju alltid ha in oss på VUL innan ÄL. Tur att det löser sig ändå .

Kan inte komma på något mer du ska ha med dig. Här hemma håller vi tummarna !!!
    Nä, jag kom ihåg fel. SkämsJag ringde som sagt från en underskön skärgårdsö, sittandes på ett berg med vid utsikt och blommande rosenbuskar och björnbärssnår omkring mig. Nästa gång skall jag be att få skriftligt. När skall man börja med vaggisarna? 
  • mulan
    calcaneus skrev 2010-09-02 21:29:15 följande:
    Nä, jag kom ihåg fel. SkämsJag ringde som sagt från en underskön skärgårdsö, sittandes på ett berg med vid utsikt och blommande rosenbuskar och björnbärssnår omkring mig. Nästa gång skall jag be att få skriftligt. När skall man börja med vaggisarna? 
    Tror jag brukar börja dagen innan, men inte ta någon "lunchvaggis" innan FET utan efter återföringen
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19