• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan

Skrippo: Troligtvis är din ÄL nära så testa runt lunch igen (håll dig från toan innan dess). Ligger de över 22-24 mm så har du snart ÄL. Jag har testat på morgonen och inte fått omslag, men sen fått det vid lunch. Lycka till!

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-01 09:08:28 följande:
    Men fy vad jobbigt. Sån var jag innan de hittade min underfunktion av sköldkörteln, jag var GALEN så fort jag skulle ha mens, sen när jag fick Levaxin försvann det
    Önskar det fanns någon vettig förklaring till varför det var sådär....vill inte ha så i fortsättningen, varje månad....blä.
    Men nu börjar det rätta till sig och jag börjar känna igen mig själv. Det är mycket nytt efter en förlossning. Som att man lär känna sig kropp igen.

Mina spottings börjar komma igång så smått så snart kommer jag börja injicera.
  • FruNaftra

Måste damma av mina ÄL kunskaper. Är det när blåsorna är 22 som ÄP sker?

Kom igen tjejer, nu ska vi baka bäbisar....massa massa bäbisar!!!! 

• mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-02 09:51:38 följande:

Det är nog olika. Mina brukar ligga runt där men alla är vi olika
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-02 09:49:57 följande:
    Önskar det fanns någon vettig förklaring till varför det var sådär....vill inte ha så i fortsättningen, varje månad....blä.
    Men nu börjar det rätta till sig och jag börjar känna igen mig själv. Det är mycket nytt efter en förlossning. Som att man lär känna sig kropp igen.

Mina spottings börjar komma igång så smått så snart kommer jag börja injicera.
    Mina spottings har försvunnit nu. Började minska när jag gick på akupunktur förra sommaren och nu efter graviditeten så det helt borta, blöder kanske lite mer men färre dagar och mindre eller rättare sagt ingen mensvärk..... men vågar inte ropa hej än

Hoppas din kropp kommer i ordning snart!
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Mina blåsor var 16-18 mm på tisdags morgonen och då fick jag ta Ägglossningssprutan sen på kvällen och ÄP på torsdagen..... i morgon är det exakt ett år sen.....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78

Japp..... BAKA BAKA BAKA!!!

Har du gått ner till din normal vikt efter graviditeten? Jag har ca 3 kg kvar till min inskrivningsvikt, hade hoppats gå ner dem innan ny start men känns som det står helt stilla på vågen nu
    Milo min underbara skatt
  • mulan

Just det. Vid färskförsök ska dom vara lite mindre så man inte lossar innan ÄP. Men vid FET ska man ju ägglossa och då är de ju större

.?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • FruNaftra

Vädur, konstigt hur kroppen kan ställa om sig. På sätt och vis föredrar jag att ha spottings för då får man en förvarning innan helvetet bryter lös   Vad duktig du är som bara har 3 kilo kvar. Jag måste erkänna att jg inte ens har ställt mig på vågen sedan jag gick på kontrollen hos BM i v 39.....jag orkar inte bry mig om vikten. Har ändå inga viktproblem direkt. Har haft ganska hög ämnesomsättning så det brukar räcka med att tänka på vad jag stoppar i mig för att kroppen ska må bra. Annat är det för min stackars man som måste ut och springa för att lyckas få bort sina sympatigraviditetskilon

Mulan, nä just det...nu när du säger det så låter det ju logiskt. Tänk vad hemskt om man hinner ägglossa innan ÄP...hua!  Undra om man måste betala en del av IVF,en ändå??  Förvånad

• FruNaftra
    Vädur 78 skrev 2010-09-02 10:28:42 följande:
    Japp..... BAKA BAKA BAKA!!!

Har du gått ner till din normal vikt efter graviditeten? Jag har ca 3 kg kvar till min inskrivningsvikt, hade hoppats gå ner dem innan ny start men känns som det står helt stilla på vågen nu
    Föresten, hur mycket gick du upp?
    Jag gick ju upp 20 +
    Brydde mig nada om det då men nu i efterhand kom jag på att man kanske skulle ha tänk mer på vad man satte i sig. Det rinner ju inte av en i första taget om man säger så. AAAHHHH....orkar inte bry mig....kanske får ta tag i det när jag har börjat jobba eller nått   Kan ju inte komma tillbaka till kontoret och se ut som en blobb liksom
Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19