• Glittran

Carlanderskatöserna del 19

Carlanderskatöserna del 19 För oss som håller till på Carlanderska!

Här kan vi stötta varandra i motgångar och glädjas åt varandras medgångar.
    och prata om allt möjligt inga frågor är dumma frågor för oss här inne.

Nya kämpare är ALLTID välkomna!

Gamla trådar:

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m48635816.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m46453306.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m44331969.html

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m42035091.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m38981292.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m35838235.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-29 22:35
    Carlanderskatösernas listtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m52179200.html

• Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19
  • mulan
    FruNaftra skrev 2010-09-02 12:03:09 följande:
    Vädur, konstigt hur kroppen kan ställa om sig. På sätt och vis föredrar jag att ha spottings för då får man en förvarning innan helvetet bryter lös   Vad duktig du är som bara har 3 kilo kvar. Jag måste erkänna att jg inte ens har ställt mig på vågen sedan jag gick på kontrollen hos BM i v 39.....jag orkar inte bry mig om vikten. Har ändå inga viktproblem direkt. Har haft ganska hög ämnesomsättning så det brukar räcka med att tänka på vad jag stoppar i mig för att kroppen ska må bra. Annat är det för min stackars man som måste ut och springa för att lyckas få bort sina sympatigraviditetskilon

Mulan, nä just det...nu när du säger det så låter det ju logiskt. Tänk vad hemskt om man hinner ägglossa innan ÄP...hua!  Undra om man måste betala en del av IVF,en ändå??  Förvånad
    Det händer att endel ÄL:ar innan ÄP. Jag hoppas verkligen att klinikerna inte tar betalt då

Nu har jag för första gången fått höra MINI:s Hjärta slå . Underbart !!!!!!!!!
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-02 12:50:56 följande:
    Föresten, hur mycket gick du upp?
    Jag gick ju upp 20 +
    Brydde mig nada om det då men nu i efterhand kom jag på att man kanske skulle ha tänk mer på vad man satte i sig. Det rinner ju inte av en i första taget om man säger så. AAAHHHH....orkar inte bry mig....kanske får ta tag i det när jag har börjat jobba eller nått   Kan ju inte komma tillbaka till kontoret och se ut som en blobb liksom
    Jag hade gått upp 12 kg dagen innan Milo föddes. Så jag gick inte upp så mycket. Sen har jag gått upp 3-4 kg under behandlingarna så då har jag ca 6-7 kg att bli av med.
    Har försökt vara duktig nu och motionerat och inte ätit sötsaker, men min plan är ju att bli fet igen Hade tänkt gå ner till min normalvikt innan start men hinner nog inte det....
    Milo min underbara skatt
  • Vädur 78
    mulan skrev 2010-09-02 15:04:28 följande:
    Det händer att endel ÄL:ar innan ÄP. Jag hoppas verkligen att klinikerna inte tar betalt då

Nu har jag för första gången fått höra MINI:s Hjärta slå . Underbart !!!!!!!!!
    Visst är det härligt, låter som en galopperande häst
    Milo min underbara skatt
  • mulan
    Vädur 78 skrev 2010-09-02 15:08:32 följande:
    Visst är det härligt, låter som en galopperande häst
    Ja det gör det verkligen. Så synd bara att sambon inte var med och fick höra det. Men nästa gång ska han med
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • FruNaftra

Mulan, men gud så underbart Jag bölade varje gång jag hörde hjärtljudet hos min BM...man vänjer sig aldrig riktigt.

Vädur, 12 kilo är ganska bra!
    Jag gick också upp den del under sista IVF...4 kilo tror jag. Vi får se till att försöka vara duktiga nu fram tills vi är preggosar igen

• Vädur 78
    FruNaftra skrev 2010-09-02 15:11:20 följande:
    Mulan, men gud så underbart Jag bölade varje gång jag hörde hjärtljudet hos min BM...man vänjer sig aldrig riktigt.

Vädur, 12 kilo är ganska bra!
    Jag gick också upp den del under sista IVF...4 kilo tror jag. Vi får se till att försöka vara duktiga nu fram tills vi är preggosar igen
    Ja det är inte så mycket! Ja jag försöker vara duktig, men är ju lättare när man ser resultat.......
    Milo min underbara skatt
  • Skrippo

Hej på er

Testade vid lunch igen men ingen ÄL.

Ska testa när jag kommer hem igen ( har inte kissat sen 12 )
    Håll tummarna för mig!!

• mulan
    Skrippo skrev 2010-09-02 16:55:28 följande:

Hej på er

Håll tummarna för mig!!

Håller tummarna stenhårt!!!!! Kramar
    .?*¨*? VECKA 23 ?*¨*?.
  • Vädur 78
    Skrippo skrev 2010-09-02 16:55:28 följande:

Hej på er

Håll tummarna för mig!!

Håller tummarna
    Milo min underbara skatt
  • Skrippo

Ingen Äl när jag kom hem heller ;-(

Sitter och kollar lite mina anteckningar och lir fundersam på en sak. Är cd 1 mensens första dag eller dagen efter?

Svar på tråden Carlanderskatöserna del 19