Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Lajkie skrev 2011-02-01 10:11:27 följande:
    Man kan alltså lirka bort tyget.... jag som har varit desperat!Har högtrycktstvättat den..... mindre bra resultat =) Vad glad jag blev! Nu ska min vagn bli "ny o fräsch" igen!
    ska nog rätta mig själv, gnugga inte med svamp utan var försiktig så att du inte sliter sönder och luddar tyget. Om du har väldigt tuffa fläckar - testa typ Vanish el vad det heter. För länge sen fick jag t.om bort mögelprickar på en gammal vagn med MARKISTVÄTT. Om det behövs kan jag berätta mer om det...
  • bohusbebis
    Puffmamma skrev 2011-02-01 13:46:18 följande:
    intressant!! Jag har mögelfläckar på en äldre vagn, har tvättat i maskin men de går ej bort. ska man bara gnugga med markistvätt eller!??
    Köpte just Markistvätt på lokala brädgården (där finns allt, finns säkert även på ställen som har t.ex båtgrejer - typ kapell-tvätt). Om jag minns rätt ska man lägga tyget i blöt och sen dutta på markistvättmedlet med en mjuk svamp och låta det verka och sen skölja av. Där skulle man iaf inte gnugga för då slet man sönder tyget sa de, det blev inte mer effektivt för det. Jag hade dock även en dyna för barnet att sitta på, även om det mesta gick bort så kändes det ändå "smittat".
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-02-01 13:54:45 följande:
    Köpte just Markistvätt på lokala brädgården (där finns allt, finns säkert även på ställen som har t.ex båtgrejer - typ kapell-tvätt). Om jag minns rätt ska man lägga tyget i blöt och sen dutta på markistvättmedlet med en mjuk svamp och låta det verka och sen skölja av. Där skulle man iaf inte gnugga för då slet man sönder tyget sa de, det blev inte mer effektivt för det. Jag hade dock även en dyna för barnet att sitta på, även om det mesta gick bort så kändes det ändå "smittat".
    kanske självklart att säga, men fråga där ni köper medlet, de lär väl veta hur just det medlet ska verka
  • bohusbebis

ni som beställt från pingpong - hur visste ni när vagnen var skickad... Kom den med posten eller annan leverantör? Sitter på nålar och vill ha vagnen NU (lovad nästa vecka...) Har lappat ihop vår gamla sport inför helgens långresa, skulle hellre åkt explorer...

• bohusbebis
    DariaM skrev 2011-02-08 21:55:38 följande:
    Nu har jag bestämt mig...jag vill ha en explorer! 
    Jag hade tänkt köpa begagnat men eftersom den är så pass nu så är den svår att få tag på.

Är det nån som har ett förslag om vart jag kan få tag på en billigt och innan april?
    Har någon beställt från tyskland och hur funkade det? 

beställde från www.pingpong-online.de för några veckor sen och den skulle komma v 6 (dvs denna vecka), mailade dem idag för att kolla när eftersom jag VERKLIGEN behöver den till helgen - men då svarade de att den är försenad från philandteds och beräknas komma nästa vecka - fast inget om ifall den beräknas komma till dem - eller mig - då. Men de har varit väldigt snabba och trevliga att svara på mail. Bra priser åxå.

• bohusbebis

Nån som vet om det är tryckknappar nere i fotänden på Explorer, precis som på Sporten? (där man t.ex sätter fast regnskyddet) Och om de isåfall är på samma ställe?? Håller nämligen på att syr vindskydd till en explorer - men min kommer ju aldrig!!!!!! Däremot har jag en sport ute i bilen i snöstormen...

• bohusbebis
    babyfia skrev 2011-02-10 18:47:14 följande:
    Idag kom dynorna från Philandtes, eller dynan!! De missade en . Skickade iväg ett mail i em, och hoppas verkligen de skickar den imorgon så jag har den nästa vecka.
    Men färgen var jättefin iaf, och den känns jättebra. Inte provat den i syskonsitsen än, eftersom vagnen ligger i bilen .
    Vad var det för färg? Till vilken vagn?
  • bohusbebis
    mini75 skrev 2011-02-10 19:54:45 följande:
    Där är tryckknappar , 2 på vardera sida... men jag vet inte om de sitter på samma ställe som sporten då jag bara har ägt explorer...
    De första knapparna sitter ca 7-8 cm från framhjulet, om du förstår hur jag menar?
    Toppen, då jämför jag med vår Sport. Borde ju vara samma då... Tack
  • bohusbebis

Nån som vet om/var det går att beställa bara själva skumgummit till handtaget? Eller måste man beställa hela handtaget fr Phil&Teds? Eller nån som har nån bra idé på hur man kan laga?? Tänkte ett tag på sånt man har på typ innebandyhandtag men hittar inget, köpte textiltejp på brädgårn´n men det blir inte bra...

• bohusbebis
    Chokladglass skrev 2011-02-11 15:34:08 följande:
    Jättetack för så snabbt svar!!! Vet du om det finns nån billigare modell, av annat märke?
    Om du har en Chicco Liteway paraplysulky så passar den suffletten suveränt på syskonsitsen. Det finns någon annan också som ska passa, som man kan köpa löst... på babyproffsen tror jag, men minns inte namnet. det var några som hade sån innnan pt kom med sin egen vet jag
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17