Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Diablo skrev 2011-02-22 14:04:23 följande:
    Pratade med Pingpong i dag igen. Ingen leverans av vagnar. De vet inte ens när vagnarna kommer att levereras. De lät ganska uppgivna. Men den som väntar på något gott...
    Rynkar på näsan åååå.....
    skulle kanske köpt en sport på hemmaplan istället.... den som gapar efter mycket.... fast vår gamla sport börjar bli riktigt fin nu faktiskt. Har fått lammskinnsdynor och med lite mer mekkande kommer den nog att bli pålitlig igen.
  • bohusbebis
    lillabebben skrev 2011-02-22 14:07:12 följande:
    Skulle köpa en sport idag men kom hem med en ny explorer. Hur gick det till egentligen??? Han på affären lyckades övertyga mig om att explorern är sååååååå mycket bättre än sporten och jag fick den för 6000kr inkl. syskonsits. Är det ett ok pris? Känner mig nöjd än så länge i alla fall. Får väl se hur jag känner när jag hämtar storasyster från dagis om en stund och kör den med två barn.
    men wow, det var väl bra!!! Kul! Lycka till på jungfruturen
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-02-22 14:07:54 följande:
    Rynkar på näsan åååå.....
    skulle kanske köpt en sport på hemmaplan istället.... den som gapar efter mycket.... fast vår gamla sport börjar bli riktigt fin nu faktiskt. Har fått lammskinnsdynor och med lite mer mekkande kommer den nog att bli pålitlig igen.
    Det som retar mig är att jag ligger ute med en massa pengar som flygbolaget ska betala och de säger att de ska skicka fakturan med vagnen... kanske kan visa upp order + internetbetalningen...
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2011-02-22 18:45:18 följande:
    Hmm,. det var en bra fråga... Jag hittade en annons på blocket men dom skickade inte så jag bad en i tråden att köpa dom till mig och skicka med schenker...

Dom jag köpte av har inte sin annons kvar...
    tror det var detta företaget, även om annonsen visar nåt annat däck...
    http://www.blocket.se/stockholm/Barnvagnsdack___slang_12__31439821.htm?ca=15&w=3
    inte helt säker dock...

Du har väl packat ner punkteringsfria däck till sommaren Kalmar, de västkustska grusvägarna är inte att leka med as you know...
    Hur tycker du de funkar förresten? Tänkte ev byta däck på min gamla sport (explorern kommer ju aldrig!!!!), är de lika "fjädrande" som luftdäck ändå är?
  • bohusbebis
    DariaM skrev 2011-02-23 20:37:56 följande:
    NI som väntar på leverand från Ping-pong....när beställde ni? 
    Jag beställde en explorer för snart två veckor sen (direkt betalning) och fick ett mail förra veckan om att den ska skickas denna vecka... vad tror ni...kan jag räkna med det?
    jag beställde den 21/1, pratade med dem idag och de kunde fortfarande inte säga NÄR de själva skulle få vagnar... "what is your problem" sa de...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-02-23 21:41:12 följande:
    jag beställde den 21/1, pratade med dem idag och de kunde fortfarande inte säga NÄR de själva skulle få vagnar... "what is your problem" sa de...
    tycker att de åtminstone kunde meddela att det är förseningar, jag har själv ringt (de har inte svarat på mail)
  • bohusbebis
    DariaM skrev 2011-02-23 21:46:41 följande:
    Ojdå låter som att de har problem!
    Nån som vet om det bara är ping-pong eller om det är phil &teds som inte kan leverera? 
    phil&teds
  • bohusbebis
    solouniko skrev 2011-02-23 23:30:25 följande:
    Hej! Ni som beställt från pingpong och eller andra "butiker" från andra länder, vad har ni fått betala för vagnen? Med syskondel, frakt osv totalt. Lönar det sig mkt eller går det lite på ett ut?
    betalade med rabatter (till den sista februari) 633,72 euro för en Explorer, HH-syskonsits + transportväska inkl frakt - och 5% rabatt (beställ före sista februari samt 2% rabatt Prepay med VISA.
    Blev billigare än att köpa en Sport på utförsäljning här hemma.
    MEN Phil&teds har som sagt problem med leveranserna och vagnarna är kraftigt försenade
  • bohusbebis
    S a C skrev 2011-02-25 08:45:02 följande:
    Det jag har hört är att Vibe1 haft problem med vobblande framhjul, och att det behövt bytas nåt på vagnen för att åtgärda det. Och på Sport är det många som har dragit sönder dragkedjeflärparna i huvudsitsen.

Nån annan som vet fler problem?

Jag tror att skicket varierar väääldigt mycket mellan vagnarna på begagnatmarknaden, helt beroende på den som haft den. En del behandlar ju vagnar som slit och släng, medan andra är så försiktiga att barnen knappt får sitta i den. Hehe.

Bra att kolla när du köper begagnat: Alla funktioner (fälla ihop, ligglägen, suflettlägen), rost, slitage på tyget (även under varukorgen som lätt drar emot trottoarkanter), att framhjulet går att fixera, att fälgarna är hela, att selena är hela, ja - gå igenom vagnen helt enkelt.

Jag tyckte att vår Sport är var "glappig" i själva hopfällningsviket, alltså i utfällt läge också. Minns inte om den var det innan den åkte på hårdhänt flygtur. Kan inte komma ihåg att vår förra Phil&Teds (den före denna alltså) var sådan. Vi har försökt skruva åt muttrarna på nuvarande vagn, så den har blivit bättre iaf. En sån sak kanske är värt att kolla också, om det går att dra åt isåfall... Kolla också så att bakhjulen inte "vobblar" eller drar åt nåt håll, då kanske de behöver bytas (eller så räcker det med att pumpa)? (åxå en sån sak jag upptäckte efter flygplansmisshandeln)
    Var det inte något med handtagsbromsarna på Vibe också (kan inget om vibe:en egentligen), eller var det Dash?
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-02-24 21:36:55 följande:
    Har någon av er provat PT smart?
    gillar inte den plastiga sitsen, ser ut som en kundvagn.... men jag tror att nån här inne köpte en och var nöjd... minns inte vem....
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17