Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

LNE skrev 2011-01-24 17:21:28 följande:
    jag har köpt den rosa Skrattande
    Du fick väl med autografer !?
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2011-01-24 18:22:39 följande:
    Tufft... Det var väl den familjen som hade den... Hon som handkar saker på öppet köp :-P
    Var det inte "superlattemorsorna" i parken? Nu verkar det bara Bugaboo som produktplacerat sig...
  • bohusbebis
    MyDream skrev 2011-01-27 12:35:53 följande:
    Någon som kan hjälpa mig om tips på ståbräda.
    Jag har 2 barn och väntar tillökning i Juni.
    Jag har sett en mamma som körde en sport med bebis liggandes, syskonsits ovan på och ett syskon på ståbräda.
    Någon som vet vilken ståbräda som passar när man har en liggande bebis?
    Jag har både en sport och en vibe så förslag på ståbräda som passar båda eller bara en av dom?

Tack på förhand!
    Tror att Buggy Board från Lascal kan funka, har testat den på vår sport med syskonsitsen bak men det blev lite väl trångt. Däremot som singelvagn (blir ju i praktiken samma som med syskonsitsen fram) gick det bra. Kan ev prova att fälla liggläget om en stund. Buggy Boarden fäster du på sidorna, vilket gör att den funkar på nästan vilken vagn som helst.
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-01-27 12:44:43 följande:
    Tror att Buggy Board från Lascal kan funka, har testat den på vår sport med syskonsitsen bak men det blev lite väl trångt. Däremot som singelvagn (blir ju i praktiken samma som med syskonsitsen fram) gick det bra. Kan ev prova att fälla liggläget om en stund. Buggy Boarden fäster du på sidorna, vilket gör att den funkar på nästan vilken vagn som helst.
    gick å kollade direkt, men nja.. brädan kommer ganska nära ryggstödet i nedfällt läge... beror kanske på hur stort storasyskonet är och hur bra denne balanserar/ står på brädan...
  • bohusbebis
    mini75 skrev 2011-01-27 22:33:32 följande:
    Kul att höra! Ja jag får väl skrota brio go, den har jag ju redan haft i 5 månader ;)! Det enda jag kanske tycker om bee är att den är omysig, eller? Fast de ser väldigt smidiga å fina ut! Och så kan man ha ståbräda till stora om det skulle behövas...
    Omysig å omysig, vi har haft en hemmasydd sittdyna med lite "vingar" och en bumperbar och dottern har älskat vår Bee+. Men nu ska den få flytta. Har just bestämt oss för att bara ha Phil&Ted:en om Explorern som vi väntar på uppfyller alla förväntningar (mest som singelvagn till lillasyster tror jag). Och kanske en mindre å enklare "resevagn". Våra barn är så stora att de inte åker så mycket längre, och när de gör det så är det antingen på resa - eller hemma på grusvägar. Bee+:en utnyttjas inte som den borde, snyft... Man kan väl inte ha hur många vagnar som helst... Kanske... Phil&Teds är den vagn vi liksom återkommer till, den är så oumbärlig.
    Men vi tyckte att Bee+ var ett bra alternativ till PT:n, eftersom den är slank och snygg - och samtidigt har väldigt bra sittkomfort för barnet. Men för oss funkar tyvärr inte de små hjulen, det blev mest att vi körde den på "stadsbesök". Åååå ångrar nästan vårt beslut, man kan ju ändra sig.... Minus för oss är dock att Bee+:en blir större hopfälld och inpackad än vad phil&ted:en blir. Så på resor har det oftast blivit PT:n som fått åka med för den har fler fördelar..
  • bohusbebis
    mini75 skrev 2011-01-27 21:52:48 följande:
    Jag är ju en vagnfreak precis som många andra... satt här på familjeliv å insåg att många som har p&t oxå har bugaboo...
    Jag funderar på att komplettera med en bugaboo bee till sommaren när min minsta blir 1 år. Just nu har jag en brio go till henne men tänker att just bugaboo bee blir ett bra komplement och att man klarar sig då med de 2 vagnarna...? (p&t å bee)
    Såg att ni hade bee "Bohusbebis" och "Joddan" och var det "Zasasta" oxå? Upptäckte detta då jag var inne på bb tråden....
    Tror förresten att många snöat in på just bugaboo och phil&teds kan vara för att man kan pimpa och pyssla med dessa vagnar... PT:n kan man klura ut fina lösningar till, sy läckra dynor, fotsäckar, vindskydd etc - och buggorna kan man variera med suffletter och dynor etc... Nördar helt enkelt. Eller vagnsfreak, låter kanske bättre...
  • bohusbebis
    chesa skrev 2011-01-30 19:45:03 följande:

En fråga till er som har sytt fotpåse/vindskydd till era P&H (sport) vagnar. Hur fäster ni dem i vagnen? Har köpt hem material men funderar nu på vad jag ska sy för fästanordning. Så jag vore jättetacksam för tips!

Kolla sybutiker etc efter tryckknappar, har inte hittat några på nätet tyvärr. De ska vara 15 mm, tror jag...
  • bohusbebis
    chesa skrev 2011-01-30 21:29:01 följande:
    Tack för tipset! Har aldrig använt mig av tryckknappar så det känns svårt men det är det kanske inte!?
    Busenkelt, köp till ett pyttelitet "verktyg" och så bankar man lite med hammare på denna pryl bara.
    Livrädd - hur sätter du kardborren? fäster du på vagnen på nåt sätt, eller bara "under`?
    enklast upptill tror jag är kardborre - eller band/resår att knyta. maken förslog nån slags krok, typ karbinhake
  • bohusbebis
    tobiq skrev 2011-01-31 10:13:25 följande:
    Hej! Vi har precis låtit lilltjejen på 5 månader sitta i syskonsitsen där bak, men jag tycker att det ser så kallt ut! Hon har åkpåse och sitter ganska väl skyddad men det blåser ju från sidorna i huvudhöjd, vill verkligen ha en suflett. Kunde man köpa suflett till syskonsitsen eller var det från ett babyskydd? Är det svårt att sätta fast?
    Tacksam för svar!
    Akta Graccos solskydd till bilbarnstol kan man åxå använda om man knyter lite själv. Eller suffletten till en Chicco Liteway om man råkar ha en sån hemma. Bl.a... Fast original är ju alltid bäst
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17