Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

bohusbebis skrev 2010-11-10 09:11:35 följande:
    Mini75, våra barn var ju lite större när vi upptäckte PT:n, 1,5 och 4,5... Men det har funkat bra att ha dem sovande samtidigt. Viloläge för bägge. Men vi har haft Sport och där kan man ju fälla syskonsitsen lite till skillnad från på e3:an som du testar, lutningen blir då ungefär som babyskyddet i bilen. Men hur ofta sover egentligen barnen samtidigt? Låt lillan sova i huvudsitsen och storasyskonet springa, alt använd ståbräda. Det är lite trångt men det går!! (Buggy Board tror jag funkar bäst, eller Easy Rider har väl nån testat). Vi testade med Kiddy Board och den blev ganska tight...
    Om man har syskonsitsen bak, menar jag då. Vet inte hur stort storasyskonet är... Men funkar det att ha denne i syskonsitsen fram är det nog inga problem. Kolla bildtråden, har för mig att jag såg ett långt storasyskon som låg i huvudsitsen under syskonsitsen fram...
  • bohusbebis

Nån med en sport v1 kan ta en bild på själva hopfällningspiggen. Vagnen jag väntar in till vår resa har tydligen nåt strul just där, funderar på om det är nån reservdel som måste hinna beställas eller om det krävs makens praktiska kunnande... Kunde tyvärr inte få nån bild från säljaren, och jag minns inte riktigt hur den ser ut där... Lägg gärna in i bildtråden isf så håller jag utkik där...

• bohusbebis
    S a C skrev 2010-11-11 20:54:51 följande:
    Har inte kvar min, så jag kan inte ta nåt kort. Om du kollar på Mirix inlägg #45 i bildtråden ser man ganska bra hur det ser ut på sidan.
    bohusbebis skrev 2010-11-11 20:45:33 följande:

Nån med en sport v1 kan ta en bild på själva hopfällningspiggen. Vagnen jag väntar in till vår resa har tydligen nåt strul just där, funderar på om det är nån reservdel som måste hinna beställas eller om det krävs makens praktiska kunnande... Kunde tyvärr inte få nån bild från säljaren, och jag minns inte riktigt hur den ser ut där... Lägg gärna in i bildtråden isf så håller jag utkik där...

Tack för tipset Livrädd, men jag kunde inte riktigt se där. Nån annan som har möjlighet att ta en bild (eller 2, vet inte om det är olika på båda sidorna)...
  • bohusbebis

Oooo nu har vi äntligen blivit med PT igen! Den står här så nytvättad och ompysslad och ser så fiiiin ut. Den är marinblå (sport v1) men jag tycker tyvärr att färgen är lite trist... Hade ju en så fin svart/grå med helsvart syskonsits innan. Tycker inget matchar med marinblått... Har dock sytt dynor i gråmönstrat+ljusgrå frotté och så blev den lite mer ombonad... Om en vecka ska den få följa med till Thailand på långsemester iaf! Tjoho!! Nu måste jag bara pimpa den lite med lämpliga väskor... Det ,esta sålde jag ju med gamla vagnen... Och det jag har kvar är i svart, det blev så trist med marinblått/svart... Åh, vilka ilandproblem!

• bohusbebis

Jo, det jag ju skulle fråga var... På v2:an så "fastnade" den liksom i hopfällt läge... Det gör ju inte denna, men jag antar att de svarta tåtarna med en öljett i ska träs på den lilla pluppen som finns precis vid hopfällningsknoppen? Om nån begriper hur jag förklarar... Men jag tycker det är svårt att få på den... Nån m erfarenhet? Nåt knep?

• bohusbebis
    S a C skrev 2010-11-22 14:41:45 följande:
    Japp, stämmer.
    Jag kunde bara få fast ena sidan på min. Men det var mycket sällan jag satte fast dom! 
    Aha, kan nog klämma fast den ena åxå. Tänkte att den andra kanske var kaputt. Får nog dra ett spännband runt den på flyget hur som helst så att syskonsitsen inte fladdrar omkring i transportväskan... Tack

En fundering till, det var väl nån som flyttat tryckknapparna på sportens syskonsäte för att få lite mer plats för längre barn i viloläget... Ungefär hur mycket flyttade ni? 5 cm?
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-11-22 18:26:06 följande:
    Jag flyttade ner den 7 cm. Men det funkar bara när man har den uppe... Det funkar inte att flytta ner den när den sitter nere.
    Rynkar på näsan det var ju inte bra... får trycka ner dottern under ramen om dottern ska sitta i viloläget...får klura ut nåt skumgummiskydd eller stötdämpning.... Men tack för att du talade om det, hade ju blivit knasigt om hon släpat rumpan i backen istället...
  • bohusbebis
    SweetMama skrev 2010-11-23 12:40:14 följande:
    Hej,undrar om ni har lust att hjälpa mig med en sak?
    Har en P&T Sport som ska säljas,ev....Vad tror ni jag kan sätta för pris?
    Det gäller vagnen(08),men syskonsits,dubbelt regnskydd,litet plastskydd,ett extra helt nytt handtag,en helt ny extrasits(huvudsits),en tillhörande sidoväska(panierbag el vad de kallas),en liten väska för styret el sidan...Vad tror ni?
    Jag har pm:at dig
  • bohusbebis
    angeni skrev 2010-11-23 15:44:51 följande:
    Hej.

Vi har antagligen fått punktering på vårt bakdäck, var någonstans kan man fixa det?  Köpte den begagnad så vet ej vilka butiker som har reservdelar eller kan laga det.
    Vi bor i västerås

Men ska prova att bara pumpa så att se så det inte bara är dåligt med luft.
    Är det bara slangen så finns det att köpa på bl.a Biltema, de har också helsvarta däck. Phil&Teds egna med vit kant måste man beställa antingen via en återförsäljare eller på www.philandteds.com
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17