Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

kalmar brud skrev 2010-07-28 13:59:03 följande:
    Här var det tyst idag...
    Jag ska snart hämta den nya fälgen... Sen hoppas jag att lollolis skickar mina hjul så jag kan få en vagn igen

Hej hej!

Har du förresten testat Shop n´Drop:en? Den slukar ju massor utan att själv ta nån plats... Har filtar/uv-skydd/regnskydd och lite kläder i den och slänger den mellan Phille och Bee:et. Är faktiskt helnöjd, även om det inte var så mycket material i den egentligen...

Har du fått din LolloLis?

• bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-07-28 18:10:02 följande:
    Hej!
    Nej jag har inte testat det ännu... Har fått den nya fälgen idag, så jag har fått ett helt däck idag... Så i helgen ska jag inviga den väskan... Vad bra då kan man ha nytta av den...

Lollolis är hon som har köpt däcken åt mig... Hon var och köpte sånna här www.blocket.se/stockholm/Aldrig_mer_punkterin...

Så jag väntar på att hon ska skicka dom... Satte in pengar till henne igår
    Hon var åxå med i vårt shopping-gäng å jag postade den till henne häromdan
  • bohusbebis
    Amorficlya skrev 2010-07-29 22:03:35 följande:
    På sporten kan man när syskonsitsen sitter i bak också knäppa upp knapparna så den hasar ned lite på så sätt blir det mer plats mellan huvidet å stången ja gjorde så å satte dit nya tryckknappar lite längre nedanför de andra =) Fungerar super
    Hur långt ner har du satt de nya knapparna? Dvs mätt från originalknappen...? Blir det inte konstig sittvinkel?
  • bohusbebis
    LoppanL skrev 2010-07-30 11:02:46 följande:
    En ny sneak peek på den nya sporten på fb, kommer en liten sufflett även på syskonsitsen...
    Var var?
  • bohusbebis

Nynne, jag har tvättat sufflett, varukorg och syskondel i tvättmaskin (utan centrifugering). Huvudsitsen i badkaret. Varning dock för att plasten i suffletten kan gå sönder i maskin... Dropptorka allt. Tar ett tag där det är skumgummi, men det blir snyggt sen!

• bohusbebis

Vår tvååring kan sitta ensam i baksätet när man går, men man får ju hålla emot. Hon sätter sig ofta där själv när vagnen står inne, men då brukar jag se till att "säkra upp den" så den inte tippar (ställer den så att nåt tar emot...).

• bohusbebis

Nja, nya Explorer ser mer ut som en Dash tycker jag. Konstigt att den ska ersätta Sporten. Tänkte först att nu kommer väl vår Sport att falla i värde rejält när det blir dags att sälja till hösten, men jag tror inte det. Sporten känns väldigt slank och smidig - å SNYGG i jämförelse. Den står sig nog i pris nåt år till. Hoppas jag.... Det enda som var plus tycker jag var suffletten på syskonsitsen, men det har vi ju löst på annat sätt.

• bohusbebis

ankan88, jag har testat Chicco Liteway:s sufflett på syskonsitsen. Satt som en smäck. Om man ändå har den vagnen... lite dyr att köpa bara för sufflettens skull, men skulle tro att den är en kanonextravagn också, som bieffekt... Nån i tråden har haft Babytravels sufflett åxå, tror jag det var...

• bohusbebis
    babyfia skrev 2010-08-09 15:18:58 följande:
    Sufletten vet jag inte riktigt, bara sett dashen på avstånd, men bromsen sitter i handtaget. Du fäller ner handtaget, precis som om du skulle vinkla det. Om du förstår?
    KalmarBrud har precis köpt punkteringsfria hjul till sin Sport.

Jahurgick det KALMARBRUD?? Har du testkört hjulen?? Nyfiken!!!

Och hur fixade du ramen - detaljer tack

Hur långt ner satte du t.ex hålen/plopparna? Ska försöka blidka maken att fixa lite sånt, han har nog det i gömmorna... Knappar och hål-görnings-maskiner menar jag.... Hoppas jag...

• bohusbebis
    Linn 80 skrev 2010-08-18 11:29:07 följande:
    Har hittat en vagn modell e3, finns det några nackdelar med den mot för v1 eller v2? Kan ju inget om PT vagnarna.
    Den är oftast äldre, har inte ställbart handtag, har inte viloläge i syskonsitsen. Tror att den är lite annorlunda i vilo/liggläge i huvudsitsen åxå men är inte säker, är nog marginellt isåfall. Har fått för mig att sittvinkeln är annorlunda på e3 (som syrran har) än Sport v2 (som vi har). Kan tyvärr inte jämföra för vagnarna är i varsin ände av landet.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17