Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

    Phil & Ted syskonvagn del 17

    SweetMama skrev 2010-11-23 12:40:14 följande:
    Hej,undrar om ni har lust att hjälpa mig med en sak?
    Har en P&T Sport som ska säljas,ev....Vad tror ni jag kan sätta för pris?
    Det gäller vagnen(08),men syskonsits,dubbelt regnskydd,litet plastskydd,ett extra helt nytt handtag,en helt ny extrasits(huvudsits),en tillhörande sidoväska(panierbag el vad de kallas),en liten väska för styret el sidan...Vad tror ni?
    Beror  nog lite på var du bor, hur efterfrågan ser ut. Kolla på blocket, de som har legat ett tag är antagligen i dyraste laget... Beror väl också på hur snabbt du vill bli av med vagnen... Vilken modell v1 (rak varukorg) el v2 (med svängt nät på varukorgen)? Färgen kan också spela in, inbillar mig att camofärgerna är mer svårsålda
    Tror inte att du får mycket mer för att tillbehör, ny extrasits etc finns med (om den ordinarie sitsen är okej). Du kan ju prova att sätta ut ett pris för bara vagnen, och separata priser för tillbehören - och ett schysst paketpris för allt. Såg en kanonfräsch svart-grå sport v2 häromdan för 2.500!!! Det var billigt! Här i göteborgsregionen verkar man kunna sälja vad som helst för ganska bra priser, har sett att de begär runt 4000 för e3:or...
    Jag satte på helt ny klädsel/syskonsits etc på vår gamla vagn, svart/grå v2 -08 och begärde 4.500 för bara vagnen, samt tillbehör (adapter för syskonsitsen bakåtvänt, transportväska, pannierbags, babylift, regnskydden mm). Fick 5.500 för allt. Det tyckte jag var väääääldigt bra, men så är efterfrågan väldigt stor på beg vagnar häromkring.
    Vår nya vagn med skavanker, sport v1 betalade jag 900 för... Men har redan kompletterat den för några hundringar... Summan av mitt långa inlägg är att det är väldigt svårt att sätta pris... Vill du sälja hyffsat fort skull jag tro att du får 4000 för allt...
  • bohusbebis

    Har inte följt diskussionen om Hammerheads syskonsits, skiljer den sig mot sportens? Isåfall hur?
    Skulle gärna ha en lite längre syskonsits... Vi hade med en sport till thailand nu till kvällströtta 5,5 åringen och 2,5 åringen och den var OUMBÄRLIG!!!! Vill aldrig vara utan en Phil&Teds igen... Barnen får aldrig sluta åka vagn... Men en 17 åring kanske inte ryms ens i Hammerhead:ens syskonsits. Fast om 15 år har de kanske kommit på nån utveckling....

  • bohusbebis

    Blev lite nyfiken på Explorern vs Dash och Sport... Hur kommer det sig att Dash verkar vara dyrare? Några i tråden har väl haft både Sport och Explorer, vad tycker ni är för fördelar med resp vagn? Kanske nån med bra synpunkter även ang Dash?
    Undrar framför allt om storleken på sitsarna, vi har ju två stora barn 5,5+2,5 Vilken är "längst" i huvudsitsen (har sökt info överallt men inte hittat). Explorerns syskonsits går ju inte att "fälla", men passar ngn annan syskonsits istället? Dash:ens och Hammerheadens ser liknande ut, är de fällbara? De ser även längre ut än både Explorerns och Vibens. Hur är det med tillbehör, passar ex.vis Sportens uv-nät på Explorern om man inte är petig...? Eller kanske den större suffletten ställer till det...?
    Har ju en Sport v1 nu (och har haft v2 tidigare) men blev lite sugen på att uppgradera lite för vi kan nog behöva en vagn när vi reser ett tag till... (önsketänkande iaf). Verkar dock svårt att få tag på en ny Sport? Eller nån som vet var de säljer dessa fortfarande? Oj, många frågor blev det... Barnen har fortf inte kommit in i rätt tidsrytm så det blir några slötimmar vid datorn mitt i natten...

  • bohusbebis

    noterar åxå att ALLA modeller utom Sporten har 20 kg som maxvikt i huvudsitsen numera... På Philandteds hemsida står det fortf 25 kg på sporten, men så har den ju utgått hos dem åxå...
    Hur är det förresten med dynor på de nya modellerna, är de möjliga att ta bort eller är de integrerade? Gillar ju liksom att själv pimpa med egna sittdynor...

  • bohusbebis

    Tack Livrädd med Stil, då kanske man ska kosta på att snygga till Sporten då... Då vår stora kille redan i Sporten får krypa ihop en aning i huvudsitsen, lär han ju inte få mer utrymme i Explorern. Man borde kunnat ta suffletten från Explorern till Sporten, då skulle den bli fin! Inte heller syskonsitsen verkar passa oss bättre med explorern... Skulle åxå gärna klämma på en Dash....

  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2011-01-04 18:25:28 följande:
    ska du köpa en till vagn?
    nä, men med alla nyheter från phil&teds blev man ju lite sugen på att uppgradera den här fallfärdiga saken lite. Den blev rätt misshandlad på flyget dessutom... Men det blir nog inget med det, egentligen. Men å va nöjd jag är att vi hade phil&ted:en med. Den ÄR oumbärlig.
  • bohusbebis

    Blev som sagt lite nyfiken på de nya modellerna och mailade phil and teds, blev uppringd av svenske representanten som verkligen kunde prata... Det jag eg frågade var om man kunde hitta måtten på huvudsits resp syskonsits på de olika modellerna. Enl honom var syskonsitsen på Sport/ Explorer/ Hammerhead samma ram (även Dash kanske, missade nog den infon...). Att den inte är fällbar på Explorer hade med tyngdpunkten på nya Explorer-chassit att göra, således rekommenderade de inte att sätta någon annan syskonsits Exp. Men om man har en tung unge fram ska det knappast bli baktungt om man fäller någon centimeter i bak. Om jag nu fattade det hela rätt så ska det vara samma mått på chassit på dessa modeller också, dvs sittdelen är lika lång. Det som kan skílja lite är vinkeln på fotstödet på de med plastinlägg mot Sportens/Hammerheadens... Med reservation för att jag inte riktigt hängde med i alla svängar...
    Det blir nog ingen ny vagn, skulle aldrig kunna bestämma mig för vilken modell....
    Får fixa skavankerna på vår så länge....
    Vår sufflett fick sig en smäll på flygningen och hoppar bara ur, nån som har nåt tips? Har försökt "böja" den försiktigt i läge men icke. Hela vagnen drar också kraftigt åt vänster. Nåt tips? Den är pumpad lika överallt...

  • bohusbebis
    Lillla My skrev 2011-01-05 16:28:10 följande:
    Trevligt att bli uppringd så där, kanonservice!
    Det var som jag tyckte det såg ut, att det var samma ram till Explorer och HH. Explorern är rätt stadig, stadigare än Viben när man bara har ett barn i syskonsitsen bak.

    Om vagnen blev skadad under flygresan, reklamerar man det till flygbolaget eller är det den egna hemförsäkringen?  Tänkte om det kanske var lönt.
    Jag har anmält det till flygbolaget, får se om de gör nåt. Maken tyckte att vi kanske kunde unna oss en ny vagn istället för att lappa ihop denna. (och ändå få rätt bra andrahandsvärde på den). Nu när det definitivt är den sista vagnen (!!!???). Han är nämligen grymt imponerad över Phil&Ted:en och har dömt ut alla paraplyvagnar med pyttehjul. Tycker att  det är värt att släpa runt på en "stor riktig vagn".
    Försäkringen har jag inte ens tänkt på, vi har ju extra reseförsäkring... Ska höra vad flygbolaget säger först...
    WorldWise-killen, som jag inte minns namnet på, var verkligen super-supportiv. Väldigt informativ. Fast jag kom knappt ihåg hälften. Men de verkar väldigt bra att ha att göra med.
  • bohusbebis
    zasata skrev 2011-01-05 20:59:08 följande:
    zappen då?
    Fick inte vara med... Maken har dömt ut de små hjulen på den åxå... Står nu i ett hörn å längtar efter att rulla, men riskerar att bli bortstädad då nämnde make har fått städ-dille och tycker att allt som inte används ska väck...Rynkar på näsan Han gillar inte heller hjulen på älskade Bugaboo Bee:n... Håller så hårt jag kan i den, fast den åxå står undanställd för vintern just nu. Gömd så att maken inte ska komma ihåg den i sin städiver... Rullar fint i snön däremot gör Breezen. ÄLSKAR!!!!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17