Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Kan åxå tipsa om ett företag som säljer via tradera: guly.trading, de har däck med vit kant som PT samt innerslangar med böjd ventil. Maila och fråga honom så fixar han vad ni vill ha skulle jag tro. Beställde just två innerslangar med böjd ventil, fast det stod i auktionen att de var raka men han skulle skicka de böjda istället. 79 kr + 30 kr i frakt för 2 st slangar. Hade tänkt beställa via philandteds-shopen men de var Out of Stock (kostade 56 kr/st)

• bohusbebis
    AnPa skrev 2011-10-18 15:59:14 följande:
    Var kan man få tag på reservdelar om de är slut på PT's hemsida? Behöver delar till hjul antagligen, blir nog med PT explorer snart :D

vad är det för delar? hjul med vita sidor och innerslang går att köpa från gulytrading på tradera. Jag beställde innerslangar där och de var supersnabba på leverans och det blev billigare än att beställa från pts hemsida (där de var slut). Slang hos pt 59 kr (+frakt?), 2 slangar från guly 79 kr + 30 kr i frakt.
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-10-20 10:23:58 följande:

vad är det för delar? hjul med vita sidor och innerslang går att köpa från gulytrading på tradera. Jag beställde innerslangar där och de var supersnabba på leverans och det blev billigare än att beställa från pts hemsida (där de var slut). Slang hos pt 59 kr (+frakt?), 2 slangar från guly 79 kr + 30 kr i frakt.

tjatig jag blir, det skrev jag nog för några dagar sen åxå...
  • bohusbebis

om man tycker det är okej med svarta däck så finns både slang och däck billigt på biltema, tror det kostar runt 80 kr för ett däck och en slang.

• bohusbebis
    Fiansess skrev 2011-11-22 14:44:48 följande:
    Var evigheter sen jag var aktiv här, men nästa vecka ska vi ta med vår PT på sin första resa .

Kommer troligen hyra en airshell på flygplatsen då det är krav från flygbolaget om man ska få ersättning sen, men hur stora är dom? En PT blir ju ganska lång ihopfälld?

Ni som varit ute och rest...går dom ner? Och så måste vi köpa en pump också då jag gissar att man inte får ha luft i hjulen på planet? (Eller har jag drömt det?!) Vilken liten och smidig pump rekommenderar ni??

Åh så kul för PTatt få flyga! Vi har haft med pt:n på två flygningar, sista gången hade vi bara en tunn uj-transportväska med resultatet att vagnen kom fram sned och väskan/påsen var trasig   Men däcken har vi aldrig släppt ut nån luft på. Första resan hade vi PT-väskan och hjulen avmonterade och lagda i, men det var så himla knöligt att klämma ner vagnen i den så på nästa resa tog vi UJ-väskan som är mer som en säck som vi bara rullade i hela vagnen i. Inte sååå bra alltså. Men nyare uj-väskor är vadderade, det var inte vår gamla. PT lång hopfälld? Nä, tvärtom tycker jag. Har hört att airshell:en är gigantiska, så det blir nog inga problem att få plats i en sån.
     Pump? Vi har köpt nån billig liten sak på Biltema alt Clas Ohlsson. Men du behöver nog inte ta ur luften, kanske kolla så att de inte är överfulla med luft dock (vi råkade pumpa för mycket väl på plats så däcket smällde med ett rejält pang - och så blev det lite bök att få det fixat). Om du ändå åker till Biltema och köper en pump, kan du ju alltid passa på att köpa en extra innerslag... kostar nån tjuga...
    Ha så kul på semestern!  
  • bohusbebis

Nean, har du kollat så att inte framhjulet är i låst läge? Det finns ju en liten spärrknapp som man vrider på,..

• bohusbebis

Ngn som haft problem med bromsen på tidiga Explorer (de som man fick byta)) och i så fall hur?

• bohusbebis

Frankrike - om du kan tänka dig helsvarta så finns det rätt strl på biltema till bra pris!

• bohusbebis

Tack linnjess, klisterlappen med chassinr är bortskavd på vår vagn :( så vi kunde inte få nån hjälp om vi inte skickade iväg hela vagnen till Phil å Teds....

• bohusbebis

Eller hur linnjess - har kvitto vi köpte vagnen fr Tyskland mars 2011 och det var de första modellerna som kom då som hade problem. Tyskarna har varit väldigt hjälpfulla men pt propsar på chassinr och det går bara inte att uttyda. Man borde ju även kunna se på bromsen el vad de nu förbättrat men vi har skickat bilder å de kan ändå inte säga om det är den "säkra" modellen.

• bohusbebis

Jannah. Kanske själva slangarna är "gamla"/ torra? Kanske kan vara ide att testa byta själva slangen? Eller kan det ha fastnat någon tagg/glasbit i däcket som ligger å skaver?

• bohusbebis

billabong - vi har haft pt-sport till våra barn som resevagn när de varit ganska stora, 6 + 3 år. PERFEKT! Den är smidig och tar förhållandevis lite plats hopfälld, går att lassa massor på och man tar sig fram överallt. Det går dock inte att använda viloläget på syskonsitsen och syskonsitsen är ganska kort i ryggen, vibe är minst men fäller man inte i viloläge gör det inte så stor skillnad. Mitt tips är att ha sittdynor i, då kan man ha en som är lite längre och fastare så ger den ett visst stöd för huvudet. Större barn har inte samma behov av vilo- eller liggläge (åtminstone hade inte mina det) utan slumrar rätt bra "sittande". Jag skulle tipsa om en sport, går att få tag på ganska billigt och de är i mitt tycke smidigast som resevagn (vi har även haft en vibe men den är elegantare och i viss mån lite "klumpigare"). Nu har vi en sport - igen, till lilltjejen som är 4,5  för den är så smidig när man vill ha en stor rejäl vagn, som tar liten plats i bilen. Om det kniper kan 7 åringen också sitta i den, men den blir tungstyrd med två så stora barn. Maxvikten på sport är 25 kg i huvudsitsen och 15 kg i syskonsitsen bak, om jag minns rätt...
    Om ni ska flyga med vagnen - köp inte PT:s reseväska, den är trång och krånglig. Satsa istället på prampack eller Mountain Buggys vadderade transportväska.

• bohusbebis

Det finns ju peanut/hårdlift att köpa till om man vill ha sin pt som singelvagn till bebis. Nu finns även en "face to face" adapter/sits så att man kan ha barnet emot sig. Jag tycker pt är oslagbar!

Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17