Fiansess skrev 2011-11-22 14:44:48 följande:
Var evigheter sen jag var aktiv här, men nästa vecka ska vi ta med vår PT på sin första resa
.
Kommer troligen hyra en airshell på flygplatsen då det är krav från flygbolaget om man ska få ersättning sen, men hur stora är dom? En PT blir ju ganska lång ihopfälld?
Ni som varit ute och rest...går dom ner? Och så måste vi köpa en pump också då jag gissar att man inte får ha luft i hjulen på planet? (Eller har jag drömt det?!) Vilken liten och smidig pump rekommenderar ni??
Åh så kul för PTatt få flyga! Vi har haft med pt:n på två flygningar, sista gången hade vi bara en tunn uj-transportväska med resultatet att vagnen kom fram sned och väskan/påsen var trasig
Men däcken har vi aldrig släppt ut nån luft på. Första resan hade vi PT-väskan och hjulen avmonterade och lagda i, men det var så himla knöligt att klämma ner vagnen i den så på nästa resa tog vi UJ-väskan som är mer som en säck som vi bara rullade i hela vagnen i. Inte sååå bra alltså. Men nyare uj-väskor är vadderade, det var inte vår gamla. PT lång hopfälld? Nä, tvärtom tycker jag. Har hört att airshell:en är gigantiska, så det blir nog inga problem att få plats i en sån.
Pump? Vi har köpt nån billig liten sak på Biltema alt Clas Ohlsson. Men du behöver nog inte ta ur luften, kanske kolla så att de inte är överfulla med luft dock (vi råkade pumpa för mycket väl på plats så däcket smällde med ett rejält pang - och så blev det lite bök att få det fixat). Om du ändå åker till Biltema och köper en pump, kan du ju alltid passa på att köpa en extra innerslag... kostar nån tjuga...
Ha så kul på semestern!