-
PingPong i tyskland.Greksmurfen skrev 2011-03-16 11:08:49 följande:bohusbebis: vart beställde du din ifrå ?
-
för inte länge sen så fick inte engelsmännen sälja till sverige, tydligen ändrat nu. Men hur funkar det, de är ju inte med i EU? blir det krångligare med privatimport då?Greksmurfen skrev 2011-03-16 11:17:13 följande:ah okej =)....kolla de in sidan å tjänade på att köpa min från pramworld :) med tanke på de tillbehören ja tog !
-
En fundering till ang ny vagn... Vår gamla skrapades snabbt på framgaffeln, tror ni man kan sätta ngt skydd el liknande på den så det inte händer på nya ögonstenen. Kanske nån tejp el likn? Det ska ju gärna bli snyggt åxå...
-
Kiddy Board eller Buggy Board? Har ju inte vibe själv så jag vet inte riktigt hur den ser ut "där bak"... Easyrider (den är simpelt ful men verkar praktisk) med krokar?SMARAGD skrev 2011-03-16 12:19:51 följande:Ooh detta har jag frågat flera gånger :P Men verkar inte som att ngn vet :P Men jag hakar på din fråga :P Får du reda på det så kan du väl hojta =) Samma gör jag till dig (inbox enklast kanske :P )
Förhoppningsvis kommer snart en Phil&Tedadapter till Freerider (mountain buggy) - verkar såååååå smart!!! -
[email protected]DariaM skrev 2011-03-16 19:59:55 följande:Tack för tipset...men jag är så dålig på engelska så jag törs inte ringa. Får försöka övertala mannen att ringa i morgon. Vet du mailadress direkt till honom annars?
-
Apropå tillbehör... HUR kommer ni använda vagnen? Skulle föreslå att ni beställer vagnen och kör in er på den, sen kommer ni på vad ni kan behöva. Men jag kan tipsa om att köpa en Shop n Drop, Den är jättesmidig att ha i varukorgen för att samla allt löst man lyckas klämma in där - lätt att ta ur sen.
(varukorgen på Explorern är förresten ganska öppen bakåt, men har man syskonsitsen där begränsas det ju ngt). Ska ni använda vagnen mycket på sommaren och där det är myggigt så tycker jag att uv-mygg-nätet är jättebra (ger dock inte riktigt helt myggskydd på syskonsitsen om man har den bak, men nästan).
Varukorgen saknar småfack, därför kan nån mindre förvaring där man kanske har pump/lås/punkagrejer (kanske en SKip hop Saddlebag kan va nåt?) etc vara smart att ha.
BaseBag:en sitter inte lika bra på Expolorern som på Vibe/ Sport /Dash.
Jag har knappt börjat använda Explorern än, men jag har satt HangBag:en nere vid bakhjulen när jag inte har syskonsitsen där. I mittenfacket ryms div småpryttlar.
Jag har använt vår gamla Sport som packåsna när jag rest med bägge barnen (sittande). Har då haft en Pannier Bag på ena sidan, en Skip Hop skötväska på andra. En Shop n Drop + basebag:en i varukorgen. Å ja just det, två barn åxå ja... Men
Men Pannier Bagg:arna tycker inte jag att man behöver i början i alla fall. Bättre med en skötväska som man också kan ta av... Pannierbag:en är som en stor säck, svår att organisera.
(jag måste erkänna att jag hamstrat på mig div. väskor.....) -
Fundera åxå på om ni behöver en transportväska... Och fundera då på om ni har behov av att "rulla in den" utan att montera isär hjul etc. Isåfall kan jag rekommendera Mountain Buggys istället för Phil&Teds. Den sistnämnda är väldigt tight (men bra om man flyger med vagnen).
-
så är det nog på alla phil&tedsmodeller. Du menar i bakkanten?Aquavit skrev 2011-03-18 09:06:56 följande:En liten fråga om Explorern - när jag har huvudsitsen i upprätt läge så blir det ju ändå ett glapp mellan sitsen och sufletten. Ska det vara så? Eller har jag missat något?
-
var tvungen att gå å kolla... men det är ju inte mycket på min iaf... Har "hålen" på suffletten över plastpluppen på chassit. Då vilar överkanten av suffletten innan den liksom svänger av mot handtagsfästen... Om du förstår hur jag menar...
-
Det är nog inte så stor skillnad på Dash och Explorer egentligen, lite design- och tygkvalitetsskillander tror jag mest. Dash är lite dyrare, Explorer helt ny (en vidareutveckling av Sport som utgår). Jag som haft sport innan är speciellt imponerad över suffletten och sittdelen på Explorern. Suffletten är större än på Dash också. Sittdelen verkar lite rakare än på vår sport (version1), kanske bara är en synvilla vet inte riktigt. Vi har vagnen mest som singelvagn nu till vår dotter som fyller 3 i sommar (storebror är 3 år äldre och åker bara när han är mkt trött på långresor etc). Tycker den är mkt smidigare än t.ex Urban Jungle eftersom den blir så liten hopfälld.alicesmamma skrev 2011-03-18 10:50:58 följande:Puffar lite för mina frågor ovan :)
Ang Peanut så vet jag inte säkert, men man kan sätta en Peanut på Explorer/sport/dash-chassit men inte ha syskonsitsen där då. Däremot skulle jag tro att det funkar med peanut + ståbräda för att sen gå till sittdel/sittdel. Men jag har ingen erfarenhet, upptäckte Phil&teds när barnen var 1,5 +4,5....