Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

babyfia skrev 2011-05-04 14:24:30 följande:
    Ja jag har mina kvar, någonstans, och har inte använt dom på jättelänge så jag borde ta tag i mig själv och sälja dom .
    Momii skrev 2011-05-04 11:48:35 följande:
    Vad använder man sig av för att få syskonsitsen vänd mot sig? Vill gärna kunna göra det då och då. Såg en bild i bildtråden.
    Det var en tjej som lät en firma specialtillverka några stycken adaptrar som några av oss i tråden fick köpa .
    har pm:at dig Flört
  • bohusbebis
    mallan brallan skrev 2011-05-06 22:39:14 följande:
    Hej!

Jag blev stolt P&T ägare för några timmar sedan.
    - Dock en väldigt SKITIG P&T...

Satte mig bredvid vagnen och försökte klura ut hur jag ska få av klädseln från chassit.
    Men jag blev inte klok.
    Hur gör man? Ska man använda stjärnmejsel?
    Vet ni om det finns nån manual för det?
    Grattis - vilken  modell?
    Har för mig att det "bara" är att ta fram stjärnmejseln och skruva loss allt man ser, ett tips är att sätta tillbaka skruvarna i hålen direkt så du vet var de ska sitta. Du måste nog även skruva loss handtaget och liksom lossa på själva hand-delen från chassi sidorna. Sen lägger du hela sitsen i badkaret med något milt tvättmedel och skrubbar lätt med mjuka sidan på sen svamp om det behövs. Dropptorka!
    Man kan alltid börja med att gå loss med tvättlappar, det brukar göra underverk det också - fast jag har alltid tvättat när jag köpt en ny vagn. För att veta att den är helt fräsch liksom
  • bohusbebis
    lilla sandra skrev 2011-05-09 17:03:04 följande:
    Är det någon som har den där lilla väskan att sätta uppe på handtaget? Är den nått att ha?
    jag har.... hrmmmm... harkel... 3 stycken... HangBag:en menar du...? en röd som sitter på vår UJ Breeze för att den går i svart/rött... En grå/svart och så råkade jag köpa en alldeles ny svart/grå för att det egentligen var en sån jag var ute efter till vår helsvarta PT.... tänkte testa en på Vårruset imorrn, som "handväska" till mig....
  • bohusbebis
    lilla sandra skrev 2011-05-09 21:33:54 följande:
    Vad rymmer de?
    Jag är verkligen urkass på att använda handväska. Tycker att den fylls med massa "skit" som inte är mitt. Dvs tvättservetter, ett par blöjor, snorpapper mm mm. Så när dett ringer i mobilen, eller jag ska ha mina nycklar, får jag nästan hälla ut allt på marken för att hitta det jag ska ha.
    Vad kostar de?
    Håller med Darknightgirl, det nödvändigaste finns tillgängligt! Facket i mitten är rätt rymligt. Har haft en extrablöja, ett litet paket tvätlappar, nåt litet gossedjur och min plånbok&mobil där och lätt hittat rätt. Har inte använt den som "magväska" på mig själv, för det tycker jag ser lite fjantigt ut. Men den är fullt möjigt att knäppa loss och slänga över axeln lite tillfälligt om man behöver lämna vagnen utanför toan i köpcentret eller nåt...
    Skulle satsa på en sån och en liten SkipHop Saddlebag att ha barnens blöjor & sånt i. PM.ar dig
  • bohusbebis
    smurfan0 skrev 2011-05-10 09:42:01 följande:
    Hej, jag köpte min vagn för typ en månad sen och den har redan gått sönder. Någon som vet om hela chassit måste bytas vid detta fel? Jag antar tyvärr det för denna del är som fastgjuten i chassit ju.

Där syskonsitsen ska sitta om den är under huvudsitsen. Ploppen har på något sätt lossnat.
    Vaaaa??? Låter ju helt galet!!! Har liksom svetsen gått upp??? Kontakta genast dem där du köpte den, du måste absolut ha ett nytt chassi - man får inte laga sånt själv... Usch, det lät inte kul!!! Vad har du för modell förresten?
  • bohusbebis
    smurfan0 skrev 2011-05-10 09:50:27 följande:
    har en explorer. det sjuka är att jag har inte ens använt syskonsitsen där bak den har endast suttit där fram, så på något konstigt sätt har den gått av iaf.
    Det där går nog att fixa ändå, utan att behöva helt nytt chassi. Det är en liten metallplupp som tryckts in ser det ut som. Prova att ta en bordskniv och pluppa bort den där plastpluppen, kanske går det att med en pincett eller nåt pilla ut den lilla metallpluppen. Men du bör absolut kontakta butiken där du köpte den hur som helst.
  • bohusbebis
    Greksmurfen skrev 2011-05-14 23:09:49 följande:
    vet ngn om det är samma reseväska till exploren som till sporten/dashen.......?
    ja enl försäljarna så är det det, vi beställde till explorern och fick en som det stod sport på - kollade då m butiken (web) som sa att det var samma
  • bohusbebis
    Greksmurfen skrev 2011-05-15 11:07:48 följande:
    ah kanoners.. rä 300 ett ok pris tro den e ny...vet intevad dem väskorna bruakr ligga på annars....
    tror de kostar omkring 750 kr annars, låter bra. MEN den är väldigt tight, ryms inte mycket mer än vagnen i den. Ingen annan vagn heller. Vi har Mountain Buggys transportväska till alla våra vagnar istället. Men i pts skyddar väldigt bra vid flygning tror jag
  • bohusbebis
    lilla sandra skrev 2011-05-15 19:13:57 följande:
    Samma på min. Hittar inga reservdelar heller. Lutar väl åt att köpa nytt chassi.
    Kan ni ta en bild på det där? Är det på själva hjulnavet ni menar? Har ni verkligen vänt åt rätt håll? Annars är det väl bara att byta hjul? Chassi låter som ett stort ingrepp...
  • bohusbebis
    Greksmurfen skrev 2011-05-15 20:52:06 följande:
    ah hann inte läsa ditt svar..köpte den för 300 =/....kanske skulle haft den andra resväskan då..ska ut å åka i sommar å vill ju skydda den..hmmm går syskonsitsen in i den då =S???
    Ingen fara, den kommer funka fint. Provpacka den bara några gånger först, så du inte står på flygplatsen sen och ska försöka trycka in allt. Sist vi flög hade vi dock Mountain Buggys väska med resultat att vagnen blev helt kvaddad.... Tror vagnen åker säkrare i PT:ns.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17