Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

DariaM skrev 2011-03-14 21:45:25 följande:
    Hmmm...det gick inte. Samma svar där som den tyska sidan....måste ha fått fel kolli nr. = /
    Kontakta Pingpong, det måste  ha blivit nåt fel. De är väldigt dåliga på att höra av sig tycker jag.
    Jag fick ett meddelande att ordern var skickad (stod så på mitt konto på deras hemsida) - men vagnen skickades väl en vecka senare eftersom de inte hade fått hh-syskonsitsen och valde att hålla min leverans i väntan på att den skulle bli komplett. Bra tänkt, men då kunde de ju meddela det istället för att jag trodde att den VAR skickad. Det kanske är något som inte är komplett med din order också. Ring. Mail är de dåliga på tycker jag.
  • bohusbebis
    Greksmurfen skrev 2011-03-15 10:18:54 följande:
    Phil & Ted e3 Sport kan jag ha sportsyskonsitsen till denna?
    ja det går att ha en sport syskonsits på e3:an.
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-15 11:05:11 följande:
    Spigg: vilken smart grej, måste inhandlas innan bebis kommer :)
    Eller gör en själv? Såna svarta ringar går att köpa på vilken babyaffär som helst för några kronor... Å tyg kostar ju inte heller många kronor....
  • bohusbebis

JAAAAAAAAA EXPLORERN ÄR HÄÄÄÄÄÄÄR!!! Så svart å fin!!! Och rätt syskonsits. Däremot vet jag inte om jag fått rätt transportväska, det står sport på den - undrar om det är samma? Beställde uttryckligen modell: explorer (står så på fakturan åxå)
    En fundering, HH:s syskonsits, ska man kunna fälla ner den i viloläge när barnet sitter i ?? Lyckades inte trycka igenom "ryggplattan" under ramen ens med den lös....
    En annan sak, dragkedjan på huvudsuffletten - ska man kunna fästa singelregnskydd eller singel uv-nät där (dubbelt lär det väl iaf inte vara....)

• bohusbebis

å förresten så tror jag att nån lagt med dolda kameran. Fy 17 vad jag kämpade bara för att fälla ut den!!! Och huvudsuffletten har jag inte lyckats få dit än.... Hinner inte just nu...

• bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-15 14:47:26 följande:
    Bohusbebis: haha låter som jag... Kämpade mig svettig med suffletten :)
    ska man verkligen sätta suffletten direkt på tyget??? lika korkat som de som satt bumperbaren på UJ klädseln...

barnen provkör just nu vagnen inne på vardagsrumsgolvet och dottern utbrister MIN JANGN!!! MIN JANGN! Den e superduperdupersuper fiiiiiiin!!
    Spontant tycker jag att sittdelen känns större än på vår sport v1.....
  • bohusbebis
    Anna018 skrev 2011-03-15 17:21:41 följande:
    Liten fråga bara maa av en tanke som slog mig. Är det någon som vet om de kommer sluta tillverka reservdelar till sporten nu? Iof är ju modellerna liknande så reservdelar till dem kanske passar...
    nä, det tror jag inte under överskådlig tid... Det finns fortfarande reservdelar till e3:an att köpa och många delar är desamma för e3,, sport v1/v2, classic och explorer skulle jag tro.
    Men skulle jag välja mellan en sport och en explorer (har just nu båda hemma) så skulle jag definitivt köpa Explorern... Om det inte vore ekonomiskt mer försvarbart att välja sporten förstås.
  • bohusbebis

Har småklämt på nya explorern ihop med barnen. Förvånad över hur stor den känns. Rymlig alltså. Storebror som fyller 6 i sommar sitter ledigt med gott om plats under suffletten (i originalläget tror jag det är) och lillasyster som blir 3 i sommar har gott om plats i syskonsitsen bak med mycket kvar innan huvudet sticker över dynans kant. Har inte provatt att fälla i viloläge för jag får banne mig inte igenom den.... HUR GÖRA?? Hur som helst kommer vi älska denna som singelvagn till 2-3 åringen, mycket smidigare än ex.vis Urban Jungle. (ja, vi älskade ju sporten åxå, men när man jämför dem så är ex.vis sittvinkeln i explorern mer upprätt och bättre).

• bohusbebis
    DariaM skrev 2011-03-15 20:45:41 följande:
    Men...är det bara jag som väntar på den där vagnen nu?!? Har inte tänkt så mycket på förseningen tidigare men nu börjar jag bli riktigt frustrerad!!! Jag vill ha min explorer nu...men kul att alla verkar nöjda!
    Har du ringt Ping-Pong å kollat?  Jag har ringt till denne mannen som pratar bra engelska och alltid är trevlig. Ronald Wenisch Tel.: +49-3606-608217
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2011-03-16 10:19:33 följande:
    Ja han Ronald är jättetrevlig! Han har svarat mig på alla mail :) nu får jag ju tyvärr inget svar, men vill inte ringa med min engelska... Haha! Vet att jag hade kontakt med honom 06 när jag beställde en bugga från dom också.
    Han verkar lite stressad... mailade igår bl.a ang Transportväskan till Explorer (på min stod sport), fick inget svar så jag ringde honom idag å sa att han inte sett mitt mail men jag fick iaf svar att Sport-väskan är samma som till Explorer och att de säljer dessa först...

En fundering, ni som köpt ny Phil&teds - har det funnits med någon garantisedel el liknande att registrera för garantins skull?
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17