Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Isola80 skrev 2011-06-07 14:41:15 följande:
    Denna fråga vill jag också ha svar på! Min bebis kommer i augusti och då är lillan 2,5. Jag väljer mellan explorer och Vibe 2. Jag har varit och kollat på dem och Viben känns ju lite liten i syskonsitsen men exploren har inget viloläge i sin, så det är väl dom sakerna man får välja mellan. Och priset kanske...
    Man kan ju även välja en Hammerhead Syskonsits till Explorern, denna har dragkedjor och "viloläge". (lyckades dock inte få till viloläget för jag tyckte den var rätt trög, men kanske värt att kolla?)
  • bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-06-08 21:25:10 följande:
    Hej mitt projekt ligger på is, kom på att jag måste ha dragkjedjor... Stoff och stil oppnar snart och då ska jag handla "lite" Men jag kommer att sy suffletten inom de närmaste och då kommer jag lägga upp bilder...
    väntar förväntansfullt Följer dig nyfiket...
  • bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-06-09 12:22:25 följande:
    Hur mycket kostar en klädsel till Phil n Ted?
    kolla på: www.philandteds.com tror det blir billigast att beställa direkt därifrån än via återförsäljare
  • bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-06-09 22:54:05 följande:
    får man visa upp vad man sytt till andra vagnar eller är det förbjudet? Skrattande
    JAG vill se!!! det är ju inte reklam - utan inspiration!!!
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2011-06-10 09:02:09 följande:
    JAG vill se!!! det är ju inte reklam - utan inspiration!!!
    förresten, du kan ju visa i nån annan tråd...
  • bohusbebis
    Jessika82 skrev 2011-06-10 10:48:56 följande:
    Jag är även inne på k*b*n och anonyma vagnmissbrukare.... Ska lägga upp någon bild även här... Har inte sytt något har städat som en tok....
    kreativa tråden är väl ett bra ställe
  • bohusbebis
    majlinsa skrev 2011-06-13 08:42:24 följande:
    Tack
    Då är det altså 4 modeller som är aktuella eller hur man ska säga.. Vill ju inte hamna i dilemmat att modellen har slutat tillverkas och går inte att få tag på extra delar/tillbehehör..

Ingen som vet en butik i norra Stockholm som har alla fyra modellerna hemma?
    Classic, Explorer, Vibe & Verve.

Heter det samma sak om jag tex kollar på pramword och andra butiker från utlandet?

Dash säljs väl fortfarande som vanligt?

Classic, Explorer, Dash, Hammerhead -4hjuling (snarlika chassin)

Vibe, Verve (annat stuk än ovanstående)

Smart (sulky)

Det går fortfarande att köpa de flesta reservdelar till alla modeller från www.philandteds.com

även "gamlingarna" som e3 och Sport

• bohusbebis
    Champagne77 skrev 2011-06-13 20:07:43 följande:
    Finns det någon jämförelsesidaTack för ditt svar .

Finns det någon jämförelsesida mellan alla modeller? Jag förmodar att Verve, Explorer och Vibe är det som är mest aktuella, eller hur ska man tänka? Såg på en hemsida att de har fått in Classic som en av endast två butiker i hela Sverige. Vad är det för bra med Classic om man jämför med de andra? Vet nån hur stora syskonsitsarna är på de olika modellerna?
    titta på www.philandteds.com klicka på någon av modellerna och sen finns det en flik i nederkanten som heter Compare...
  • bohusbebis
    tessan82 skrev 2011-06-19 09:52:05 följande:
    ingen som vet om det går att få bort klädseln på en sport?

Det går absolut. Men du måste vara utrustad med stjärnskruvmejsel (och kanske en liten skiftnyckel) och lite tålamod (om du vill ta bort varukorgen också).

Börja med att ta loss suffletten genom att dra ur skenorna som sitter bak på huvudsitsen och dra sen suffletten framåt så kan du lirka ur bågen ur själva chassit.

Skruva sen loss själva handtagsknutarna så att du sen kan dra sitsen uppåt, men först måste du lossa på några skruvar där ett band sitter fast (nån slags säkerhetsgrej?) på chassit liksom under/bakom huvudsitsen.

Sen tror jag att det bara är att lirka av klädseln, kanske går lättare om man fäller ihop den en smula.

Varukorgen/fotstödet är det bara skruva loss - sätt tillbaka skruvarna och plastplupparna på rätt plats direkt så tappar du inte bort dem. Det är lite bökigare att skruva dit alla skruvar igen, för man måste få rätt vinkel på skruven...

Typ.... tror jag kom ihåg alla moment...

• bohusbebis
    Vickan I skrev 2011-06-19 16:28:57 följande:

Är det bara verve som har fällbar syskonsits? Lite inne på en hammerhead nu då sambon gnäller över tre hjul...men vet inte alls.

du kan ju ha hammerheadens syskonsits på explorern åxå... Hammerheaden har fällbar sits, bara explorern som inte har
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17