-
tror det var 1,5-2 cm... sydde en omgång till semestern med bara 1 cm tjockt, men de korvade ihop sig lite... (eller så berodde det på hur vi använde dem då). Svårt att få tag på, meddela gärna om du hittar/ var. Vet att Åhléns hade bra, men sist jag jagade var det slut och de skulle inte få in igen...LNE skrev 2011-02-14 10:15:48 följande:Ni som sytt egna sittdynor, hur tjock skumgummi har ni haft i?
-
Har en Shop n drop - den är suverän, smidig och vår 2,5 åring får plats m fötterna ändå. Vi har också Base Bag:en som egentligen är till Vibe, men den funkar bra på Sporten också. Där har jag regnskydd, pump etc i lilla facket (som hänger "bakom vagnen, under baksätet") och 2 fleecefiltar mm i det större facket som hamnar i varukorgen. När vi är på "långresa" med vagnen har vi också haft en typ HangBag från Easywalker på syskonsitsen med lite smågrejer+2 flaskor. Men skiphop:en har jag inte testat där, det kan ju funka fint också såg man ju på bilden... På småturer har jag haft skiphop Saddlebagen på sidan, den slukar en hel del men är ändå "slank".babyfia skrev 2011-02-15 18:19:17 följande:Ja det är nog en vanesak. Det är ju klart annorlunda mot att köra t.ex gamla emmaljungavagnen. Men ack så skön när man vant sig .
Åh jag är sugen på mer förvaring. Har precis gått igenom allt jag har i PT:n, och den har stått ganska stilla i vinter eftersom den stora mest åkt pulka eller gått. Nu när lillkillen är större, tar han ju mer plats i varukorgen med fötterna.. Jag är sugen på en Shop and drop, men får han plats då? Känns som varukorgen är en enda stor röra och det hade varit jätteskönt att ha ngt som styr upp det hela. Och som framförallt är lätt att ta ur när den ska fällas och in i bilen...
Har även sett någonstans att det finns ngn väska att sätta på syskonsitsen bak...En liten platt sak. Någon som vet vad jag menar? Inte hittat den på PT:s sida....
Shop n Drop:en använder jag i Bugaboo Bee:et också... Finns ju nu att köpa på phil&teds egen shop till ett bra pris, jag beställde via england tidigare men det kostade nog ungefär samma... -
Utan att vara expert på just VIbe så verkar det vara ett bra pris. Grattis.Tessie tessie skrev 2011-02-15 21:41:05 följande:3500 för en 09a utan syskonsits. Tror att det var bra... men jag är som sagt ny på området p&t:)
Hoppas jag nu inte blir utkastad;) -
Nån som väntat på sin försenade PT från Pingpong och fått den i dagarna? Står här och hoppar... Beställde en Zapp samtidigt och den verkar ligga i sverige nu iaf, men har på flera dagar inte fått svar från PingPong ang Phil&Ted:en.... Det är ju DEN jag vill ha. NU. (skulle kommit förra veckan, så för mig är den ju bara liiiite försenad, det var väl nån som väntat nån vecka längre tror jag...)
Fast inget ont som inte har nåt gott med sig, tack vara att det blev lång leveranstid så har vi nästan lyckats lappa ihop vår kära Sport, om vi fått en ny vagn direkt hade den antagligen bara fått lämna in.
Den är go, sporten... Nu får Explorern tufft att konkurrera ut den... Är det förresten så att Sporten är lättare än Explorern? Dessutom har sporten 25kg som maxvikt i huvudsitsen, Expl bara 20. Fast det kanske bara är nån ny "säkerhetsgräns". Har svårt att tro att konstruktionen försvagats...
Har ju på distans varit så impad över nya suffletten på Explorern, men hörde att nån tyckte den satt fast dåligt, speciellt i de här äckliga vindarna som far omkring just nu...
Tänk så mycket man kan gå och fundera över... Kan vagnskrället inte komma nu!!!!! -
Ska se om jag kan arrangera nån bild med dottern idag, hemma idag pga magsjuka...babyfia skrev 2011-02-15 22:56:24 följande:Ja precis. Det är ju superbra pris så en sådan får det bli sen. Men basebagen måste du ta bort vid hopfällning eller? Låter ju som det får plats massor i den! . Men kan du ha de samtidigt som shop n drop?! Så att fötterna ändå får plats och de sitter bekvämt?!
Det blir lite trångt, speciellt med skinnfällssits, vinterkängor, overaller etc - men vi har haft så fullpackat bara när vi varit på resa (dessutom med en SkipHop DuoDouble på ena sidan och en Pannier på andra...). -
Kolla bildtråd 6 inlägg 38-39, zuffo har fått sina dynor uppsydda av någon... kolla med hennesarel skrev 2011-02-16 07:50:33 följande:Har kollat igenom bildtrådarna och vad många som är duktiga på att sy. Vet ni ngn som säljer hemsydda dynor som passar sporten både huvudsits och till syskonsits. Tror inte jag har ork att prova på att sy själv. Likaså en fotsack blev jag sugen på om ngn vet ngn som säljer (får man fråga sånt här?).
Babyfia, absolut, lägg in bilderna när det passa. Är så nyfiken på hur det ser ut =) -
Wow, DET var ett fynd! Grattis. Grönt är sköntCleos mamma skrev 2011-02-16 11:27:49 följande:Jag har fyndat! Var på babyland idag i annat ärende och sprang då på en syskonsits till sporten med 70% rabatt!!! Så för 298 kronor fick jag äntligen en ny syskonsits med viloläge till min kära e3:) Förvisso med det gröna tyget men vad gör väl det när jag ändå har mina fina dynor i till våren:) Lycka är att fynda!
-
Kanske fel tråd, men nu är Mountain Buggy och Phil&Teds är "samma" så kanske nån har tänkt på samordning av tillbehör också... Surfade runt lite och snubblade på MB-sidan och såg en nyhet FREERIDER - en sparkcykel som går att sätta fast som ståbräda på Mountain Buggyvagnarna (även swift och mountain terrain) med någon adapter. Det är ju GENIALISKT!!! Tänk om den går att ha på PT-vagnarna också !!??
Såg också att det kommer en syskonvagn på längden "+one" men den såg inte så bekväm ut, har inte kollat så noga.
-
Bara att ha tålamod då... Får ändra mitt alias till Läängtar2 tror jag...Läängtar skrev 2011-02-16 10:39:21 följande:Bohusbebis: min skulle kommi v.4. Fick mail från dom förra veckan att dom var försenade pga oväder, skulle komma till dom denna veckan. Sedan skickar dom till oss :)
-
3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2011-02-16 13:17:10 följande:ska sätta på syskonsitsen där framme nu så vi kan använda liften till bebisen. Spännena man ska sätta fast syskonsitsen med,kan man sätta dom fel? Såg lika ut från båda håll tyckte jag.
går väl att vända "rör-änden uppåt" inåt eller utåt (det står nog L och R på dem om jag minns rätt). Tror de ska de uppåt ska vara liksom på utsidan. Annars är det ju bara två varianter, 50% chans att göra rätt/fel...