Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

fjomsan skrev 2010-09-09 13:35:48 följande:
    Vad tror ni om denna? www.blocket.se/stockholm/Phil___ted_dash_2944...

Min mamma ska åka och kolla på den idag, jag bor lite för långt bort

Nåt speciellt jag/hon ska tänka på?
    Kan inte Dash, men den ser lite solblekt ut på bilderna. Men det verkar vara ett bra pris tror jag.
    Be henne kolla så att den inte verkar skev, att den går att fälla ihop utan att den krånglar. Att hjulen inte verkar skeva eller så. Hjul går att köpa nya, men om de verkar dåliga kan man gott pruta lite. Och att den luktar fräscht. Det tycker jag är viktigt när jag har köpt vagn begagnat, om den inte är superbillig förstås. Då kan jag stå ut och tvätta själv när man får hem den.
    Men på det stora hela verkar den väl bra! Lycka till!
  • bohusbebis
    mammaveronica77 skrev 2010-09-11 10:06:48 följande:
    Jaaaa! Jag såg den, gillar färgen, men den är ju lite trasig i tyget såg jag och köper jag den kan jag glömma explorern (gubben skulle ju freaka då...) Men helt klart ett alternativ, då kan jag ju ha kvar emmaljungan oxå....
    Den är nog inte brun utan solblekt grå/blå kanske har varit grå/svart... Ser inte toppny ut, men med lite omsorg kanske den går att sälja för samma pris sen - om ett halvår när din nya explorer kommit Flört
  • bohusbebis

Har nu efter att vår älskling stått oanvänd nästan hela sommaren bestämt oss för att försöka sälja pärlan... Åh vilken ångest... Hoppas ingen vill ha den...

• bohusbebis
    babyfia skrev 2010-09-11 11:12:37 följande:
    OJ vad solblekt. Tittar man på sitsen är den svartgrå från början. Konstigt att de inte skriver ngt om att den är sönder-tittar man inte noga syns det ju inte. Eller de räknar kanske med att säga det när folk ringer/mailar. Jag ser ett hål framme vid fotstödet...

Men visst. I väntan på en andra vagn, men jag hade inte gett så mkt. Ett regnskydd kostar ju 400 får man tänka på med.
    Absolut pruta!
    Sålde vår extravagn tidigare i år för 1500 (e3:a visserligen) med 2 regnskydd, ny varukorg och nysydda dynor. Fick bud på 2200 men tyckte det var skam att sälja den för mer än 1500... Den var dock solblekt och sliten på sufflett och huvudsits...
  • bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-09-12 19:14:53 följande:
    Någon som har sin syskonsits på en SPORT till hands som man mäta längden... Och någon som har en E3 syskonsits...

Hur mycket skiljer längden?
    Jag mätte tidigare vår sport och syrrans e3:a och de var exakt lika långa. Vet inte om vår sportsyskonsits var v1 eller v2.
  • bohusbebis
    babyfia skrev 2010-09-13 13:32:21 följande:
    Acta Gracos solskydd passar perfekt på syskonsitsen!
    Tror jag såg 2 såna på T häromdan, en blå och en svart. Kollade inte så noga, är inte i behov... Har däremot en Brio till bilbarnstol som också funkar finemang.
  • bohusbebis
    MammanZ skrev 2010-09-13 12:53:40 följande:
    Ok, tack för svar. Det var ju synd. Då får man kanske titta på Viben då, och fixa någon hemmalösning på suffletten till syskonsitsen. Lättare än att fixa liggläge själv ;)
    Cloudy Solsufflett funkar åxå....
  • bohusbebis
    Cleos mamma skrev 2010-09-13 15:40:43 följande:
    Åh alla experter kan ni hjälpa mig stilla min nyfikenhet (helt onödig fråga men jag är så nyfiken...). Vi ska få en P&T av min mamma som köpt en begagnad. Det vi vet om den är att den är 3 år gammal och att den är gråsvart typ (en karl som beskrivit och han sa så...). Hon har köpt den av en kollega (karln) och det är hans fru som har mest koll på vagnen och henne har jag ingen kontakt med så nu undrar jag, vilken vagn kan det vara tro? Jag gissade först på E3 eller classic eftersom den har tre år på nacken men ser nu på hemsidan att den idag bara finns i röd. Har den funnits i gråsvart, någon som vet? Annars tror jag på sport eller dash, någon som vet när respektive modeller kom, kan de ha funnits redan för tre år sen eller är det en classic ändå tror ni?

Spelar ingen som helst roll, vi är bara överlyckliga över att få en vagn bara så där men jag är så ju nyfiken;)  
    Skulle tippa på en sport, eller möjligtvis en e3:a. Vår sport är grå/svart. Tror inte dash fanns för 3 år sen, men är inte hundra... När får du hem den?
  • bohusbebis
    Cleos mamma skrev 2010-09-13 17:56:50 följande:
    Okej, tack:) Vet inte skillnaden mellan dem så då ska jag surfa runt... Är så nyfiken!!! Vet inte när den kommer, vi ska inte ha bebben förrän i december så innan dess. De använder inte vagnen men de ville fixa upp den ordentligt med någon ny reservdel och så... 
    I korta drag kan man väl säga att e3 har fast handtag och ingen dragkedja på syskonsitsen så att den går att fälla lite i viloläge. Sporten har ett vinkelbart handtag (sen finns det 2 versioner av sporten). Se även i trådstarten, där finns ALL fakta värd att veta skulle jag tro...
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17