Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Phil & Ted syskonvagn del 17

Lejonhjärta skrev 2010-06-21 10:02:44 följande:
    Hej!
    Jag tänkte fråga er som klippt till från "skomattor" till skydd där den stora har sina fötter, hur gjorde ni och vad fäste ni med? Jag brukar vara ganska händig men när jag skulle pröva mig på det här blev det total kortslutning!

Mvh/Ann
    ~Nora maj 2008 & Bebis september 2010~
    Jag ritade mönster av befintligt fotstöd, men det var lite fippligt å jag fick testa några varianter. Det blev en "platta", två sidoväggar, en vägg bak, sen ytterligare två delar som liksom viks över kanten och som jag lät gå in under chassi-rören. Sen fäste jag 2 resårband - som jag knöt ihop, uppe (bakom alltså), 2 knytband resår mitt på (under) och tryckknappar nere. Förvånad över hur mycket tyg det gick åt... Ett halvt avdankat bilstolsskydd... Bra material att använda tyckte jag. Går säkert att göra en enklare variant med bara själva fotplattan....
  • bohusbebis
    Picabo skrev 2010-06-21 21:37:34 följande:
    Jag håller med om det en aning oskyddade läget på nedervåningen, brukar hänga skötväskan på den sidan det blåser ifrån men ibland har min 3½-månaders varit kall om händerna när jag tar ur honom och jag fått mycket dåligt samvete. Har försökt lägga en filt över honom, men den sparkar han ner på en gång. Skulle behöva ett vindskydd a'la' skrotdesign till syskonsitsen, men det finns ju inte bra knappar att fästa det i, fast kanske att man skulle kunna använda knapparna i Graco-sufletten....hm, tål att filas lite på. Något annat tips?
    Det går inte att ha något slags "sommaråkpåse", snyggt sydd av ex vis frotté eller bomullstyg, som fästs med selen liksom...? Antingen dragkedja runt om, eller omlottknytning/vikning?
  • bohusbebis

Förresten, kanske inte aktuellt just nu men... Hade en kommunikation med Cloudy där jag tipsade om att de borde göra en vinter-version av den "tunna" Cloudy-suffletten. Hoppas de tänder på det och presenterar antingen ett överdrag till Cloudy-"skelettet" eller en helt annan tyglösning på suffletten framåt hösten. För i övrigt tycker jag att Cloudy-suffletten funkar suveränt på Phil&Ted:en (samt på vår andra vagn), som solskydd!

• bohusbebis

Bra solskydds-sufflett att ha både bak å fram tycker jag är Cloudy. Drog mig för att köpa en för jag tyckte den var lite dyr, men nu tycker jag den är suverän. Har just blivit med Bugaboo Bee åxå och den är kanon där med. Vi har även ett Aussies finest som går att alternera med, den är så liten å smidig att man kan ha med den alltid. Cloudyn däremot är lite mer stationär sas. Aussies funkar dessutom lysande på bilbarnstolen, kostar åxå mindre...

• bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-06-29 19:32:54 följande:
    Rosenbarn skrev 2010-06-29 11:17:03 följande:
    Spruta in ounkterings spray. de borde ju fungera. bildäck klarar ju att köra på de ju Var mannen min som sade de n'r jag hade punka sist.....
    Fast jag vill nog ha luft fria. För vi har lagat båda bakdäcken nu 10 gånger på ½ år. Så himla tråkigt. Någon som vet om det säljs någon stans?
    Såg det på blocket för några månader sen, vet inte om det finns kvar... Ska se om jag hinner söka...
  • bohusbebis

Har det dubbla uv-/myggnätet till vår sport. Det är lite tight för syskonsitsen bak (sluter inte riktigt tätt som myggnät), men funkar helt okej (erf fr 1,5 mån i thailand i vintras....).

• bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-07-02 07:52:07 följande:
    Någon som har UV skyddet. Har ni bara det dubbla eller det enkla?

Det är ju i stlk och modell/utförande ungefär som regnskyddet skulle jag tro. Dock smidigare eftersom "nätet" är betydligt följsammare... Funkar åxå till singelvagn skulle jag tro, hänger ner lite bak bara men det gör väl inget...

• bohusbebis
    kalmar brud skrev 2010-07-06 12:15:27 följande:
    Vad hette nu den väskan som man hade i varukorgen? INTE den som är tv fack utan den som är fyrkantig och man lägger den I varukorgen?
    Tror jag sett den som Shop n´Drop eller nåt sånt. Tror jag sett nåt annat namn på den åxå...
    Å jag skulle absolut köpa ett UV-myggnät om jag inte redan haft ett. Vi har det dubbla, det går ju att rulla upp bakkanten på om man tycker att det hänger för mycket. Nätet är väldigt smidigt och lätthanterligt (har åxå ett från Axel å Ida kvar från gamla vagnen, det är styvt och otympligt däremot). Kan dock inte säga hur singel-varianten funkar... Vi kör förresten mest med Cloudy i bak, det är luftigt och skönt. Skyddar bra för solen, men inte myggorna. Så ska det sovas i båda sätena så tar vi fram UV-nätet (fast det har inte hänt sen semestern i vintras).
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17