![bohusbebis](/avatar/thumb/bohusbebis/5ca637eae15014ba82a66bdb0f1c99d1.jpg)
-
Vi har transportväskan till vår Sport och den funkade, men den är tight! Stoppade in hjulen vid ett tillfälle, frågade incheckningen vid ett annat tillfälle som sa att det gick bra att ha dem utanför men låsa hjulen. Men vi stoppade i dem ändå. Den gången kom vårt bagage på avvägar och antagligen öppnades den för den hade fått några törnar. I den väskan ser det ju inte direkt ut som en barnvagn... Tycker det är smidigt, fast vi har även en transportväska som eg är till Mountain Buggy/ Urban Jungle och den använder vi mer när vi ska skydda vagnen vid transporter (maken har en pickup med flak). Där rullar man bara in hela vagnen - och får plats med mera grejer. Fast den är inte direkt vadderad som Sportens transportväska är.miamisan skrev 2010-05-18 08:44:24 följande:Måste höra om det finns någon som har P&T's reseskydd? Hur har det fungerat när ni flugit? Har det skyddat vagnen tillräckligt? Fungerar den som är till Viben även till en Sport?
-
Blev ju nyfiken å kollade, om jag fattar rätt så är den slut i nätbutiken?kalmar brud skrev 2010-05-19 09:50:44 följande:Är nu inne på stadium.se och ska beställa en väska... Men är det bara jag som inte har en KÖP knapp på väskan Pont Zero
-
Har gått å grubblat på en sak.... Det var nån som hade både sport v1 och v2 - har du (eller nån annan) lust att mäta omkretsen på hela ramen, dvs från kant till kant liksom runt... Tycker att den jag har är rätt kort - eller så har dottern bara vuxit så mycket. Jag köpte vår v2 begagnat men vet ju inte om det är "rätt" syskonsits för det... Inte för att det spelar nån större roll kanske, men jag har ändå hakat upp mig på det. Vår syskonsits mäter ca 130cm om man mäter yttermått... Eller kan man kolla det på nåt annat sätt? Nörd? Javisst!
-
Jajustdet! Det var ju just dig jag tänkte på! Det var just den bilden som fick mig att börja fundera... Å så har jag förstått att e3:an åxå har en annan höjd.Fru Allerdahl skrev 2010-05-19 11:20:49 följande:Vill du veta skillnaden på vol. 1 & 2:s syskonsits alltså.. Tänker att du nog menar mig.. Jag tog en bild på det, den kanske du såg.. Vill bara fatta helt rätt innan jag orkar mäta
-
Kalmar brud, har du fått e3:ans syskonsits? Sprang på en bekant med en e3 och på kul kollade vi syskonsitsramarna - min sport v2 och hennes e3 (okänt om det är en v1 el v2) var i det närmaste lika stora. Knapparna satt lite olika bara... Fast hon kanske inte hade "original" e3-ram, hon hade åxå köpt den separat...
-
Originalet för dubbelvagn täcker lite dåligt tycker jag, åtminstone om man har syskonsitsen i bak då det glipar lite. Men det duger hyffsat, är min erfarenhet efter fem veckor i thailand där vi använde det i princip varje kväll som myggskydd och varje dag som solskydd/insektsskydd.babyfia skrev 2010-05-21 15:22:54 följande:Jag använder ett vanligt universalt men insåg idag att jag måste beställa ett original så det täcker båda barnen när de sitter.Det funkar när man har den som singel-liggvagn, men annars täcker det inte fötterna.
-
Har du hittat nån bra skötväska då? Stadiums?kalmar brud skrev 2010-05-21 21:39:58 följande:Nej fick ingen kontakt med han på mail längre, så jag vet inte vad han sysslade med
Jag klippte ett solskydd på tradera häromdan för köp-nu-priset 40 kr, ett brio som jag tror är ung detsamma som Akta Gracco, med knappar. Försöker spänna resårband för att få den att sitta bra som sufflett men jag blir inte riktigt nöjd. Slutar väl med att jag köper Cloudys som jag tycker är ohemult dyrt!!! Lokala barnaffären kollade upp vad Chicco Lite way´s sufflett skulle gå på = 375 kr tror jag det var. Det är ju rätt okej. Fast då blir man ju lite sugen på att köpa resten av vagnen åxå å då måste jag göra mig av med Zapp:en... Åååå vilka ilandsproblem! -
Hmmm... okej som solskydd alltså, men lär stå emot så mycket annat. Typ litet duggregn... Då får jag nog försöka få till Briohuvan lite till. Testade förresten Babytravels lösa sufflett häromdagen men tyckte inte att passformen/fästanordningen var nåt vidare... Vi borde göra en önskelista på praktiska tillbehör till Phil&Teds-företaget...norgesessan skrev 2010-05-21 22:16:33 följande:Jag såg en cloudy IRL här om dagen...Är ju bara nät ju...Trodde det var som sunshinekids sufletten....
-
Ang myggnät så körde vi med originalet + citronmelissspray när vi var i thailand (där törs man inte använda nån inhemsk spray och flygfäna är immuna mot svensk sprej). Funkade rätt bra. Nåt bett blev det väl, men inte så farligt. När dottern sov i huvudsitsen (som singel alltså) på stranden så tyckte jag nog att det var tillräckligt mot bitande illbattingar.
-
Jag köpte både slang å däck på Biltema och det var busenkelt att byta, som cykeldäck fast lite mindre - å lite lättare tyckte jag nog (fast det var länge sen jag bytte nåt cykeldäck måste jag erkänna). Pumpade in lite lite luft för att få slangen jämt. Kolla insidan på däcket så det inte sitter kvar nån tagg e.likn. Å se till att slangen inte kläms när man lirkar på däcket.LoppanL skrev 2010-05-24 16:27:34 följande:Visst är det någon som har bytt slang på däcket? Gick det bra med nån vanlig variant som finns på typ biltema eller nåt? Vårt ena däck exploderade idag när jag skulle hämta på förskolan. Fick punka på det i helgen, vilket maken lagade, men nåt blev tydligen fel, så att det small till, så nu behöver vi en ny slang..