Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 17

Strumpan08 skrev 2010-08-28 13:14:10 följande:
    Mm, har hört att riktigt långa ska haft det problemet men min man är 1,76, det borde väl inte vara längden det är fel på?
    De är en vana också
  • Rosenbarn
    babyfia skrev 2010-09-02 19:34:00 följande:
    Vad bra

Jag har börjat fundera på åkpåsar. Kommer behöva en till lillkillen, storasyster sydde jag ju till förra året -vind skydd och fleecefodrat skydd att ha tillsamman med vindskyddet. Blir inte lika lätt att sy till syskonsitsen, men åkpåse känns så väldigt klumpigt?? Vad har ni? Jag ser gärna bilder .

Är det någon som gett sig på att sy vindskydd till syskonsitsen?
    Jag sydde ett vinskydd till syskonsitsen och de blev skapligt, La in en gummisnodd runt hela samt en dragsko bak. Fungerade toppen!
  • Rosenbarn
    babyfia skrev 2010-09-02 20:54:44 följande:
    Ohh jag ÄLSKAR bilder Har du kanske någon?
    Hmm ska kolla...Men vagnen sålde jag idag så kan tyvärr inte fota..Men ska leta i mapparna
  • Rosenbarn
    Amorficlya skrev 2010-09-05 06:33:40 följande:
    :( det är något knas med min Vibe men jag vet inte vad. Känns jätte jobbigt men men får åka upp till babyland igen. Den va bra i ett par dagar å nu så knakar den massor i själva framgaffeln om man säger så. Är det meningen att plast fotstödet ska sitta löst?  Å så känns det som om där framhjulet sitter fast så är det löst i de silvriga chassit så går det över i svart plast i fram å den känns som om den är lös.. Jag fattar inte hur man ska göra för att det ska bli bra. =(

Finns det någon som har någon idé? 
    Har du testat och skruva fasdt skruvarna??? Sitter under toppen där de svarta och aluminiumet mäts. Kolla de
  • Rosenbarn
    Amorficlya skrev 2010-09-05 13:47:37 följande:
    Ja det är jätte trist. Jag har varit på babyland med den och de kollade och sa att de va nya lager i hjulen som behövdes. Den va bra i ett par dagar å nu började den knaka å låta konstigt. Ja brukar alltid kunna hitta felet på vagnarna jag haft men detta är en gåta för mig.. =/  Det är en 08 SÅ den är ju inte jätte gammal. Min sport 07a hade jag aldrig problem med. Å den hade ja från att den började säljas tills ja nu bytte den mot denna vibe.
    Fråga återförsäjaren på Word Wise direkt..Är den köpt 08 eller bara producerad 08 för de är ju 3 års fabrikations garanti eller vad de heter.
  • Rosenbarn
    fjomsan skrev 2010-09-08 18:53:18 följande:
    Varför är det skillnad på sufletterna på sporten, vissa är helt sladdriga längst fram?
    Finns en båge man ska spänna upp
  • Rosenbarn
    Luthien1 skrev 2010-09-09 13:27:34 följande:
    Kanske en dum fråga men ibland känner man sig lite dum. Upptäckte imorse att jag har fått en punka på ena bakhjulet på barnvagnen (P&T Vibe) och stod där och tänkte: Vad gör man nu? Finns det att köpa extra däck eller ska man försöka laga det som man har? Är inte så bra på sånt, kan nog få hjälp med att laga däcket men tänkte fråga först om någon vet hur man ska gå till väga.
    Ta av däcket och försök att laga slangen, de brukar ofta hålla rätt bra med lagningslappar om de vara är små små hål. Annars får man köpa en ny slang. Runt 100-150kr hos barnvagansaffärer om de beställer men vet att någon cykelaffär hade VIBEN mått. De mätten är svårare än Sportens att få tag i..
  • Rosenbarn
    10mars skrev 2010-09-09 13:50:48 följande:
    har en fråga hur ni gjort med åkpåse i kokongen ? behövs det eller räcker det med en ullfilt. eller liknande. vi ska ha en lite i slutet av oktober. ?

Hur har ni andra gjort.
    Min lilla är född i slutet av okt. Vi hade en stickad overall och filt i mjukliften i början och sedan flecceoverall och filt. De räckte gott. De dagar de var upp mot -15 hade jag ullställ på henne eller ett täcke. Man känner på barnet rätt snabbt om man klätt de för mycket!
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17