Inlägg från: Rosenbarn |Visa alla inlägg
  • Rosenbarn

Phil & Ted syskonvagn del 17

Joddan skrev 2010-05-18 19:31:24 följande:
    Var inne och provade viben idag. Den är för bred för min hiss får max vara 60 cm bred . Gillar inte Sporten alls och de enda de kunde tipsa om var City Select och Britax. De var också för breda med ngn centimeter. Typist, vill inte ha sport...
    Varför inte sport?? De går ju att pimpa med dynor, vindkydd samt suflett. Tycker själv sport är snyggast men har VIBE
  • Rosenbarn
    MadeByUs skrev 2010-05-19 22:46:22 följande:
    Hjälp...Funderar på att köpa en begagnad Vibe från 2008.Är detta ett bra val? Eller har det hänt mycket på Viben sen 2008, bra/dåligt!?
    De har gjort något med bromsen och sedan fanns de en del problem med vobblande hjul innan 08 /kanske/. Jag är nöjd med vår 08 så hittar du en till bra pris- köp Vissa har stört sig på bromsen men jag har då bara råkat slå i den en gång tror jag. en vanesa skulle jag gissa!
  • Rosenbarn
    Ellabus skrev 2010-05-21 22:36:55 följande:
    En liten fråga till...När min stora kille sitter i syskonsitsen och den lille ligger kan jag inte fälla upp suffletten, vilket oftast är helt ok eftersom storebror hatar suffletter. Men - när det regnar kan man ju inte få på regnskyddet utan han får ju sitta i regnkläder, vilket också leder till att sits mm blir blött. Finns det någon smart lösning på det? (Kan definitivt inte ge honom ett paraply, det skulle flyga all världens väg efter någon minut.)
    Varför kan du inte fälla upp sufletten? Du har ju två lägen för syskonsitsen och kan du skjuta sufletten uppe och ner på ramen!! Så de första barn får ju plats under suflett på VIBE.
  • Rosenbarn
    h80 skrev 2010-05-22 13:02:14 följande:
    kan man skjuta sufletten upp o ner på ramen? det har jag missat
    Japp de kan man göra Super smidigt! Måste ändra suflett läger när mannen ska köra för han vill ha handtaget längst upp och jag i mitten
  • Rosenbarn
    t h o w e skrev 2010-05-26 06:39:29 följande:
    jag har en vibe..jag är så fruktansvärt irriterad på detta..Jag har funderat på att fixa en engångsponcho ni vet och dra över vagnen,för jag ger mig tusan på att det skulle vara bättre än detta sabla regnskydd!!
    Vad är de ni har problem med`??? Min 2 åring kan sitta i översta läget med suflett på sig!!!
  • Rosenbarn
    t h o w e skrev 2010-05-26 09:03:20 följande:
    Regnskyddet är det vi har problem med..Det är ju för litet för vagnen..Alltså det går inte att ha fastknäppt vid fötterna, och har man det så går regnskyddet precis som en smäck vid syskonsitsen så då får man ALDRIGi en unge i syskonsitsen under regnskyddet..Min 2åring får också plats under suffletten, det var regnskyddet vi pratade om.
    Okej, ja de problemet har jag också...De går exakt men inte mera...skit dåligt
  • Rosenbarn
    t h o w e skrev 2010-05-26 09:46:16 följande:
    ja, alltså jag kan bara använda regnskyddet om jag bara har lillasyster i den..(liggandes) och syskonsitsen ovanpå.. eller ja, jag kan ju använda det annars också, men det jag ville komma till var att om det regnar ute så kan inte storebror åka vagn.. =/ Ska det verkligen vara så?Funderar starkt på att sälja vagnen enbart för detta!!Man måste ju kunna ha ett fungerande regnskydd där båda barnen får plats..
    Jag kan ha båda sittades och de täcker men de är just exakt.....skyddar inte hela sidorna eoch bara just över början av ryggstödet på syskonsits bak. var till baby proffsen där jag köpt de men hade tappat bort kvittot. Kunde de inget göra
  • Rosenbarn
    anyXX skrev 2010-05-26 10:55:09 följande:
    När började ni sätta era bebisar i sittdelen? Nils är bara två månader, men väldigt stadig. Han gillar inte att ligga om han inte sover och jag tycker att det är väldigt bökigt att ha honom liggande, man kan ju liksom inte komma åt att ta upp honom enkelt när han skriker... men han är väl för liten för att sitta än?Funderade också på det här med att ha barnet framåtvänt. Det finns ju inget alternativ med PT:n men man hör ju så mkt att det är dåligt att ha ett litet barn åkande framåt. Hur resonerar ni? Visserligen skulle han ju kunna sitta under och storasyster över, men hon vill ju gå ur vagnen titt som tätt... och då måste ju lillen sitta fram.Känner mig vääääldigt kluven till PT:n. Ena dagen älskar jag den andra dagen hatar jag den... ;p
    Min tjej har legat och vart nöjd så har liggläge på fm för då sover hon och byter på em för då är hon vaken och hon är 7 månader. Men alla barn är olika. När sonen var liten satt han upp från 3 månader
  • Rosenbarn
    tessan82 skrev 2010-05-26 16:50:46 följande:
    någon som har en aning elr tips om mjuklift som ska passa till en phil and teds sport?
    Nialex skrev 2010-05-26 17:15:19 följande:
    tessan82: Tydligen ska Babyproffsens eget märke, Babytravel funka i P&T. Vet dock inte om det är just sporten eller nån annan modell, men vet flera som pratat om den här.
    Babytravel passar, emmaljungas passar också Funkar på Vibe också
  • Rosenbarn
    Nialex skrev 2010-05-26 18:29:53 följande:
    Rosenbarn: Okej, jag köpte ju den som hörde till vagnen men har nu hört att den är väldigt liten? Men kör väl med den så länge det går sen får jag ta babytravels... Hade ju den till Emmaljungan så har ju en liggandes här hemma
    Men varför köpte du PT:ns för när du hade en??? Jag använder min mjukligt än med är FÖR kort hon ligger med benen utanför eller krokiga..Men har den och bär se henne i för annars vet jag inte hur jag ska göra med två barn. Men snart ska den in i graderoben alt, blocket..Har inte bestämt mig än 
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17