• Andreas tjej

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Jag bara undrar.

• Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?
  • Ulf Harrys Farsa
    Ejin skrev 2010-01-27 10:40:04 följande:
    hahahah.. man kan ju inte annat än att skratta,.,, extra stor fett rand??? det är samma jäkla scan kött som i vilken annan butik som helst...
    javisst är det så...
  • Virriga Vera
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-27 10:02:27 följande:
    Jo fast då kan man ju inget om matlagning, visst har dom Scan (men det betyder ju inte bra kvalité) och å andra sidan är det förmodligen andra sortering t.ex bacon med lite väl stor fettrand etc. Det ÄR skillnad på en oxfile för 199:-/kg på konsum och en för 500:-/kg på Östermalmshallen, det måste ju folk fatta, eller?
    Jo, men hur många har en affär som Östermalmshallen att tillgå?
  • gutegirl
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-27 10:29:31 följande:
    Brasilianskt är väldigt bra (fritt betande djur), dock är ju kontrollen av antibiotika och andra läkemedel noll, det fuskas säkert med Svenska kossor också. Det tråkiga med Sydamerikanskt kött är att det ofta är fryst och produktionsdatumet brukar ligga 3-4 månader bakåt i tiden, nyslaktad kossa är godast.
    Nej, nyslaktat är inte så gott. Köttet bör hängmöras i ungefär 14 dagar innan man ger sig på det, så färskt är det ju inte.
    Tomten bjuder alla som vill på risgröt
  • HellviHumle
    gutegirl skrev 2010-01-27 13:43:35 följande:
    Nej, nyslaktat är inte så gott. Köttet bör hängmöras i ungefär 14 dagar innan man ger sig på det, så färskt är det ju inte.
    40 dygnsgrader brukar man prata om, dvs tio dygn i fyra grader. Men det blir ju inte sämre av att hänga längre.
  • Margaux

HAHAHA... Gud vilken rolig fråga!

Jag tycker det är jättekul att gå på ÖB, fynda!! Lidl håller jag mig undan dock. Gillar varken varuutvalet eller utformningen på butikerna.

Skulle tro att jag är en av de här inne på FL som lägger mest pengar på mat i månaden, så att stigmatisra för mkt på bakgrund av öb och Lidl blir för dumt....

• Isnogood
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-27 10:02:27 följande:
    Jo fast då kan man ju inget om matlagning, visst har dom Scan (men det betyder ju inte bra kvalité) och å andra sidan är det förmodligen andra sortering t.ex bacon med lite väl stor fettrand etc.Det ÄR skillnad på en oxfile för 199:-/kg på konsum och en för 500:-/kg på Östermalmshallen, det måste ju folk fatta, eller?
    Japp, priset {#lang_emotions_dreamer}
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-27 10:29:31 följande:
    Brasilianskt är väldigt bra (fritt betande djur), dock är ju kontrollen av antibiotika och andra läkemedel noll, det fuskas säkert med Svenska kossor också. Det tråkiga med Sydamerikanskt kött är att det ofta är fryst och produktionsdatumet brukar ligga 3-4 månader bakåt i tiden, nyslaktad kossa är godast.
    Å andra sidan så kan man aldrig vara säker på att "svenskt" kött verkligen är svenskt då det räcker med att det FÖRPACKAS i Sverige för att märkas som svenskt kött.

Enda sättet att garantera sig är i så fall att handla direkt från gårdsbutiker.
    Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Felle R

De flesta jag känner handlar mestadels på ICA eller COOP. Däremot åker många till ÖB någon gång varannan månad och köper billiga saker till hushållet eller trädgården, spel, godis, schampo och liknande.

LIDL finns inte där jag bor, men där jag bodde tidigare fanns det. Handlade där då det var närmsta och billigaste affären.

Jag och de i min umgängeskrets kan väl betraktas som låg och medelinkomsttagare. Unga studenter, barnfamiljer och idrottsmänniskor.

• Sockerbiten
    HellviHumle skrev 2010-01-27 18:03:49 följande:
    40 dygnsgrader brukar man prata om, dvs tio dygn i fyra grader. Men det blir ju inte sämre av att hänga längre.
    det beror på om man hängmörar eller vaccummörar
    hängmörarman så är det 14dagar i 4grader vaccummörarman så är det 10dagar i 4grader. hängmörat är godast dock!
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?