Inlägg från: Isnogood |Visa alla inlägg
  • Isnogood

Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?

Sådana som jag {#lang_emotions_dreamer}

Kan hoppa in på Lidl ibland...inte så ofta...men ibland.

Öb besöks oftare...

Godiset går att äta, verktygen (de flesta) går att använda.

Olus att det finns en del billiga o bra andra saker där med...

-Precis som i vilken annan butik som helst så får man ju solla lite i sortimentet, "Allt är inte guld som glimmar".

Jag är kvinna, hetero, o antagligen inte intresserad...
  • Isnogood
    Åsa skrev 2010-01-23 20:58:33 följande:
    OT men varför heter det City Gross när det inte finns några affärer(?) i större orter?
    Vilka orter tänker du på..?
  • Isnogood
    Virriga Vera skrev 2010-01-23 21:18:35 följande:
    Vilka orter är det? De finns i Stockholm, Malmö, Halmstad och Helsingborg vad jag vet.
    O Nyköping o Norrköping...fast det är ju kanske SMÅ städer...men i alla fall städer {#lang_emotions_dreamer}
  • Isnogood
    Isnogood skrev 2010-01-23 21:23:00 följande:
    O Nyköping o Norrköping...fast det är ju kanske SMÅ städer...men i alla fall städer
    Och några till...

Bromma Falun Gävle Halmstad Helsingborg Hyllinge Höganäs Höör Kalmar Karlshamn Karlskrona Kungens Kurva Landskrona Ljungby Lund Länna Malmö Mantorp Norrköping Nyköping Staffanstorp Sundsvall Trelleborg Värnamo Växjö Ytterby
  • Isnogood
    L E A skrev 2010-01-23 22:49:45 följande:
    Norrköping är väl Sveriges femmte störrsta
    Amen du ser....inte förren på femte plats

-Om jag skrivit att den var stor så hade säkert flera attackerat o sagt motsatsen {#lang_emotions_dreamer}
  • Isnogood
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-27 10:02:27 följande:
    Jo fast då kan man ju inget om matlagning, visst har dom Scan (men det betyder ju inte bra kvalité) och å andra sidan är det förmodligen andra sortering t.ex bacon med lite väl stor fettrand etc.Det ÄR skillnad på en oxfile för 199:-/kg på konsum och en för 500:-/kg på Östermalmshallen, det måste ju folk fatta, eller?
    Japp, priset {#lang_emotions_dreamer}
  • Isnogood
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-27 10:29:31 följande:
    Brasilianskt är väldigt bra (fritt betande djur), dock är ju kontrollen av antibiotika och andra läkemedel noll, det fuskas säkert med Svenska kossor också. Det tråkiga med Sydamerikanskt kött är att det ofta är fryst och produktionsdatumet brukar ligga 3-4 månader bakåt i tiden, nyslaktad kossa är godast.
    Å andra sidan så kan man aldrig vara säker på att "svenskt" kött verkligen är svenskt då det räcker med att det FÖRPACKAS i Sverige för att märkas som svenskt kött.

Enda sättet att garantera sig är i så fall att handla direkt från gårdsbutiker.
  • Isnogood
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-30 16:19:29 följande:
    alltså, det finns Mjölk kor & det finns KÖTT kor, jefla skillnad.och en tjur eller oxe är samma sak, precis som att en ko och en kviga är samma sak.Dock finns det mycket fler tjej-nöt kreatur än kille-kreatur som blir nötkött.unga små tjurar blir oftast KALV kött, och storleksmässigt är det inga jätteskillnader på en 3 år gammal kossa & en 3 år gammal tjur, om du nu inte ska börja prata belgian blue.
    Eh, en tjur och en stut/oxe e INTE samma sak, tjuren är okastrerad medan stuten/oxen är kastrerad.

En kossa och en kviga är inte heller samma sak då kvigan är kviga så länge hon inte fått en kalv, DÅ blir hon kossa.

Sedan så är köttet från tjurar inget vidare då det är väldigt stark/frän smak, stut/oxe är att föredra att ta kött ifrån.
  • Isnogood
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-01-30 22:11:53 följande:
    jaja men det är samma jävla djur...
    Men ack så olika i smaken.... {#lang_emotions_dreamer}
Svar på tråden Alltså, vad är det för folk som handlat på Lidl och ÖB?