alynda skrev 2012-05-22 11:52:56 följande:
Hej,
Vi förlorade vårt väntade barn med trisomi 18 i september.
En fråga till er som varit gravida/fött barn med trisomi 13 och 18: plussade ni senare än förväntat? Det gjorde jag, kunde inte förstå varför eftersom jag hade stenkoll på ägglossningen. Begärde tidigt ultraljud då jag misstänkte att ngt var fel (hade haft missfall innan) i v 8, då läkaren bestämt hävdade jag var i v 6.
Nu är jag i liknande situation igen, ingen mens-inget plus och en stark känsla att ngt inte står rätt till. Orkar inte detta igen.
Hej,
Hoppas ni mår ok nu. När jag väntade Hedvig (T 18) så plussade jag väldigt tidigt men BF flyttades tio dagar fram tror jag vid rutinultraljudet. Tyckte redan då att det var konstigt, hade också rätt bra koll på ägglossningen, och inser ju nu att det var för att hon var mindre redan då. Min graviditet var inte normal vet jag nu, när jag varit gravid igen, oerhört tidiga och omfattande sammandragningar och alldeles för tyst i magen. Men vad visste jag, jag litade ju bara på min barnmorska som upprepade "allt är normalt" som ett mantra hela tiden.