• Hormonermedhumör

Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

• Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Emzzie
    Mina symptom:

Domningar
    Känsla av svaghet
    Hjärtklappning
    Muskelryckningar
    Nervryckningar
    Ledvärk
    Stelhet i nacke/rygg m.m
    Muskelvärk
    Huvudvärk
    Myrkrypningar
    Yrsel
    Skakiga knän/fingrar
    Känsla av att man är utanför sin kropp
    Overklighetskänslor
    Starka drömmar
    Koncentrationsproblem
    Spända muskler
    Ljuskänslighet
    Ljudkänslighet
    Orkeslöshet
    Ont bakom ögonen
    Värme"plättar" på olika ställen
    Illamående
    Lös i magen
    Smärta i magen
    Tappad aptit
    Glömmer bort ord/vad jag ska säga
    Svårt att minnas
    Känsla av att man blir galen
    Svårt att somna
    Strålande smärta som flyttar sig i kroppen
    Kissig ofta
    Svimmningskänslor
    Stickningar
    Nedstämdhet
    Torr i mun/hals
  • Anonym (Skitångest)

* illamående
    * Hjärtklappning
    * Tryck över bröstet
    * Knappt någon aptit
    * Huvudvärk
    * Ont i magen (oro)
    * Ibland skakig
    * Självmordstankar

• Anonym (undrar)

STÅR INTE UT  har så jobbigt med andningen, läkarna säger att stress o ångest kan te sig så här och jag är undersökt åtskilliga ggr hjärta o lungor.. men står inte ut med andingssvårigheterna , är hela dagarna ofta  och vissa  nätter när jag ska sova så - så fort jag faller i sömn så vaknar jag med ett ryck att det känns som andningen stannar av en stund..
    är det nån fler som har så här???    

• Anonym (Myggan)

Finns det nån mer än jag som har en tryckande ilande känsla bakom vänstra bröstet? Det känns verkligen som att jag fryser, ibland tillkommer det som myrkrypningar oxå vilket gör det svårt att somna.
     Detta är heller ingen känsla som går över utan jag har den hela tiden...
    .Har känt det så här ett par dagar nu.
     Det är verkligen riktigt obehagligt och jag har väldigt svårt för att hålla mig lugn.
    Känner oxå att jag har ett ångestpåslag hela tiden som inte ger med sig.
    Är jag ensam om att känna detta`?

• Mizzii
    Anonym (undrar) skrev 2013-08-07 17:00:07 följande:
    STÅR INTE UT  har så jobbigt med andningen, läkarna säger att stress o ångest kan te sig så här och jag är undersökt åtskilliga ggr hjärta o lungor.. men står inte ut med andingssvårigheterna , är hela dagarna ofta  och vissa  nätter när jag ska sova så - så fort jag faller i sömn så vaknar jag med ett ryck att det känns som andningen stannar av en stund..
    är det nån fler som har så här???    

Vännen du är verkligen inte ensam. Jag har upplevt det där allt för ofta och oftast dagarna igenom.
    Det känns som en daglig kamp att föröka få luft eller att försöka andas rätt osv.
    Har du hört att du ska andas i en fyrkant?
    Försök med det   
    Love all of my kidz
  • Anonym (svårångest)
    Anonym (svårångest) skrev 2013-08-05 20:11:14 följande:
    Åh, jag blir galen! Har mått så jääkla dåligt de senaste dagarna.

Hemska overklighetskänslor,
    hjärtklappningar helt plötsligt,
    svettas ibland,
    huvudvärk,
    ysel,
    tungt att andas hela tiden (läskigt!),
    Smärta i leder och muskler,
    ont i magen,
    snurrig,
    värmevallningar,
    klump i halsen,
    stickningar och myrkrypningar,
    feberkänsla, allmän sjukdomskänsla (som jag är döende)
    bröstsmärtor,
    koncentrationssvårigheter,
    svårt att förstå,

Jag mår skit! Vet inte vad jag ska göra! Jag klarar inte vara ensam, då blir jag panikslagen. Då kommer en massa symtom som gör att jag känner mig döende och som att jag inte klarar av någonting. Kan inte umgås eller vara iväg länge utan att alla symtom ger sig på mig.

Jag har så ont när jag trycker lite neranför nyckelbenet, vet inte om det är muskler/leder där? Får kliande röda utslag. När jag bär något i armvecken får jag konstiga märken där. Jag får blåmärken utan orsak. Läkaren har tagit prover så någon leukemi eller liknande är det inte. Förstår inte varför jag mår såhär.
    Känner mig så frånvarande hela tiden. Jag känner mig elak mot min son som jag inte kan vara ensam med (8 månader gammal), min sambo grälar jag med hela tiden. Känns nästan som jag gör ALLT för att bråka, varför? Jag vill ju inte bråka egentligen!

Ibland känner man sig bara ivägen, och vill bara försvinna från allt.
    Nån som haft likadant?? Eller är jag ensam om detta? :(
  • Mizzii
    Anonym (svårångest) skrev 2013-08-08 22:00:16 följande:
    Nån som haft likadant?? Eller är jag ensam om detta? :(

Nog många som upplevet allt det där du skrivit
    Love all of my kidz
  • Anonym (undrar)
    Mizzii skrev 2013-08-08 20:31:18 följande:

Vännen du är verkligen inte ensam. Jag har upplevt det där allt för ofta och oftast dagarna igenom.
    Det känns som en daglig kamp att föröka få luft eller att försöka andas rätt osv.
    Har du hört att du ska andas i en fyrkant?
    Försök med det   

tack  Mizzii... ja precis så känns det som en daglig kamp om att få luft.. har provat att andas i fyrkant men känns ofta värre då som jag kontrollerar andningen för mkt då  o känner mig då instängd.. känns som det här håller på göra mig knäpp
  • TonJes

Min resa började juni 2012 när det visade sig att jag hade högt blodtryck. Började äta tabletter och allt funka bra till april 2013. Då började jag känna av yrsel. 1 juni 2013 fick jag en rejäl panikattack med kraftig yrsel, tryck över bröst, darrningar, etc. Trodde självklart att det va en hjärtattack men alla prover va perfekta. Har sedan dess levt exemplariskt, tränat flera gånger i veckan, ätit sunt, ingen alkohol och mått bra på slutet. Men förra veckan tog jag ut mig när jag skulle springa 1 mil. Fick kraftig yrsel och liknande symptom som min första attack. Nu känns det som att börja från noll igen. Positivt dock är att mitt blodtryck är perfekt och jag äter inte medicin längre. Finns det fler därute som inte kan ta ut sig vid träning utan att yrsel och hjärtklappning kommer?

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?