Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej, hej!
    Det var ett tag sedan sist, så jag kommenterar bara lite.

Kaz - hemskt med sparken på ögat! Det där med att känna att man inte lyssnat känner jag igen. Anton ville inte gå på en killes kalas i höstas då denne killen inte var snäll mot Anton. Men jag tackade ja till kalaset, och sedan blev det pannkaka då Anton först vägrade gå in, sedan inte ville att jag skulle gå då "X kunde slå honom".  De föräldrarna visade ganska tydligt att de inte ville att jag var kvar så vi gick till slut hem istället...

Vi4 - Stor kram till dig. Förstår att det känns tungt. Tror ändå att det är bra att göra ett sista försök så att ni inte ångrar er sedan. Men det låter ju orimligt att gå upp till 75% och sedan jobba 100%, då kan du ju lika gärna jobba 100% och få betalt för det också. Eller blir det då 125%?

Vi har varit på Legoland över midsommar. Det var väldigt lyckat! Ville passa på innan magen blir för stor och dessutom var det bra att åka innan högsäsongen började.
    Skriver mer sedan, nu gastar A från övervåningen. 

• Drutten74

Fortsätter lite om Legoland...
    Vi bodde där tre nätter och var två dagar på Legoland. Första dagen var vi där med kusinerna och det var perfekt för då var de lite draghjälp för våra "fegisar" så att de vågade åka lite. Sedan var vi där själva andra dagen (vi kom en dag senare då jag inte kunde komma iväg tidigare pga jobbet).
    Elis var väldigt mammig och ville bara åka med mig, vägrade åka med J. Så mammig har han inte varit innan, undra hur det blir när bebisen kommer...

• Drutten74

Vi4 - Då förstår jag bättre hur det är på ditt jobb. Men precis som Billabong skriver så är det hemska anställningsvillkor. Det verkar vara förenat så mkt med "ett kall". Svårt i kombination med att inte må bra. Jag har inte gett upp era syskonförsök ännu, hoppas verkligen att din dröm kan bli verklighet.

Asap - Allt är bra med magen. Den är stoooooor bara (v35), och jag börjar bli trött och svullen och ganska gnällig faktiskt.  Jag orkar liksom inte med längre att som idag att gå upp halv sex, jobba hela dagen med bara en snabb rast för lunch, sedan hem och vara med barnen, städa och greja. Känns som om jag inte har 10 min för mig själv innan typ nu. Men snart är det nedräkning och det ska bli så spännande att få träffa den lille filuren som lurar därinne.

• Drutten74

Jag ska jobba i två veckor till. Har varit mycket nu med överlämningen av ett av projekten, men efter ons nästa vecka går "den nye" på semester så då kanske jag äntligen får tid till att göra det jag vill ha gjort innan jag går på ledighet.

• Drutten74

Malin: Det är svåra val ni måste ta! Det positiva är ju att nu har Thorsten blivit erbjuden tjänsten och ni behöver inte få fler veckor i ovisshet i alla fall. (Förutom eran egen då...) Hur kändes det i magen för dig och för Thorsten när ni fick beskedet? Blev ni glada? Och precis som någon annan frågade - hur tänker ni er er framtid om fem år? Tio år? 

• Drutten74

Malin - Det är kanske det som är det knepiga/jobbiga - att ni vill olika? Och vem ska "bestämma"...
    Jag provade "singla-slant-tricket" när jag skulle välja utbildning, behöver an göra om har man ju svaret...

Hej M73! Nu måste du berätta om ditt nya 3-barnsliv. Hur går det?

Jag är så oförberedd som man kan vara så bebisen får inte dyka upp ännu. Men det senaste jag läst så kan nr 3 dröja och att förlossningen kan vara helt olika. Jag som var så nöjd med Elis förlossning och 3 dgr tidigt, det var ju min beställning igen... 

• Drutten74

Kaz - Det är ett tag kvar till BF - 2 aug (3 veckor kvar). Idag var sista dagen på plats på jobbet, men jag jobbar hemifrån några dagar till då jag ännu inte är helt klar.

Killarna har varit hos mormor och morfar i tre dagar, och de ville inte hem idag när vi hämtade dem. Kul att de trivs i alla fall. Det var skönt att jobba och sedan kunna vila lite för att sedan börja leta lite vart jag gömt bort alla bebisgrejer. Men nu är även här oordningen återställd. 

Nu till helgen ska jag åka till Gbg och leta klänning till ett bröllop vi ska på om två veckor. Tänker mig en klänning som även går att ha när man ammar då vi ska på bröllop nr 2 den 1 sept. Har någon några tips om var jag ska leta är jag tacksam. Jag vet bara om en butik som heter Mums och möjligen en till vid aAenyn.  

• Drutten74

Kanin - Glömde ju igår, du måste berätta vad som har hänt! Varför har lilleman fått lida så? 

Wow, Asap, jag hade aldrig satt mig på färjan själv med två, och du klarar det galant med tre! 

• Drutten74

Här är det verkligen semester i tråden!

Vi har haft fullt upp det sista med besök från olika delar i landet, begravning, krabbfiske och i lördags var vi på bröllop (J:s syster). Försökte njuta av det fina vädret, men det var svårt som höggravid då jag inte vill bada då jag så lätt får UVI. Både J och killarna gillar verkligen inte solen, Elis vill bara fika, sedan åka hem och Anton är nöjd så länge det finns krabbor. Men att bada är de inte i närheten. Men man behöver ju inte vara rädd att det ska hända något i vattnet i alla fall! 

Elis har slått i hakan och fått ett jack så det blev först limning på akuten. Sedan knockade han och Anton så det slogs upp och vi tejpade det, och dagen efter sparkade Anton honom på hakan så det blev akuten igen... Nu peppar, peppar, verkar det ha läkt ihop i alla fall.

Och så lite gnäll som avslutning:
    Nu är det 3 dagar till BF och jag är så less! Tycker verkligen bebisen ska komma nu, men den verkar inte ha någon plan på det. Är så stor och tjock och svullen, sover inte på nätterna och har ont av foglossning. Kan ju inte begära att den ska komma för tidigt, men har varit klar med denna graviditeten länge. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*