30+ som fick första barnet 2006 *4*
Det känns inte helt bra att skriva detta med tanke på vad Vi4 går igenom - men jag är gravid. Är "redan" i slutet av v12, men har drabbats av tunghäfta och har inte talat om det för någon (mer är J).
Det känns inte helt bra att skriva detta med tanke på vad Vi4 går igenom - men jag är gravid. Är "redan" i slutet av v12, men har drabbats av tunghäfta och har inte talat om det för någon (mer är J).
Tack för grattis! Var och kollade hos doktorn idag, och allt var fint, det gjorde att jag vågar tro på att det ska gå bra.
Det ska gå bra för dig med Vi4!
Nu ska här packas. Vi hade planerat att vi skulle mellanlanda hos kompisarna vi inte kunde åka till för några veckor sedan pga magsjuka. Nu har de kräksjuka och feber...
Hej!
Har läst lite de senaste veckorna, men tror inte att jag skrivit något.
Vi kom ju iväg till Idre även om vi inte kunde mellanlanda hos kompisarna i Arvika som hade magsjuka IGEN. Resan gick bra, var mest jag som gnällde... HAde införskaffat DVD till bilen och Anton gillade det. Elis som inte gillar nyheter började gråta och vägrade ha på sin skärm.
Veckan med J:s familj var mysig. Det blev inte så mkt skidåkning för mig då jag var tokförkyld, men det var härligt de stunder man kom ut. Barnen var "som vanligt" tvärs emot, Elis ville inte ens lämna stugan och Anton vägrade åka skidor hur vi än försökte. Men han gillade att åka snowracer så när vi insåg att slaget var förlorat gällande slalom (för den här gången!) så hade vi kul ute i snön.
Ikväll ska vi på fest på mitt jobb med respektive så J lämnar precis barnen hos sin syster. Lite nervös är jag för de har aldrig sovit hos några andra än mormor och farmor, men nu gick inte det ikväll så vi får helt enkelt prova.
Aldrig är man riktigt lugn. Innan gnällde jag för J att magen blir så stur så snabbt denna gången, men nu de sista två veckorna har den blivit mindre (börjar v15 imorgon). Detta tillsammans med att jag ramlade i slalombacken + att Anton sparkat mig i magen 2 ggr (av misstag) gör att jag nojjar för fullt. Känns länge till ultraljudet som är 8 mars.
Vi4 - Bra med en diagnos, men det är väl som du säger att det ändrar inte läget. Bra att de utreder missfallen, men jag tror att det mest har varit olyckliga omständigheter så det går säkert bra nästa gång.
Kaz - Spännande, hoppas det går fort!
Asap - Jag tänker mig E som nyfö d fortfarande... KAn bero på att hon är ett av de senaste tillskotten i tråden.
Vet knappt om jag ska skriva detta, men någon kan ju få sig ett gott skratt eller dyligt...
Här har jag varit hemma med VAB. Vaknade inatt av att Elis klyktes och inte fick till sig andan (han hade kommit till mig så vi sov ihop). Sömndrucken som jag var fick jag det till att han hade nappen i munnen och inte fick ut den, att munnen inte gick att stänga. Drog upp honom i panik till övervåningen till J då jag inte visste vad jag skulle göra (får alltid panik när det gäller barnen, är inte lugn och metodisk inte). Elis hade fortfarande svårt att andas. J stoppade fingrarna i munnen på honom och då spydde han massor.
Jag sprang ner och ringde 1177. Den stackarn visste nog inte vad hon skulle säga. Hon tyckte det lät otroligt och inte borde kunna hända, men fokuserade på att han kunde andas, dricka ngt osv. När jag sedan tittade i sängen låg där en napp, och jag tror inte att det fanns två från början,men man kan ju aldrig veta. Lite spya låg i sängen också. Så antagligen hade kräkset fastnat i halsen så att han inte kunde andas.
Allt är bra med Elis och han har inte spytt mer. Men han får väl vara hemma imorgon också trots att han är superpigg (får ju gå 48 h), sedan är vi FL på fredag. Lite strängt med två pigga barn hemma och försöka sysselsätta dem hela dagen.
Nu måste jag gå till telefonen, ngn väntar...
Manda - Det låter ju jättejobbigt för alla i hela familjen men speciellt för dig. Skönt att det snart är över. För redan innan behövde du ju ta hand om dig och tänka lite mer på dig själv, men förstår att det inte blir mkt av det nu. Går det bra med studierna?
Mandra - Tycker inte att du gnäller, du beskriver bara hur läget är just nu. Och det är lätt att bli "gnällig" och tjurig mot sambon då man är trött och sliten själv och inte riktigt kan se ljusglimtarna mitt i allt jobb. Jag tycker att du ska ta föräldraledigt till sommaren för du har tid att nätverka nästa sommar och resten av ditt arbetsliv. Kan väl få vara skönt att få slappna av och ha det lite kravlöst. Jag har aldrig föstått hur man får ihop heltidsstudier med barn, jag hade fullt upp med mig själv när jag läste...
Vi4 - Förstår att du är trött och sliten, och det blir ju stressigt då man har krav på sig att prestera för att få förlängt. Samtidigt så mår du inte bra så kan du inte pressa dig ytterligare. Bra att allt är roligt med Edvin så du har lite mys också! Sitta länge på resurang brukar aldrig funka med våra - de äter ju knappt något så de är klara efter max 5 min och sedan är det fullt ös.
Stort grattis till Kaz, skönt att det gick så snabbt! Lustigt, för idag tänkte jag att nu ska jag kolla tråden för kanske Kaz har blivit gravid!
Imorgon ska vi på UL, hoppas att allt är bra!
Vi skulle ha kalas på lördag för Anton som fyller 5 år på tisdag. I eftermiddags var vi och handlade, började städa osv. Vid 18-tiden hade Anton ont i magen, sedan kom ett magras och han somnade vid 19. Vaknade för en halvtimme sedan och spydde ner hela den nybäddade sängen. Typiskt. Vi hade bara på lördag som det gick att ha kalas, sedan åker J bort 1 1/2 vecka, sedan är det 40 årskalas veckan därefter, sedan ska vi passa kusinerna veckan därpå (halva släkten upptagen), så nu verkar det bli i April istället...
Hej!
Nu har vi varit på ultraljudet. Allt var bra, men det fanns lite vatten i båda njurarna så jag ska på ett UL till i v28. Enligt BM var det inget farligt, men nu har jag suttit och läst på nätet och nojjat upp mig då det fanns en koppling mellan detta och DS. Jag har ju gjort ett kvadrupeltest (blodprov i v15) och fick risksiffran 1:31000, men det var ju nästan "för bra" så redan innan har jag undrat om ngt blivit fel där.
Asap - Sade de något om kopplingen till DS till er på ultraljudet? BM som gjorde UL:et sade inget om det till oss, men jag läste sedan på nätet när jag googlade att det var en markör. Men det är som du säger, det brukar vara flera markörer. Samtidigt fick min kompis en tjej med DS och då hittades inget onormalt på UL:et trots att de visste från kvadrupeltestet att de hade en risk på 1:25. Dessutom hade hon hjärtfel, men det såg de inte heller. Så jag är väl lite skeptisk till vad de hittar och inte. Under min googling hittade jag också att det oftast var killar som hade vätska i njurarna, och BM sade något om att tre killar är bra för det hade hon, så vi har nog en tredje kille på väg!
Vi har inte kommit igång med några aktiviteter ännu! Anton är ju så orolig när det är något nytt som han inte tror sig klara av så jag har velat att han ska få "växa till sig". Men nu hade vi gärna börjat med gympa. Fanns inga platser kvar (sen som vanligt) så vi får ta det till hösten. Funderar även lite på Mulle då Anton älskar att vara i skogen. Vill dock att han ska få gå med en kompis, men till hösten kan nog även Elis få börja.
Vi är så bortskämda med att båda brukar sova till 08-09 på helgerna, så idag när Elis ville gå upp 07 trodde jag knappt det var sant... Blir väl annorlunda när bebisen kommit.