30+ som fick första barnet 2006 *4*
M73 - Läskigt, tur att allt gick bra!
Kaz - Skönt att provet var bra!
Malin - Väldigt spännande läge för er, hoppas att det blir som ni vill! Vill ni "helst" tillbaka hem till Sverige?
M73 - Läskigt, tur att allt gick bra!
Kaz - Skönt att provet var bra!
Malin - Väldigt spännande läge för er, hoppas att det blir som ni vill! Vill ni "helst" tillbaka hem till Sverige?
En väääääldigt sen kommentar, men... Piggley - Wow att H redan kan simma! Mina vill ju knappt bada så här är det lång väg kvar... Har för mig att hon även kan cykla så hon måste vara "tidig" med dessa "milstolpar". Anton håller på att träna med en cykel utan trampor nu, han har inte velat innan. Planen är väl att lära honom under sommaren.
Malin - Vilket dagis dina barn verkar gå på, vad de är aktiva! På vårt dagis har det varit kanske tre utflykter på två år...
Mandra - Grattis till bra dagis, skola och enklare för dig! Hur går det med körkortsförberedelserna? Eller ligger de kanske nere tills terminen är klar?
M73 - Här är jag redan "less" på graviditeten och kommer välkomna en förlossning känns det som. Fast inte ännu, är "bara" i v25 ännu. Men jag har en mage som gör att det ser ut som om det är dags imorgon. Ikväll red jag kanske för sista gången, vi får se. Nu är det teori nästa vecka, och veckan därpå är det hoppning som jag hoppar över och sedan tror jag faktiskt att jag inte får på mig ridbyxorna alls längre.
Milla - Vad gott det låter!
Kanin - Vill höra vad som hände idag, blir också lite orolig!!
Vi4 - Vad skönt att höra att Edvin växt in i sin grupp. Elis har gjort lite tvärt om. Han är född i aug 08, men har varit ganska tidig och har hittills bara hängt med 07:orna sedan han bytte grupp förra hösten. Han är alltså med Anton och hans kompisar, får vara med, men ändå inte om ni förstår. Inte på hans egna villkor. Men han har inte velat vara med 08:orna som han anser är "mindre". Nu börjar han leka mer och mer med alla barnen på dagis i alla fall enligt fröknarna.
Vi4 (igen) - får jag fråga om ni gör nya försök med ivf? Eller hur tänker ni? Du behöver inte svara om du inte vill, men jag vill bara säga att jag tänker på dig allt som oftast.
GladHanna - Visst är det härligt med såna "segrar" mot det de varit rädda för.
Måste bara berätta också att vi åkte tåg till Gbg i helgen och var på Universeum och båda barnen bara älskade det. Så himla kul att hitta på något som blir så lyckat.
Vi4 - Kul att ni kommer försöka igen. Förstår att du tycker att det känns jobbigt och att det är många steg på vägen för det är det ju. Men det enda sättet är ju att försöka igen. Men man sätter ju mkt känslor och hopp i rullning.
Idag blev jag faster till en tjej! Det var min brors andra barn, han har en tioårig son sedan innan. Mamman hade två tjejer sedan innan.
Anton gillar siffror och att räkna, men vill inte alls träna på bokstäver eller att skriva. Han kan skriva sitt namn, men vill helst inte. Jag pressar honom inte, det kommer när det kommer.
Hej!
Idag skulle vi till min kompis med familj, men det blev inställt då Anton vaknade med feber. Tycker alltid det händer just när man ska någonstans som man bestämt sedan länge. A var helt däckad under dagden och sov i 4 h (hade 39,5 i feber). Nu ikväll var han bättre.
Jag surade ihop under dagen då jag fick vara inne i det fina vädret och vara stand by för Anton. Passade på att sortera ut gamla kläder i garderoberna, sortera tvätt, städa. MEn det är ju såååååå trååååkigt. J var ute i trädgården och skulle lägga markduk längs med häcken och rensa ogräs. Kanske inte heller ngn rolig syssla, men han fick ju i alla fall vara ute... Sedan blev jag sur då han grejade i trädgården hela gårdagen också, men då haffade grannen honom och fick honom till att såga ner grenar på deras två träd, vilket tog ca 3 h totalt. Han är ju så snäll så han säger inte nej. Men jag gillar inte då han är 3 m upp i trädet och balanserar med en motorsåg. Nåväl, idag var det dags igen, då var det andra granntanten som haffade honom och fick honom att klippa buskar mm i hennes trädgård i 2h. Ska väl vara glad att jag har en så snäll man, men tycker att vi ju har för lite tid själva att greja och det blir ju inte bättre av att han ska hjälpa alla andra också... Ska försöka att inte vara surmupp imorgon i alla fall.
Grattis Kanin till att lillebror är här! Skönt att allt gick bra, men tycker att du borde fått ett snitt om du ville det, du hade väl tillräckligt med ångest inför förlossningen ändå!
Igår fick jag träffa brorsdottern för första gången. Sååå söt och gjorde bra reklam för bebisar, var hur lugn och nöjd som helst.
Anton verkar ha fått ont i örat efter förkylningen. Gav honom näsdroppar och alvedon, men han har hittills vaknat flera ggr, stackarn.
Hej!
Även vi har sjukstuga. Anton hade ju ont i halsen, förkylning och feber kring Valborg. Han blev bra och gick på dagis tre dagar, men ändå inte helt bra. I tisdags kväll klagade han på ont i örat, sedan skrek han sig igenom natten. Fick tid till vårdcentralen på eftermiddagen och då hade han öroninflammation i bägge öronen, och trumhinnan sprack sedan under kvällen. Stackaren, tänk vad ont han haft. Han är hemma imorgon för tredje dagen, har haft feber och varit riktigt orkeslös, men nu börjar det vända.
Anton har ju aldrig gått att ge medicin då det inte gått att resonera sig fram. Men nu blev det ett stort framsteg, han tar den äckliga kåvepeninen 2 ggr per dag fastän han tycker jätteilla om den "för annars blir jag ju inte bra i örat" - ivrigt påhejad av Elis som berömmer. Så gulligt.
Mandra - Den känslan du beskriver hade jag efter nästan varje tenta, men det gick bra trots det så jag tror att du klarade den ändå. Du behöver ju inte ha alla rätt :)
M73 - Förstår din känsla. Tror att det kan vara en kombination av graviditeten, för lite sömn som gör att du upplever det mesta som svart. Så känner man sig "ful" för att man borde vara glad för allt man har, men det hjälper liksom inte. Men snart kommer ju bebisen och då är det ju värt det, och då tror jag att funderingarna kring jobbet åker bort ett tag i alla fall. Hoppas att du hittar något bra tills det är dags att jobba igen!
Grattis till klarad tenta Mandra - det var ju det vi sa :)
Spännande med alla skolstarter och inskolningar. Det ligger ju ett år bort i tiden för oss så jag kör strutstekniken ännu så länge. Får fråga er veteraner när det väl är dags.
Idag var jag hos barnmorskan och lyssnade bla på hjärtjuden. Det var väldigt låga hjärtljud från början, sedan blev de ca 125-130. Barnmorskan tyckte inte det var någon fara "då bebisen fortfarande är omogen", men det är ju i alla fall v30 nu? Naturligtvis var bebisen extra stillsam under kvällen så nu har jag varit hur nojjig som helst. Tänk om det är något fel och man borde plocka ut den för annars går det åt skogen? Får väl lita på hennes erfarenhet, men det är svårt. Har någon annan varit med om något liknande?
Efter besöket hos BM var jag så trött och sur så jag bara skällde på stackars Anton och Elis. Till slut skärpte jag mig och så var vi på stranden och de badade fötterna och samlade på maneter och hade riktigt kul.
Ursäkta egoinlägget, men jag var bara tvungen att ventilera min oro lite.
Hej!
Jag ringde förlossningen idag och de var precis som ni sade förstående och jag fick komma dit och de följde hjärtljuden i en halvtimme. Jag låg och lyssnade under tiden och det var mkt snabbare och mer regelbundet idag. Så BM var nöjd och jag blev lugnad. Skönt att få slappna av lite.
Vi4 - Så oerhört tråkigt att det inte blev något denna gången. Men är det så låg chans som 10-20%? Om ni har råd tycker jag att ni ska försöka en sista gång om ni orkar med det rent själsligt. Min kompis gjorde 8 misslyckade ivf försök, men försökte en sista gång fastän sambon egentligen inte tyckte det var någon idé. Det blev en fin liten tjej av det försöket och han var så tacksam över att hon övertalat honom (naturligtvis). Så jag hoppas att det kan bli tredje gången gillt för er.
Kul att det är så roligt med Edvin och att du kan njuta av honom fullt ut.