Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

först och främst - Grattis till Frk Kanin! Hoppas verkligen att det går bra denna gången och ett plus är ett stort steg i rätt riktning! Och wow till att Ärtis kan läsa! Anton vägrar både att skriva och hålla på med bokstäver. Han kan de flesta bokstäverna, men de intresserar inte honom det minsta. Inte Elis heller för den delen.

Mandra - Din beskrivning av Tyra är en exakt beskrivning av Anton, precis så är han också! Tyvärr har jag inga bra råd att ge...

Idag hade Anton inte fått något mellanmål på dagis. Han hade kommit sent till bordet och det fanns bara en plats kvar, och den dög inte. Alltså hade han krävt någon annans, och då fick han välja på platsen som fanns kvar eller inget mellanmål. Envis som han är blev det inget mellanmål. Jag tycker att det är litet hårt, men de har ju sina regler. Och han svalt ju inte för vi hämtade honom kl 15. 

• Drutten74

Jag trodde att det hade bestämda platser, men det kan vara så att det bara är till lunchen.Men det verkar ju knepigt. Nåja, det är bara nyttigt att han får lära sig att regler är regler, det är bara det att han är så in i bomben envis att han alltid drar det till absurdum och så är det han som förlorar fastän det inte skulle behöva vara så.

• Drutten74

Mandra - Vad härligt det låter i eran nya lägenhet, att det redan känns som hemma är ett bra betyg! Glöm bara inte bort att ta hand om dig själv för det är jobbigt att flytta och nu börjar väl skolan igen för din del samtidigt som dina depåer håller på att ta slut som du skrev. Lättare sagt än gjort, men om du kan få vila lite extra på eftermiddagen kanske det kan hjälpa lite i alla fall.

Malin - Tycker att de andra har haft bra förslag, ge inte upp utan "strid". Förklarar man hela situationen för dem i styrelsen så kanske de ser på det med andra ögon.

Jag är förkyld och har ont i halsen. Hoppas bara att jag inte smittar killarna för till helgen åker vi till Mallorca. Har en hel del kvar att fixa, försöker beta av en sak i taget. Nu ska jag ladda över alla kort från kameran till datorn och tömma den och ladda den.

• Drutten74

Lia -  Jag blev precis som du när jag slutade med p-piller i våras. Precis efter att jag slutade fick jag enligt mig en solklar äl med älsekret. Efter 2v blev jag skengravid då jag kissade allt som oftast, brösten växte och ömmade, molande i magen mm. Var helt säker på att jag var gravid och gjorde en massa graviditetstest. Läste sedan på nätet och här på FL att det inte var helt ovanligt att kroppen reagerar så efter pillerstopp el. dyl.
    Så det kan vara det du också har drabbats av. Fast om du vill vara gravid så hoppas jag att jag har fel.

• Drutten74

Hej, hej!
    Vinkar lite fran Mallorca. Här är varmt, ca 30 grader i vattnet och det är mysigt att vara tillsammans hela familjen. Killarna gillar (naturligtvis) inte bada, solen eller sanden, men det b¨ttrar sig för varje dag. Tur att vi har en vecka kvar.

Nappdiskussionen ska jag kolla in mer n´¨r jag kommer hem, vi är mest inne pa att Elis ska ge nappen till tomten...

• Drutten74

Ha, ha, juni - den var kul!!!

Vi är nu tillbaka från Mallorca och har hunnit jobba 3 dagar. Det var så härligt att komma bort och slippa alla måsten. Det var underbart väder och det var längesedan jag badade så mkt. Det var tur vi var där två veckor för den första veckan var killarna på sitt sämsta humör och skulle göra allt tvärt om. Det tog 7 dagar innan de ens provade att bada. Lite lustigt, första veckan hade PRO 70 av rummen på hotellet så det vimlade av sura gamlingar som bara letade fel. Och detta tillsammans med en ylande Anton som var helt galen... Andra veckan lossnade det som sagt och jag älskar eremitkräftor! (som var det enda som fick A&E attvara på stranden).

Jag har oroat mig åt andra hållet, dvs att Anton inte är motorisk eller intelektuell. Han är inte ett dugg intresserad av bokstäver, skriva sitt namn osv. Han ger dessutom upp vid minsta motgång. Han är rätt hårdhänt och vill bara leka lekar då man slåss osv. Men på förskolan verkar han vara omtyckt i alla fall, och det känns skönt. Blev också lugnad av svärmor som berättade att maken var helt ointresserad av bokstäver osv tillsa han började i skolan, men det gick bra ändå. Själv kunde jag läsa när jag var lite över tre år (efter att ha sett på Fem myror - vilket A och E helt ratar...) Alla är olika, det är bara det att man vill ju kunna stötta och inspirera och jag vet inte riktigt hur man ska göra det utan att pusha på.

• Drutten74

Hej!
    Idag hade Anton ätit svamp på dagis, troligen giftsvamp. Han och bästisen hade gjort "svampsoppa". Personalen hade ringt giftcentralen, och hade fått ge dem medicol el. något sånt. Anton verkar må bra, men lite läskigt är det allt, man har ju läst en del om vad som kan hända om det går illa.

Med bebisplanerna går det inget vidare, mensen kom idag och maken börjar vackla igen så det kommer antagligen att stanna vid drömmar. Men min syster berättade på Mallorca att hon är gravid så nu kommer jag förhoppningvis ha en liten bebis att låna i mars/april.

• Drutten74

Kaz - Bra tips på lek. Vi har haft en boll som ska kastas mellan oss, men aldrig försökt få rekord osv. Jag ville att jag skulle kasta bollarna till dem då de blir "lagom", men Anton vill hela tiden att Elis ska kasta till honom och sedan blir han förbannad på Elis då han inte kan ta bollen och kallar honom värdelös... Så Elis ger så försiktiga bollar som möjligt och är spänd/rädd för domen... Elis har bra bollkänsla men inte Anton så det blir lite tokigt då Elis tror att han är dålig då inte Anton lyckas ta hans bollar. En gång lyckades Anton ta Elis boll och Elis sken upp och sade - Anton, jag är inte värdelös! Naturligtvis har vi pratat om det starka ordvalet och att man inte säger så och att det är en lek osv. Men det ska aldrig vara lätt...

Angående svampen så var det en sorts flugsvamp och det blev inga mer men än kolsvart avföring efter medicolen. Skönt!

• Drutten74

Vad härliga nyheter du kom med Frk Kanin, jag blir så glad!! Vilken vecka är du i nu?
    Men vilket ställe du jobbar på, helt otroligt vilka människor. Var det chefen som skällde ut dig och försökte ta över din presentation, det låter ju inte direkt konstruktivt. Man ska väl vilja få sina medarbetare att växa?

Blir berörd av Vi4:s nyheter, jättejobbigt. Men det borde ändå inte vara kört då du har ägglossning. Någon gång borde det ju komma ett bra ägg, och det vara bara den ena äggledaren som var förtvinad eller har jag missuppfattat det hela? Jag tycker att du borde vara sjukskriven i en månad helt och helt få släppa jobbet och bara vara. Det är väl värt ett försök för så här dåligt får du inte må. Kram

Själv har jag haft en dålig vecka. Först fick vi inte igenom överklagandet gällande mammas sjukersättning hos Förvaltningsrätten, sedan fick granntanten bygglov till ett fult plank som vetter mot vår trädgård trots att vi motsatte oss det, sedan har ett av mina projekt på jobbet gått åt skogen då vi måste göra om konstruktionen från början när vi i princip var klara. Dessutom har Anton varit sjuk med39-40 graders feber sedan i måndags kväll, så jag fick vara hemma när jag hade massor att göra på jobbet i tisdags. J har varit hemma resten av veckan så jag kanske inte ska klaga..

• Drutten74

Frk Kanin - Min vän gjorde nupp och fick dåliga siffror, jag kommer inte ihåg hur dåliga, men det var typ 1:50 har jag för mig. Hon var 41 när hon gjorde nupp testet, och så som de fick förklarat det för sig så blir det alltid dåliga siffror när man har den åldern. De resonerade som så att då var det ju ingen idé att göra testet från början egentligen. De hade försökt få barn i 7 år, många misslyckade ivf:er och detta var deras enda och sista chans att få ett barn. Hon var väldigt rädd för missfallsrisken, men de valde ändå att göra fostervattensprov då maken inte kunde tänka sig att ta hand om ett funktionshindrat barn. Hon var i alla fall väldigt noga med att hon fick en doktor som var väldigt erfaren och visste om deras "situation". Naturligtvis försöker de alltid göra sitt bästa, men för dem kändes det "säkrare" med den dokumenterat erfaren. Jag har för mig att han sade att de på vårt sjukhus hade haft ett mf pga fostervattensprov sedan 1972 så det är nog lite uppskrivet med risken också.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*