Inlägg från: Drutten74 |Visa alla inlägg
  • Drutten74

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Anton slog ju i tänderna för snart ett år sedan, de röntgade och hade flyttat på sig. Till slut fick de dra ut dem då det varades bakom dem. Vi vet inte om tänderna bakom är påverkade, man får bara hoppas. Han har ju haft glugg länge nu och jag tänker inte ens på det. Men det gjorde så ont i mig när det hände/var nytt. Lite jobbigt också att behöva vänta i flera år på att få veta om det påverkat de nya tänderna eller inte.

Förstår om ni vill flytta, samtidigt är det jobbigt att flytta så man vill ju minimerat antalet.
    Vi är så himla nöjda med vårat hus som vi nu har bott i ett år ungefär. Hoppas att ni hittar något som ni är nöjda med!

Här har vi semester sedan i onsdags.Skönt, men hade gärna haft lite bättre väder. Men det kommer förhoppningsvis. Idag gav jag mig ut och sprang för första gången på flera år. Det var faktiskt skönt, även om det var jobbigt.

• Drutten74

Hej!

Milla - Stackars Gabriel, är så himla lätt hänt då oturen är framme. Hoppas han mår bättre imorgon.

Mandra - Låter som helt rätt att ni ska flytta! Synd då ni trivs i stort, men det är jobbigt att känna sig otrygg och vara så nära en massa bråk hela tiden. Så grattis till lägenheten!

Här ska maken börja jobba imorgon, jag har en veckas semester kvar. Vi har knappt hunnit göra något under våra 2 gemensamma veckor. Mycket regnade bort, sedan har vi varit på 3 kalas och anordnat ett själva. Lite småutflykter har det blivit och vi har fått sovmorgon till 09 varje morgon (fördelen med att barnen vänder på dygnet, nackdelen är att de går och lägger sig vid midnatt...)
    Anton älskar att fiska krabbor och vågar tom ta i dem (gör varken jag eller J...)
    Elis vill bara kolla på båtar och motorcyklar... Har varit skönt att kunna dela på sig så att båda blir nöjda, nu när jag blir själv blir det återigen att balansera mellan två viljor.

Natti, natti

• Drutten74

Vi4 - Det är väl egentligen inte så konstigt att du känner dig trött då det måste ha varit en väldig anspänning inför disputationen. Det tar lång tid att komma tillbaka när man inte har några energireserver kvar. Försök att ta åtminstone en timme i veckan för egentid - kanske för en promenad eller fika med en kompis. För när man är så trött så orkar man tyvärr ofta inte röra på sig även om det "borde" vara rätta medicinen. Det viktigaste är nog att komma utanför huset.
    Och ge inte upp syskonförsöken ännu! Men förstår att du tycker att tiden rinner iväg.

Assar - Det går lite bättre med killarna, ibland kan de ha riktigt kul tillsammans. Men det är ganska hårda tag och vilda lekar så det är alltid någon som gråter (oftast E).

Återkommer, nu är det knut på fiskespöt (killarna fiskar katt med en skinkbit...)

• Drutten74

Krabbfisket har varit riktigt kul, vi har hittat ett kanonställe där Anton drog upp ca 20 krabbor själv på lite över en timme. Igår fick Elis sin första så nu tyckte han det var lite kul i alla fall.

10 veckor sommarlov låter hur härligt som helst. Våra får 5 veckor, men vi ska åka två veckor till Mallorca i höst också så det finns ju lite att se fram emot (förutom flygresan, jag är väldigt flygrädd). Skönt med lite avlastning också. Vi ville haft ett dygn för oss själva för att rensa ur källaren och garaget och kanske gått ut och ätit, men J:s föräldrar har inte haft tid (pappan nybliven pensionär med 1000 projekt startade), och mina föräldrar bor i en ministuga under sommaren med sina tre och min systers två hundar så de vill inte passa barnen då det regnar då alla går på varandra då, och regnat har det mestadels har gjort under våra två gemensamma veckor. Nu åker jag dit imorgon med barnen och sover över.

• Drutten74

Stor kram till Ela, Kaz och Vi4!

Kaz - Det låter så jobbigt att ha besök hela tiden. Bor de hos er då också?

Ela - jag har varit precis där du är och då hade jag ju "bara" två barn som inte sov. Blir fortfarande lite dålig till mods när sömn kommer upp på tapeten. Jag höll på att bli galen av sömnbrist och det var det enda jag kunde tänka på (vet att det var det enda jag kunde skriva inlägg om i två års tid...) Problemet är ju också att det tar så lång tid att få sova "ikapp", man tror att det ska gå på en vecka när det äntilgen vänder, men i mitt fall tog det nog ett halvår till ett år. 

Under denna semestern var det första gången sedan Anton föddes som jag kände att jag hade lite energi över, så att jag orkade fixa lite mer än att bara överleva. Så det blir ju bättre, men det kan ta lite tid, tyvärr.

Elis fyllde förresten 3 år i lördags! Han var så nöjd över att få vara lite i centrum. Anton tålde inte det och försökte förstöra hela tiden. Men det blev en mysig dag i alla fall. Ska ha kalas till helgen.

• Drutten74

M73 - Vad kul att du börjat jobba! Du har kanske inget val när det gäller heltid, och förhoppningsvis kan det ju leda till något längre fram. Det blir ju en stor omställning för barnen, men de brukar ju klara att anpassa sig. Kanske kan din make/sambo gå ner lite i tid så de kan få kortare dagar? Annars klarar de säker det!

Gbg - Våra killar har båda varit nakenfisar. De har aldrig på sig sockarna mer än (förhoppningsvis) på morgonen mellan hemmet och dagis, sedan åker de av för att aldrig komma på igen. De går båda nakna helst hela tiden (Elis är 3, Anton snart 4,5). De har dock börjat märka om andra tycker att det är konstigt eller genant och då tar de på sig kalsonger i alla fall... Men ett tag var det bara byxor utan kalsonger här med. På dagis slänger de inte av sig kläderna (förutom sockar), där funkar väl grupptrycket.Kanske blir det så för B också, eller var det lika dant där? Allt klämmer och är fel på och det varierar ibland med vilka kläder som funkar och inte. Tyvärr har jag inga råd att ge dig, tycker att det har löst sig på vägen hyfsat i allafall...

• Drutten74

Minimalla - Kul att se dig och kul att du att ett jobb du kommer trivas med. Om 6v är tanten borta och du kan göra som du själv vill...
    Inte kul att läsa om dina nätter. Anton var precis som Charlie, vaknade 1g/h under nätterna, vägrade napp och välling. För oss blev det en vändning när jag började jobba och vägrade att han fick snutta 1g/h och gick och lade mig i ett annat rum och lät maken ta fighten. När A sedan fattade att det inte blev någon amning så började han sova längre i sträck. Riktigt så här lätt var det ju inte, men efter tre år är det så här jag kommer ihåg det...

• Drutten74

På tal om godis så började jag dagen igår kl 05.30 med att gå DIREKT till godispåsen.. Ett lågvattenmärke!! Så jag måste sluta helt med godis, klarar inte av att bara äta en gång i veckan.

• Drutten74

Här är det ju Anton som är mammig och vill att jag ska göra allt. Han har också velat bestämma sedan han ut kom. Oftast är det jag som lägger båda då det annars är ca 1h skrik, men i övrigt kör vi med att om J har börjat och Anton vrålar att det är mamma som ska göra det, så gör J det i alla fall trots väldiga protester.

Här har det också varit mkt gnäll och bråk efter dagis, och då undrar jag ofta varför jag skyndar mig som en tok för att hämta tidigt när det ändå blir pannkaka av det. Men det hänger ofta ihop med trötthet (A slutade ju sova när han var 2 på dagen, och nu vid 4 1/2 är det mkt bättre). Vi kör också att de får varva ner efter dagis en stund med tv. Och det kanske är så att de anstränger sig en hel del på dagis och när de kommer hem går luften ur dem och allt hamnar på oss istället.

Här är jag lite uppgiven. Jag berättade ju innan att jag inte fick ngn mens efter att ha ätit cerazette. Den kom i alla falll till slut en månad, sedan fick jag äl som vanligt och hade samma cykel som innan förra månaden. men nu är den borta igen. Det är inte lätt att ens försöka bli gravid om allt är så här oregelbundet och man inte har ngn koll när nästa äl kan tänkas bli. J är ju rätt gammal också så vi har inte mkt tid på oss heller. Får väl vara nöjd med våra två killar, men när man väl har tänkt tanken på en bebis så är det svårt att tänka på något annat. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*