• Fiviva

Hur kan man önska sig ett prematur barn??

Som prematur mamma till två så blir jag så bedrövad och rent ut sagt förbannad på folk som gnäller och klagar över att dom vill ha ut sina bebisar förtidigt.
    Jag förstår att många bara säger det för att dom ont eller har det fysiskt jobbigt.
    Ett talesätt "Nu får h*n ta och komma snart"
    Men det finns även många som rent menar att dom vill ha hjälp med att hitta sätt att få igång fl i v 33-34.
    Jag tycker det är vansinnigt och fruktansvärt okunnigt.

Mycke grundar på ren svartsjuka.. jag hade lätt bytt att gå gravid ha ont och längta efter mitt barn istället för att sitta bredvid en kuvös och kläppa på ett barn fullt med sladdar.
    Men likaväl så blir jag uppriktigt arg på människor som önskar sina egna barn den påfrestningen det "kan" innebära att födas förtidigt pga att dom själv har jobbigt.

Egoistiskt.

• Svar på tråden Hur kan man önska sig ett prematur barn??
  • Fiviva
    Danitra skrev 2010-01-26 11:57:02 följande:
    Precis.
    Nä det är ju det som är hela meningen med tråden.
    Nej jag förstå inte hur man kan tänka sig vilja ha ut sitt barn pga en obekväm graviditet.
  • Bite me
    Fiviva skrev 2010-01-26 11:57:27 följande:
    Jag anklagar väl inte dig som person heller?Utan detta är en tjej som väntar sitt första barn.Hon är less på sin graviditet helt enkelt och vill ha ut sitt barn i v 33 utan en tanke på att detta barn kanske mår sämre utanför magen än i.
    Jo, läs din TS, det sista du skriver är "Men likaväl så blir jag uppriktigt arg på människor som önskar sina egna barn den påfrestningen det "kan" innebära att födas förtidigt pga att dom själv har jobbigt.

Egoistiskt. "

Eftersom jag är en av de mödrarna så anklagar du mig för att vara egoist. Du har ju faktiskt ingen aning om varför jag ville bli igångsatt i v.32 o inte behöva vänta till v.36+1.
  • Fiviva
    Bite me skrev 2010-01-26 11:58:29 följande:
    Klart att det känslomässigt var jobbigt för dig, men det ger inte dig rätten att hävda att andra är egoister för att de önskar sig något som inte är farligt för deras barn.
    Farligt... det är väl också rätt relativt.
    döds siffran är inte alls hög i denna veckan.
    Men det kan fortfarande ge komplikationer. hade det varit riskfritt hade du blivit beviljad igångsättning i v 32 inte 36.
  • Bite me
    Fiviva skrev 2010-01-26 11:58:39 följande:
    Nä det är ju det som är hela meningen med tråden.Nej jag förstå inte hur man kan tänka sig vilja ha ut sitt barn pga en obekväm graviditet.
    För att man anser att det är det bästa för en själv o sitt barn, för situationen. Man inser att det inte är farligt för barnet utan att det bara egentligen innebär ytterligare "jobb" å påfrestning för en själv att bo på neo några dagar, barnet mår ju bra oavsett.
  • Fiviva
    Bite me skrev 2010-01-26 12:00:11 följande:
    Jo, läs din TS, det sista du skriver är "Men likaväl så blir jag uppriktigt arg på människor som önskar sina egna barn den påfrestningen det "kan" innebära att födas förtidigt pga att dom själv har jobbigt. Egoistiskt. " Eftersom jag är en av de mödrarna så anklagar du mig för att vara egoist. Du har ju faktiskt ingen aning om varför jag ville bli igångsatt i v.32 o inte behöva vänta till v.36+1.
    Nej men då är du fullt välkomen att förklara det för mig.
    Jag vill gärna förstå.
    och helst du som redan gått igenom två prematur födslar.
    två veckor på neo är kanske ingeting om man redan legat där i några månader.
    Men alla vill väl ha en friskt barn som kan förlja med hem på en gång  eller har jag fel?
  • Bite me
    Fiviva skrev 2010-01-26 12:00:13 följande:
    Farligt... det är väl också rätt relativt.döds siffran är inte alls hög i denna veckan.Men det kan fortfarande ge komplikationer. hade det varit riskfritt hade du blivit beviljad igångsättning i v 32 inte 36.
    Allt kan ge komplikationer, men sen beror det på vilka komplikationer du menar: Att sola för sin gulsot är knappast traumatiskt för barnet, de har det oftast hur mysigt som helst i sina små solarier, att ligga på en värmemadrass är heller inrte jobbigt, eller att vara i en kuvös, allt det räknas som komplikationer, men det är inget barnet mår dåligt av. Att inte kunna amma, det hade inte barnet kunnat om det låg kvar i magen heller, så hur det kan räknas som en komplikation förstår jag faktiskt inte men det gör det, o vilken unge får inte en sond nertryckt i strupen när den hamnar på neo oavsett vecka den föds i?

Allt är komplikationer, men knappast allvarliga eller traumatiska för någon.
  • Bite me
    Fiviva skrev 2010-01-26 12:02:07 följande:
    Nej men då är du fullt välkomen att förklara det för mig.Jag vill gärna förstå.och helst du som redan gått igenom två prematur födslar. två veckor på neo är kanske ingeting om man redan legat där i några månader.Men alla vill väl ha en friskt barn som kan förlja med hem på en gång  eller har jag fel?
    Du hade väl ett friskt barn som du fick med dig hem? O barnet kom hem ungefär när det skulle vara beräknat, så jag ser verkligen inte vad det är du upprörs över? Att du tyckte det var påfrestande att vara å neo för att ta hand om ditt barn? Det är ju knappast något som barnet mådde dåligt av, eller?
  • Fiviva
    Bite me skrev 2010-01-26 12:04:27 följande:
    Allt kan ge komplikationer, men sen beror det på vilka komplikationer du menar: Att sola för sin gulsot är knappast traumatiskt för barnet, de har det oftast hur mysigt som helst i sina små solarier, att ligga på en värmemadrass är heller inrte jobbigt, eller att vara i en kuvös, allt det räknas som komplikationer, men det är inget barnet mår dåligt av. Att inte kunna amma, det hade inte barnet kunnat om det låg kvar i magen heller, så hur det kan räknas som en komplikation förstår jag faktiskt inte men det gör det, o vilken unge får inte en sond nertryckt i strupen när den hamnar på neo oavsett vecka den föds i? Allt är komplikationer, men knappast allvarliga eller traumatiska för någon.
    Du är helt enkelt lite mer härdad än vad jag är..
    Nu måste jag smita, kottarna ska hämtas.
  • Bite me
    Fiviva skrev 2010-01-26 12:08:14 följande:
    Du är helt enkelt lite mer härdad än vad jag är.. Nu måste jag smita, kottarna ska hämtas.
    Jo, det tänker jag inte neka till. Men så har jag ju förlorat ett barn också o tillbringat nästan två år på sjukhus med det andra.
  • Fiviva
    Bite me skrev 2010-01-26 12:06:27 följande:
    Du hade väl ett friskt barn som du fick med dig hem? O barnet kom hem ungefär när det skulle vara beräknat, så jag ser verkligen inte vad det är du upprörs över? Att du tyckte det var påfrestande att vara å neo för att ta hand om ditt barn? Det är ju knappast något som barnet mådde dåligt av, eller?
    Du är välkommen att läsa på min sida, finns länk till vincents förlossnings historia och Timeas.
Svar på tråden Hur kan man önska sig ett prematur barn??