Futurum nobis est skrev 2010-01-15 09:26:35 följande:
Fats alltså det är ju ett sjukdomstillstånd med den där klådan, läkarna sätter ju aldrig igång någon för tidigt om det inte är riktigt befogat. När jag låg inne med min yngsta så snittades min rumskompis i v.35+1 pga att hon var så fruktansvärt rädd för att bebisen skulle dö i magen, som hennes förra gjort, hennes flicka fick sola lite och sen kunde de åka hem. Handlar det om en igångsättning på sjukhus, då ska man lita på läkarna och inte anklaga mamman såsom du gör. "Chansa rätt rejält att få ut en bebis" i v.34? Oftast går det väl väldigt bra för barn födda den veckan och sjukhusvistelsen brukar väl i regel inte vara så lång. Kuvös i v.34 brukar man väl inte heller behöva?
Jag upplever inte TS som anklagande.. Och jag blev igångsatt innan mitt snitt i v 33+6 pga hvf. Då gjordes allt som kunde för att jag skulle få behålla honom i magen så länge som möjligt men tyvärr gick inte detta.
Kuvös behövdes, likaså en miljon jävla blodprover som inte är så kul att behöva titta på när de tar bl.a i huvudet! Upp till det kalcium som de hade i en "skorsten" i huvudet. Sen kommer du ju till sonden. Det är ju inget barn som tycker det är mys och många gånger drar dem den själva och då får den sättas i igen.
Solningen i all ära, men att sitta och titta på när din nyfödda bebis ligger där i värmen och allt du vill är att hålla om, men får nöja dig med att krama foten.
Vi fick ligga inne nästan 4 veckor. Och då var min guldklimp inte alls liten eller sjuk. Han var "bara" omogen och behövde lite extra hjälp med tillskott och övervakningen då han har syredippar.
Du får det att låta så enkelt.. Men det är det långt ifrån. Det är en jävla påfrestning och belastning för både bebis och föräldrar och även släkt och vänner.
Visst att det gått bra men skulle jag få välja hade jag mer än gärna varit gravid 50 veckor istället för att behöva genomlida detta helvete psyksikt det varit stundtals att inte klara av att ta hand om sitt barn utan behöva förlita sig på personal som går 3-skift och som man till slut inte minns namnet på.
Inget illa om dem, de var underbara.
Att uttala sig som du är ungefär lika dumt som att fråga hur mycket bebisen ska väga för att man ska få gå hem......