• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Idag ska jag till MVC. Segt, då jag verkligen inte ville behöva gå dit mer.  Sa till min BM sist att hon inte kommer träffa mig mer {#lang_emotions_undecided}, tror hon har hört det förr {#lang_emotions_wink}.
    Hoppas på undersökning så att vi kanske kan hitta något tecken på att det är på G. Känner mig dock lite stabilare idag. Inte fullt så "känslig" som igår.

Jobbigt det verkar vara med amningen. Många som har problem där =(. Hoppas att det ordnar sig för er.

• Liian
    Paincake: Härligt att det verkar vända {#lang_emotions_smile}

Lindai: Tack för uppmuntran! Man behöver verkligen prata med dom som gått igenom samma sak nyligen. Andra verkar inte alls förstå att det är påfrestande nu på slutet.

Var hos BM idag. Allt bra. Bt 120/80, hjärtljud 144 (till skillnad på 180 förra veckan) och Sf-mått 38. Hon sa att magen ändrat sig väldigt sedan förra gången. {#lang_emotions_gravid}Har känt att bebisen har sjunkt ner en del. Hon trodde först att den inte var fixerad längre, men det visade sig att det var axlarna hon kände och inte huvudet, så nu ligger den verkligen i startgroparna. Lite sammandragningar på det så trodde hon att det skulle dra igång...Hoppas!!!
    Tänkte hjälpa en kompis att flytta idag. Det måste väl få fart på det?? {#lang_emotions_tongue_out}
  • Liian
    karroliten: Grattis!!! Hoppas att allt gick bra. {#lang_emotions_laughing}

Kan lägga till ännu en sak som inte sätter igång FL och det är att bära flyttkartonger. Seriöst, så skulle jag nog kunna bestiga mount Everest utan att bebisen ploppar ut. {#lang_emotions_yell}
    Iofs, nu när den har väntat så här länge (bf+2) så kan den vänta tills på söndag lika gärna. Är bjuden på möhippa imorgon. {#lang_emotions_smile}
  • Liian
    längtan80: hehe... Ja, jag kan tänka mig att det är en välkomnande syn. Särskilt att kunna trimma lite igen. {#lang_emotions_wink}

Paincake: Har fått massor med bristningar på magen. ungerfär 5 cm på varje sida naveln. Alla går rakt uppåt så det ser ut som att jag har flames på magen. Inte så kul. Trodde att jag skulle slippa då min syster inte fick en enda. {#lang_emotions_undecided}

Swiitii: Förstår vad du menar med förståndet. HÅller på att bli galen. Var ju lite smått instabil (underdrift) dagen för BF. Var hos BM dagen efter och det första hon frågade var - Grät du igår??
    Väldigt vanligt tydligen så då kändes det lite bättre.

Mia2010: BF+2 här. Seriöst så tror jag att ungen (ja, nu är det ungen och inte bebisen längre) har naglat sig fast där inne. Inga förvärkar, ingen slemmis.....INGENTING! Jag hjälpte till att flytta igår. Bar flyttkartonger och allt, men inget händer. Så nu skiter jag alla knep och ligger i soffan hela dagen och surar istället. {#lang_emotions_frown}
  • Liian

Ingen bebis här ännu =( BF +4 nu.
    Var på möhippa igår. Jättetrevligt, men idag är jag helt slut och superdeppig. Fattar inte varför den inte bara kommer ut. {#lang_emotions_yell}

• Liian
    swiitii: Tack! Det har blivit bättre nu, men jag tror att jag har lite feber nu så jag skyller på det. Känner mig som en riktigt tok för tillfället. Jag som normalt är väldigt cool och sansad. {#lang_emotions_cool} Hoppas att det sätter igång idag för dig då {#lang_emotions_laughing}

längtan80: hehe...Ja, det är inget man direkt funnit lycka i innan. {#lang_emotions_wink}

Jag lyckades få min sambo att prova färdknäppen idag. Lurade med honom in i duschen {#lang_emotions_djavulsk}. Han tycker att det är lite läskigt nu när bebisen är fixerad. Nu får vi bara hoppas på resultat. Det är typ 5 timmar sen och jag har haft rätt så bra med sammandragningar idag, men jag tänker inte hoppas på för mkt .{#lang_emotions_undecided}
  • Liian

Igår hade jag riktigt mkt sammandragningar. Måste väl vara på g snart? Idag är det BF +6. Känns som att jag kommer gå till BM på torsdag och hon kommer att säga att jag numera är i vecka 38 igen.{#lang_emotions_undecided}

I natt är det fullmåne och det finns de som säger att det föds mer bebisar då. Väljer att tro på det idag. {#lang_emotions_wink}

Solen skiner och det är typ vår ute! Hoppas att det håller i sig så att jag kan glädjas åt det iaf. Nej, man kan inte gå omkring och vara bitter hela dagen. SKa åka ut till min syster nu och kollla på deras nya unghst och leka med min underbara systerdotter VIlda som fyller 1 år om 2 dagar. Blir säkert en kusin på hennes födelsedag =)

• Liian
    längtan80: Tack! {#lang_emotions_laughing}
    Känner mig som världens största gnällspik för tillfället. En sån som jag själv blir otroligt trött på. Tack och lov för underbara FL där man kan gnälla av sig bäst man vill {#lang_emotions_wink}
  • Liian
    swiitii: Lycka till!!! Hoppas verkligen att det är på riktigt denna gången. SÅ att ni får med er en bebis när ni åker hem igen {#lang_emotions_smile}

Inte ens fullmånen rådde på min bebis. {#lang_emotions_wink} Idag har jag tagit en rask promenad, druckit hallonbladste x2, sprungit i trappor, men inget verkar hjälpa. Har haft massor med sammandragningar i 3 dagar nu, men inga värkar alls. Blir galen !! {#lang_emotions_yell}
    Tänker hela tiden att jag bara ska slappna av och så får det komma när det kommer, men det går inte.  Är väldigt otålig av mig normalt och nu är det verkligen extremt.

Vad fina alla era bebisar är! Hoppas att det går bra för er och att amning och tröttheten inte är allt för överväldigande. KRAM!!
  • Liian

Vaknade vid 5 av att jag dörmde (?) att jag hade värkar. Hade riktigt mkt sammandragningar på kvällen igår. Dock mest ont i ryggen. Så, i morse när jag vaknade så var det ryggen och rumpan som värkte. Kom med typ 10 minuters intervall. Ländrygg, rumpa och ner längst ena låret. Inget alls framtill dock. Nu har jag varit uppe i typ en halvtimma och det är inte lika intensivt längre, men jag känner det fortfarande. Funderar på ifall det är värkar eller om det mer är träningsvärk då jag var ute och gick och så igår. Konstigt att det kommer i vågor i så fall ???

Kan iofs vara jag som letar FL-tecken oxå {#lang_emotions_tongue_out}, har ju hänt förr.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3