• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake: NAjs!!! DÅ kanske ni blir 750 kr rikare idag =). Jag är helt med på att piffa till sig lite. Behöver ju inte göra livet slafsigare för BM än det redan är {#lang_emotions_wink}. Duktigt att vänta hemma så länge. Jag kommer vilja åka in så fort jag har två värkar på samma dag typ *hehe*.

SJälv mår jag piss idag. SOv jäkligt dåligt trots att jag låg i sängen nästan 12 timmar. Är så trött idag att jag knappt kan stå upp (bokstavligen). Nåt är lurt! Får inte i mig mat heller. Jag som normalt fått i mig iaf 5-6 mål nu kämpar med 1 och samma power bar. FUnderar på ifall det är någon mild version av vinterkräksjukan??
  • Liian

Idag har jag varit hos BM. Allt ser bra ut. Hon sa att det är en stor bebis. Närmare 4kg än 3kg =/. Fortfarande inte fixerat sig (38+0), men det behöver den inte göra innan förlossningen tydligen. 

Har varit galet trött idag och såklart så slutade det med att jag ligger här vinterkräksjukan. Har som tur var knappt ätit något på hela dagen så det finns inte så mkt att få upp =( Har även hög feber. Inte superkul när man är höggravid.

• Liian
    NiklaasKaroliine skrev 2010-03-12 01:10:32 följande:
    Hej på er ! igår kväll 20:54 tittade våran älskade Lucas ut, 4140 g & 52cm lång :) världens goaste kille! förlossningen gick utmärkt, och det var lindrigare än jag hade förväntat mig! Lustgasen fungerade toppen för mig.. tog edan 1 timme innan han kom. Hoppas det e fler bebisar på g nu :) lycka till tjejer! kram från oss
    Grattis!! Skönt att allt gick bra. Vilken stor kille ni fått =D

Swiitii: BM sa att bebisen är ruckbar nu men inte i närheten av att fixera sig.  Varken jag eller min syster fixerad sig så mamma är snittad med båda. BM sa att sånt inte var ärftligt men jag skulle känna mig lite lugnare ifall h*n bara fixerade sig någon gång.
  • Liian
    längtan 80 skrev 2010-03-12 08:30:14 följande:
    Liian: Jasg blir fortfarande förvånad av att höra prat om en fixerad eller inte fixerad bebis och snitt. Du kan absolut föda även om bebisen inte är fixerad, det är ingenting ovanligt. letade upp en länk också: www.niomanader.se/content.asp?ID=208 Har du fått höra någonting annat hos BM??
    Hej! Tack för länken. =) Det är väl mest att dom kollar så noga nu ifall den är fixerad som man snöar in på det. Sedan kan det ju vara så att dom inte fixerar sig för att man är för trång och då blir det kejsarsnitt. Är inte sugen på det.
    Skönt ifall det visar sig att jag oroar mig i onödan =)
  • Liian
    Silje84: Fy vad hemskt att gå över. Jag är redan trött på det och jag har 12 dagar kvar till BF. Hoppas att den vill komma ut snart =)

Lindai: Kan ju inte kännas kul ifall dom stannar av det. Fast jag kan förstå att du vill sova. Jag är helt slut idag efter gårdagen så hur gärna jag än vill träffa min bebis så hoppas jag verkligen inte att det drar igång idag. Segt att känna att man inte skulle orka.

Swiitii: Har du lixom inte intervaller?? Inget mellanrum alls?? I så fall ska du nog prata med förlossningen. Hur ska du annars kunna klocka när du ska åka in?
  • Liian
    swiitii: Är bebisen fixerad? Det kan ju vara det som känns. Att den är på väg att ta sig ner i förlossningskanalen. Min BM sa till mig att det kan kännas som mensvärk.  Har du badkar? JAg har läst på flera ställen att ifall det inte är "riktiga" värkar så brukar det släppa ifall man badar varmt.  Om du känner dig osäker så ring. Det skadar ju aldrig att ringa en gång extra.
  • Liian
    Linnéa 777: Grattis till bebisen! vår BM sa att upp till 10% viktnedgång i början är helt normalt. Så det är säkert ingen fara =)

JAg hade ju, vad jag tror är, vinterkräksjukan i torsdags men jag kräktes bara i typ 5 timmar och så hade jag feber. Förutom att jag var galet trött i fredags så var det över. Har fredags och lördag varit typ som vanligt. I fredags åt jag inte så mkt för att jag inte riktigt vågade, men igår åt jag som vanligt och även idag. Nu i kväll började jag känna mig konstig igen, blev galet mätt av ingenting och sedan gick det inte över. SOmnade en stund och vaknade sedan vid 2 av att jag fortfarande var helt full i magen. Gick in och kräktes, men jag hade nog egentligen kunnat hålla emot om jag försökt.

Det känns verkligen inte som magsjuka. Mår illa hela tiden, men jag kan som sagt hålla emot om jag försöker. Det kan man ju definitivt inte göra vid magsjuka.
    Vad kan det vara?? BÖrjar bli lite orolig... Känns verkligen inte bra!
    Var hos BM i torsdags och mitt BT är jättebra så det kan ju inte vara havandeskapsförgiftning heller. Kan det vara väldigt illa halsbränna??? Känns inte så.
  • Liian
    Paincake: grattis!! Vilken liten goding och vad mkt hår =), Har du haft mkt halsbränna? Dom säger ju att det är tecken på att bebisen är hårig. Tänkte att vi kunder bekräfta/slå hål på en myt =)
  • Liian

Hej hopp!
    Härligt för er med känningar. =)

Är lite bitter då jag inte känner nåt alls!! 9 dagar till BF och sjuuukt otålig.
    Har ju varit sjuk i två omgångar sedan i torsdags. Har knappt kunnat äta och känner mig allmänt trött och grinig.

Var hos BM i torsdags precis innan kräksjukan slog till och då var jag ju så klart gôr trött och sur, så jag var helt galet negativ. Hon kan ju inte tyckt att jag var så där jättekul att ha att göra med {#lang_emotions_embarassed}. Tyckte typ att allt var skit. Ska nog förklara läget för henne när jag ska dit på torsdag, så hon inte tror att jag gått och blivit världens största pessimist {#lang_emotions_smile}.

BTW, idag fyller jag år {#lang_emotions_cheers}och jag tänkte att bebisen skulle komma ut som en födelsedagspresent, men den verkar ha andra planer.  Självisk bebis som inte gör som mamma vill på hennes stora dag. {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3