• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Igår, på 9-veckors dagen,  fick jag första rikttiga skrattet från skruttan. Skrattande Lät väldigt härligt!!!!
    Hon har varit på g ett tag, särskilt när vi skrattar mkt och nu så kom det. Härliga dom är. Hjärta

Lovis vägrar för tillfället att sova på ryggen i sängen. Hon stensomnar om vi lägger henne på sidan, men på rygg så ligger hon bara och rycker och vrider sig. Vet ju att dom SKA sova på rygg, men hon somnar inte. Hon ligger så att hon inte kan rulla över på magen och luftvägarna är helt fria. Någon annan som har det så?? Hur "illa" är det att dom sover på sidan???

Nu ska vi åka ut på en liten lördagstur i GBG och göra slut på lite pengar ;)

• Liian

Tack för input! Skrattande

Hur gör ni när det är så varmt, ger ni extra vatten eller tillämpar ni fri amning?? Tycker det är svårt att veta hur mkt vätska de behöver. Har hört att ifall de får amma så mkt de vill så är det lungt när det är varmt. Men ifall man (somvi) använder napp så är det ju inte helt fri amning.

• Liian
    Paincake: Dom kan ju födas med tänder Skönt att du inte ammar nu då Flört

Lindai: Ja visst börjar det. Kommer verkligen bara att bli roligare och härligare ju äldre dom blir och man får ännu mer kontakt med dom. Skrattande

Själv sitter jag här kvart i 7 och väntar på att min skrutta ska bli trött igen så att vi kan sova lite till. Hon ligger i sitt babygym och pratar förnöjt med sin lila flodhäst. Är ju bortskämd med att vi brukar sova till 10-11 så dom gångerna hon får för sig att vara morgonpigg är inte mina favvisdagar.
  • Liian

Galet! Som att det inte gör nog ont i början utan att blanda in tänder i mixen Skrikandes

• Liian

Igår vände Lovis från rygg till mage...nästan i alla fall. Hon ligger på sin arm när hon kommer till magläge och blir jättefrustrerad =/
    Goseplutt: Håller med att detär svårt att få dom att koncentrera sig på mat när dom bara vill "prata" hela tiden. Räcker att jag säger nåt till henne när hon äter så släpper hon och bara ler istället och gurglar förnöjt. Men hur underbart är det inte? =)

• Liian
    längtan80: Lovis gör så oxå... Vet inte vad det är. Trodde att det var när hon blev full i magen, men ibland lugnar hon ner sig och äter massor till så Obestämd. Kanske är när de får knip i magen,

Tror att Lovis växer så det knakar nu för hon sover hela tiden och när hon inte sover så äter hon. Blir lite dumt för hon äter så ofta att jag inte hinner få så mkt mjölk och då får hon ju inte i sig den feta mjölken och då vill hon äta snart igen....Cirkel = ond!

Guuud, vad söt hon är dock Hjärta

Var på föräldragrupp i fredags. Gör bra grupp =). Lovis hittade sin första kärlek tror jag. Blev helt fixerad vid en liten kille som heter Loui. Skrattande Det ska börjas i tid Flört
  • Liian

Håller med dig Paincake. Lovis vägde 6400gram förra veckan på 10 veckorsdagen. Skrattande
    Nästa ång vi ska till BVC är 3 månadsvaccinet. Usch...Jag bävar!
    Hatar sprutor själv så jag tycker riktigt synd om henne. Skönt att det inte är sprutdax så ofta.

Lovis har vägrat flaska nu. Såg framför mig ett liv utan att någonsin kunna gå hemifrån.... *ryser*
    Som tur var så var det bara att sugen hade blivit för långsam för henne så när vi bytte gick det finfint igen. SÅ på lördag är det middag med tjejerna Skål

• Liian

Förra sommaren var det masor av min sambos kompisar som fylle 30, så vi var nog på 3 30-års fester 3 helger i rad och då var jag visst med barn med snuttan. Hon verka ha blivit normal ändå dock. Flört

Ska ni iväg något i sommar? Är det någon som ska resa med sin lilla?? Vi ska till några kompisar som bor 3 timmar bort, men det är det längsta vi vågra färdas.

Idag har Lovis mormor varit barnvakt. Bara 1,5 tim men det gick jättebra. Skrattande Härligt att det funkar när man själv måste iväg på något. Denna gången var det naprapat, men jag och Ante ska nog försöka gå ut och äta själva snart *mys*

• Liian

Hej hopp och glad midsommar!!!

Naglarna på min lilla skrutt klipps med en liten liten nagelsax. Måste göras ofta då hon klöser mig när hon ammar. ("trampar" med händerna som en kattunge typ). Fila gav jag upp rätt så snabbt.

Jag väntar med spänning på att hon ska vända från rygg till mage. Verkar vara på g. Nu så lägger hon sig på sidan hela tiden men sen fastnar hon med armen. Kommer nog på det snart dock. Skrattande
    Nya grejen som hon började med idag är att låta som en fisk. Hon suger in underläppen och smackar med den. URGULLIGT!!! Hjärta

Silje: Det var en bamsing du har. Härligt!

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3