• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Igår kände jag mig verkligen som en riktig småbarnsförälder. Lovis hade inte bajas på 3 dagar, något som ALDRIG hänt förut. Så gjorde hon det igår när vi var på födelsedagsfest hos några kompisar. Både jag och Ante blev JÄTTEGLADA och verkligen berömde henne. Dom andra tittade på oss som att vi inte var kloka *HAHA*

Lovis äter fortfarande med 2 timmars mellanrum  hela dagarna. Nätterna kan hon sova upp till 5 timmar innan hon äter men oftast är det typ 3 timmar mellan måltiderna. Hon är nu 3½ månad. Hur ofta äter era?? Undrar ifall hon inte snart ska börja kunna gå lite längre mellan målen eller ifall hon behöver äta mer per gång kanske??

• Liian
    längtan80: Viktuppgången är det verkligen inget fel på. Hon vägde 7020 på 3-månadskontrollen. Skrattande Hon får äta hur ofta hon vill, tänkte mest att jag kanske övergödde henne. Flört

Goseplutt: Lovis sover typ 5 timmar på dagen. Hon brukar ha ett längre pass på två timmar typ. Oftast i vagnen. Sedan är det halvtimmar eller 1 timma i famnen på dagen. Har sovit så mkt i typ 2 veckor nu. Innan det så sov hon inte alls mkt på dagen. Det som är skönt nu är att hon somnar i famnen men sedan är det bara att gå och lägga ner henne i sängen så sover hon där en bra stund till Glad

4 september ska vi på bröllop. Min syster ska vara barnvakt och det blir första gången vi lämnar henne någon längre stund. Vi kommer hem på kvällen men det blir ändå 6-7 timmar tror jag. Lite nervöst, men jag har ju tid på mig att ställa in mig på det.
  • Liian

Lovis har 68 nu, men även några plagg i 74. Min syster har en 1-åring och hon sa att 74 hade hon hela hösten och vintern. Har inte köpt alls mkt kläder i de mindre stl för att vi fått mkt, men nu 68 och 74 känns värt att lägga lite pengar på då hon, förhoppningsvis, kommer ha det ett tag.

Vi väntade alldeles för länge med att byta stl i början. Hon hade 56 länge och tänkte att 62 var ALLDELES för stort. Sedan när vi byte så var mkt kläder redan för smått. Hon hade bara 62 i typ 2-3 veckor. NU i efterhand så kan jag se att 56 kläderna var väldigt tighta när vi väl bytte. Men man lär sig under tiden, eller hur??

Vi slänger/säljer heller inte nåt. Vill ha till nästan (om det nu blir någon) + att det känns alldeles för sentimentalt. 

• Liian

Måste få avreagera mig lite. EN kvinna i alingsås (där jag bor) har blivit häktat för att försökt att döda sitt barn 2 ggr!!!!!!! Vet vem hon är (pundare). Hur kan man skada en liten härlig bebis. AHHHGGGG...
    Tur att man inte får tag i henne. Demon

• Liian
    längtan80: Vilken liten skitunge. Flört Känns som om Lovis skulle göra så oxå. Hon har ett väldans humör har jag märkt.

Vi har oxå varit och mätt idag. 4 månader (snart) och 7715 gram och 66 cm. Just nu vill hon mest äta hela tiden. Tror att det är tillväxtperiod eller nåt på g. Lite segt då hon nu även äter varannan timma hela natten =/.

Idag vände hon sig helt själv från rygg till mage. SÅåååå stolt mamma här Hjärta
  • Liian
    silje84: Vilken sötis =)

Stora tjejen nu =)

(Andreas står precis bakom. Har bara gömt sig för bilden, så hon kan inte ramla)
  • Liian
    Längtan80: Jag helammar oxå. Kommer oxå fortsätta till 6 månader. Efter det blir det amning + mat. Hon får ersättning någon gång ibland då jag inte hunnit pumpa ut när jag ska i väg, men det är inte ofta vill jag lova. Amningen har funkat för oss med en gång (- ont i tuttarna i början) så jag kör på det. Hur ofta bajsar din tjej? Det är 6 dagar sedan nu. Tycker att det är väldgit länge, men bvc säger att det är ok.

swiitii: Good for you!! Ibland får man ändra det man tänkt sig och bara gilla läget. Ni kommer säkert båda två bli nöjdare nu =)
  • Liian
    längtan 80 skrev 2010-07-29 18:44:13 följande:
    Liian..Med bajsningen, förut var det en gång i veckan.. men nu är det hipp som happ, ibland 3gg/dag, i bland 1ggr i bland någon eller några dagar emellan. Men en vecka är inga problem om de inte verkar må dåligt av det =
    Jag vet ju egentligen att dom inte kan bli förstoppade på helamning men det känns ändå konstigt att inte bajsa på 8 dagar. Hon verkara dock må hur bra som helst, men vilka pruttar hon lägger av. Luktar hemskt! Särskilt kul när man ammar och inte kommer någonstans. =/
  • Liian

Har varit borta i 3 dagar och nu var det 3 sidor att läsa igen. Härligt tycker jag =)

Lovis har verkligen fattat det där med att vända nu (4 månader nästan exakt). Hon vände några gånger för 1 vecka sedan, men sedan låg hon still igen. Så när vi lade ner henne på golvet i tisdags så vände hon på några sekunder och sedan gör hon det hela tiden. Som om hon legat 1 vecka och funderat ut hur hon faktiskt gjorde. *sötis*.Solig

Denna veckan har jag börjat ge ersättning. Verkar inte som att hon blir mätt på bara bröstmjölk längre. Hon får inte ersättning regelbundet men någon gång om dagen.  Hon ska börja få på kvällen efter amningen för att se ifall hon kan sova lite längre i sträck.

I morgon blir det första smakportionen .Skrattande Morot står på menyn. Får se vad hon tycker. Hon har fått suga på vattenmelon och nektarin och det tycker hon är JÄTTEGOTT.

Kimso: Lovis var inte heller intresserad tills hon en dag bara var det och då gick det jättefort. Innan dess var hon fullt nöjd med att bara ligga på rygg.  Det kommer säkert bara en dag Glad

• Liian

Igår fick Lovis första smakisen - morot. Skrattande Det var ingen jättehit, men inte helt ointressant heller. Hon blev inte ledsen eller så men hulkade några gånger. Känns stort måste jag säga. Nu kör vi i några dagar med det sedan så får vi se ifall vi tar en paus i nån vecka kanske. Hur har ni gjort??

zweetieh: Varför har ni piercat hennes öron så tidigt?? Skulle aldrig klara att göra hål i skruttan. Förstår inte varför man ska göra sånt innan dom själva vill det. (Menar inte att döma, bara undrar)

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3